Arama Motorları Nasıl Çalışır-3: Google Sıralama Algoritması - RANKBRAİN

    İster kişisel blog sitesi kur istersen alışveriş sitesi hiç farketmez! Amacın ister amazon affiliate geliri elde etmek olsun isterse ürün satışlarını artırmak olsun! Sorun herkez için hep aynıdır: "Google arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamamı nasıl iyileştirebilirim?", " Bu Google neye göre sonuçları sıralıyor? Ah bi anlasam..."

Arama Motorları Nasıl Çalışır-3: Google Sıralama Algoritması - RANKBRAİN



   Eğer Google arama motoru sonuç sayfasında yükselmek istiyorsan SEO (Search Engine Optimization / arama motoru optimizasyonu) için siteni daha iyi optimize etmek istiyorsan RANKBRAİN'i göz önünde bulundurman gerekecek!

   Rankbrain Google için en önemli sıralama sinyali kaynağıdır. Her geçen gün önmei git gide artmaktadır. Bugünkü makalemde sizi RankBrain ile tanıştıracağım. Bu makele ile neler mi öğreneceksin?

İçindekiler:

1- Google RankBrain Nedir?

2- RankBrain Nasıl Çalışıyor?

3- Başlıkları ve Açıklama Etiketlerini Tıklama Oranlarını Artırmak için Optimize Etmek

4- Sitenizde Geçirilen Zamanı Artırmak İçin İçeriğinizi Optimize Etmek

5- RankBrain İçin Optimizasyon Stratejileri

1-Google RankBrain Nedir?

    RankBrain, Google'ın arama sonuçlarını sıralamak için kullandığı makine öğrenimi algoritmasıdır. Bu algoritma ile Google arama sorgularını değerlendirerek, arama sorgularını işler ve onları anlamlandırmaya çalışır. 

   Tamam da şimdiye kadar Google bu arama sorgularını nasıl yapıyordu ki? Bu RankBrain denen zıkkımın farkı ne ola?

   Aslında RankBrain'den önce herşey Google mühendisleri tarafından kodlanıyordu. Daha sonra Mühendisler tarafından yazılan bu kodların performansı ölçümleniyordu. Eğer Google mühendislerince yazılan algoritmalar düzgün çalışıyorsa (daha doğrusu kullancılar tatmin edilebiliyorsa) o algoritma daha iyisi kodlanana dek kullanıyordu. RnakBrain'den önce sistemin çalışmasını biraz şuna benzetebiliriz:



   Tabi ki Google'daki mühendis arkadaşların farklı test prensipleri vardı...

   Peki RankBrain sonrası ne oldu? Google mühendisleri hala çeşitli algoritmalar üzerinde çalışıyor olsa da işin büyük kısmını RankBrain hallediyor. Sıralamayı belirlemek adına bir sorgulama karşılığında hangi sitenin gösterileceğini kendisi (öğrenerek ) karar veriyor. 

   Diğer bir değişle kullanıcını yaptığı sorgulamayı değerlendirerek bu sorgulamaya karşı en iyi içeriği tespit edecek algoritmayı geliştiriyor. Ardından döndürdüğü sonuç ile kullanıcıların etkileşimini ölçüyor. Eğer etkileşim artıyorsa o algoritmayı kullanmaya devam ederken, kullanıcı kendisine döndürülen sonuçtan memnun kalmıyor ve siteyi hemen terkediyorsa bu durumda yeni bir algoritma oluşturarak onu test ediyor.

Sermayesiz internetten para kazanma



   Arada ilginç bir bilgi daha vermek isterim! RankBrain ile Google mühendislerini, bir arama sorgusuna karşılık en iyi siteyi kimin göstereceğine dair küçük bir kapışma düzenlemişler! Kim galip geldi dersin? Kazananı açıklıyorum: "RankBrain"... Evet, RankBrain'in döndürdüğü sonuç Goggle mühendislerinin döndürdüğü sonuçtan %10 daha fazla etkileşim almış iyi mi?(Yok yok üzülme o mühendisler hala çalışıyor, kovulmamışlar.)

   RankBrain'in ne olduğunu anladık sıra geldi nasıl çalıştığına...

2- RankBrain Nasıl Çalışıyor?

   Evvel zaman içerisinde Google'ın kullanıcılar tarafından arama maksadını anlamak ile ilgili daha doğrusu kullanıcıların ne aradığını anlayamadığı dönemler vardı... Bu sorunun kaynağı anahtar kelimelerde gizli idi. Çünkü kullanıcıların arattıkları anahtar kelime ile Google daha önce hiç karşılaşmadığı için onlara nasıl bir sonuç göstereceğini tam olarak bilmediğinden dolayı alaka düzeyi düşük sonuçlar döndürüyordu. Ve bu bilinmeyen anahtar kelimelerin oranı yaklaşık  %15 civarındaydı. Aslında bu rakam gözüne biraz küçük gelmiş olsa da bu hergün milyonlarca kişinin milyarlarca arama terimini kullandığı düşünülecek olursa yaklaşık 450 milyon kelimeye denk geliyor demektir...

   Oysa bugün RankBrain arama sorgularını %100 kusursuz bir şekilde algılıyor ve ona göre sonuçlar döndürüyor. Şuna bakar mısın?:

arama motorları nasıl çalışıyor rankbrain
   
Sonuç hiç fena değil! Eğer bu aramayı RankBrain öncesinde aratıyor olsaydın bu arattığım ifadeyi kelimelere bölecek ve "black","console",""created", "by" ve "microsoft" kelimelerini ayrı ayrı değerlendirerek bugünkünden farklı bir çıkarım yapacaktı. Şimdi ise arattığım ifade ile Xbox'ı kasttediğimi anladı. 

RankBrain Kullanıcı Memnuniyetini Nasıl Ölçüyor?

   Tamam RankBrain kendi kendine algoritma geliştirerek kullanıcılara en iyi sonucu döndürmeye çalışıyor. Peki kullanıcı deneyimini ya da tatminini nasıl ölçümlüyor?İşleyiş kısaca şöyle:

1. Adım: Kullanıcı bir arama sorgusunu Google'a girer,

2.Adım: RankBrain bu anahtar kelimeleri birer konsepte dönüştürür,

3.Adım: Bu konsept için bir sonuç listesi gösterilir,

4.Adım: Kullanıcının memnuniyetini ölçer. Kullanıcı tatmin olmuşsa sayfayı yükseltir, olmamışsa bir daha ki sefere farklı bir sayfayı dener.

anahtar kelime bulma



   Başka bir deyişle, RankBrain size yapmış olduğunuz sorgulamaya karşılık beğenebileceğinizi düşündüğü siteleri önerir. Eğer bir çok kişi aynı sorgulama terimine karşılık o sayfayı beğernirse site sıralaması yukarıya doğru taşınır. Eğer o siteden (ya da sayfadan) nefret ettiyseniz o site yerine bir başkası gösterilecek...
Diğer bir deyişle önerdiği sayfanın;

* Organik tıklanma oranını ölçecek,
* Sitede geçirdiği zaman ölçülecek (Session Duration),
* Hemen çıkma oranı (Bounce rate),
* Zıplama ölçülecek,

   "Hadi ilk üçünü anladık dördüncü madde de geçen zıplama neyin nesi?" diye soruyorsan hemen onu da açıklayayım:

   Örneğin Google'da şöyle bir ifade için sorgulama yaptığını farzedelim: "Otomatik vitesli araç almanın avantajları nelerdir?". Tabi buna karşılık Google bu sorunuza yanıt vereceğini düşündüğü yüzlerce siteyi karşınıza getirdi. Bu durumda siz organik sonuçlar içerisinden ilkini tıkladınız, tatmin olmadınız ve hemen çıktınız. Sonra organik arama sonuçlarından ikincisini tıkladınız. Ancak bu da sizi tatmin etmedi ve hemen çıktınız... Derken üçüncü arama sonucunu tıkladınız ve orada kaldınız. İşte o üçüncü site artık bir tık yukarıda sıralanacaktır. 

amazon satış ortaklığı



   İşte bu şekilde kullanıcının geri organik sonuçlara dönerek bir sonraki seçeneğe geçtiği durumlar zıplama ya da pogo-sticking olarak adlandırılır. Ve RankBrain için bu çok güçlü sinyallerden biridir. Kullanıcı organik sonuca tıklıyor ve siteye gidiyor, hemen ardından çıkıyorsa bu RANKBRAİN'e "hey dostum bu sayfa berbat" gibi bir sinyal veriyor.  

3- Başlıkları ve Açıklama Etiketlerini Tıklama oranlarını Artırmak İçin Optimize Etmek: 

* Duygusallığı Kullanın: Tıklama oranlarınızı artırmak için hem başlıklarda hem de açıklama etiketlerinde duyguları ön plana çıkartmayı deneyin. Bu tıklama oranlarınızı artıracaktır,

* Kullanıcılara, içeriğinizin onlara ne katacağını net bir şekilde ortaya koyun: Böylece tıkladıkları an ne ile baş başa kalacaklarını ve ne öğreneceklerini bilsinler, 

* Keyword Planner'da kullanılan ücretli kelimeleri seçin ve içeriğinizde kullandıklarınızı da sitenizin açıklama kısmında kullanın,  

* Hedef Anahtar Kelimenizi Muhakkak Ekleyin: Sitenizin açıklama kısmına ve başlıklara arama motoru sonuç sayfasında ilk sırada yer almak istediğiniz anahtar kelimeyi muhakkak ekleyin!

Dijital pazarlama


4- Sitenizde Geçirilen Zamanı Artırmak İçin İçeriğinizi Optimize etmek:

   Arama motorunda kullanıcı siteniz tıkladı ve artık sitede. Bundan sonra onu elinizde tutmaya çalışmak için bir çaba sarfetmeniz gerekecek. Bu yüzden dikkat etmeniz gereken bir kaç küçük detay var!

* Sayfa girişini kaplayan büyük resimlerden kaçının: Kullanıcı resimden ziyade sorusuna çözüm arıyor. Bu yüzden önce girişlerde problemi tanımlamak ve ilerledikçe neler öğreneceği hakkında ona biraz ipucu vermek iyi bir başlangıç olacaktır.

* Kısa tanıtımlar kullanın: Bazen ilk satırlardan itibaren kullanıcıyı yorarız(Ne yalan söyleyeyim bunu bende yapıyorum!). Nasıl mı? Çok fazla detay vermeye çalışırız. Kullanıcı o konuyu arıyorsa detaylara zaten hakimdir. Ona ne istiyorsa onu ver! Örneğin "Seo için doğru anahtar kelimeleri nasıl bulabilirim? " gibi sorgulamalara karşın girişte anahtar kelimelerin önemi gibi konularda bilgi vermen işleri biraz zorlaştıracaktır.

* Uzun ve Derinlemesine İçerikler Yayınlayın: Daha uzun makaleler daha çok detay demektir. Daha çok detay daha çok anahtar kelimede sıralanmak demektir. Daha da önemlisi kullanıcılar makaleni okurken daha fazla zaman geçirecek demektir.

* İçeriğinizi Küçük Parçalara Bölün: İçeriğiniz çok uzun ise kullanıcıları yorabilir. Onları makaleye bağlamak için aralık bırakın ve konuları alt başlıklarla bölün. Böylece daha kolay takip edebilir ve tekrar makalenizi okumak için döndüklerinde nerede kaldıklarını kolayca tespit edebilirler.

5- RankBrain İçin Optimizasyon Stratejileri:

* İçeriklerinizi LSI Anahtar Kelimelerle Güçlendirin: Lsi anahtar kelimeler ile kullanıcıların asıl merak ettikleri detayları yakalayabilir ve onların içeriğinizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayacak içerikler yaratabilirsiniz. Bu durum Rankbrain'in blog siteniz daha doğrusu makaleniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmasını da sağlayacak ve türü hakkında daha fazla ipucu toplamasına yardımcı olacaktır.

* Marka bilinilirliğinizi artırmanın yolunu bulun!: Arama motorunda bir arama yaptığınızda, size döndürülen sonuçlar arasında tanıdık bir site daha doğrusu tanıdık bir marka varsa onu tıklama olasılığınız daha yüksektir. Tabi diğer kullanıcılar için de durum farksız değildir. Bu nokta da marka bilinilirliği oluşturmak oldukça kritik önem taşıyor. Peki marka bilinilirliğini nasıl artırabilirsin? Elbette bunun için başvuracağın en önemli ve en makul fiyatlı kaynak Facebook'dur. Facebook'da yayınladığın içeriklerin reklamını yaparak kullanıcıların markanı duymalarını sağlayabilirsin.

*  E- posta Listesi Oluşturun: E posta listesi oluşturmak için kullanıcılarınıza onlar için hazırladığınız klavuz veya bir takım önemli verileri mail adresi karışılığı paylaşmayı teklif edebilirsiniz. Böylece topladığınız bu maillere yeni içeriğiniz hakkında bilgilendirici içerikler gönderebilir ve kullanıcıları tekrar tekrar içeriklerinize yönlendirebilirsiniz. Hazırda mail adresiniz yok mu? Bu durum sizinle aynı içeriklere sahip olan kişilerden mail listelerini satın almayı teklif edebilirsiniz. Bunin için UDİMİ gibi güvenilir kaynaklardan yararlanabiliriniz.

* Yoğun bir şekilde içerik üretin: İçerik üretmekte Google'ın sitenizi diğer kullanıcılara daha sık göstermesini sağlayan bir diğer unsurdur. Ne kadar görünülürlük o kadar trafik. Bunun için yaygın olarak ve sık bir şekilde içerik üretmeye gayret edin. Bunu söylemesi oldukça kolay ancak yapması oldukça zordur. Ancak basit olduğunu hiç bir zaman söylemedim!

   Umarım RankBrain hakkında yeterince bilgilendirebilmişimdir seni. Diğer içeriklerime de göz atmak istersen hepsi senin için BURADA!

Arama Motorları Nasıl Çalışır - 2 : Algoritmalar Ve Arama Motorunda Üst Sırada Çıkmak


  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler