Peki bu tabloda bilmemiz gereken neler var? Bu tabloda bize sunulan veriler ne anlama geliyor? Bu veriler ne işe yarar? Gelin bir de bunlara göz atalım. Google keyword planner tablosunun sütunlarını inceleyecek olursak dikkate almamız gereken toplam beş tane sütun bulunmakta. Bunlardan ilki "Keyword" sütunudur. Burada aradığımız anahtar kelime ile bu anahtar kelime ile bağlantılı diğer anahtar kelimeler gösterilmekte. İkinci sütunda ise bu anahtar kelimelerin ortalama kaç kere aratıldığı gösterilmektedir. Üçücü sütunda ise rekabet oranı gösterilmekte. Örneğin "Keyword research" kelimesindeki rekabet "Low" olarak gösterilmekte. Peki ben bundan ne anlamalıyım? Rekabetin düşük olması tam olarak ne anlama geliyor? Bu anahtar kelimeyi Google arama motorunda aratacak olursam, Google'ın bana göstereceği site sayısı ya da içerik sayısının daha düşük olacağı anlamına geliyor. Eğer "Competition" sütununda "High" ifadesini görürsen, aradığın anahtar kelime veya bu anahtar kelime ile ilişkili olan diğer anahtar kelimeleri google arama motorunda arattığında daha fazla sonuç göreceksin demektir.
Şimdi gelelim tablonun son sütunlarına. Nedir bunlar? "Top of page bid (low range)" ve "Top of page bid (high range)". Bu sütunlarda google keyword planner seçmiş olduğumuz anahtar kelimede reklam yayınlayacak olursak sayfanın en üstünde reklamımızın sayfanın en üstünde gösterilmesi için ödememiz gereken minimum ve maksimum bedeli gösteriyor. Peki ben "keyword research" kelimesi için reklam yayınlarsam Google benden tıklama başına ne kadar bedel alacak? Bu otomatik olarak belirleniyor. Reklam yayınladığım anahtar kelime ile içeriğim örtüşürse en düşük bedeli alacak. Ancak vermiş olduğum anahtar kelime ile içeriğim örtüşmezse bu bedel artacaktır. İstersen bunu bir örnekle açıklayalım. Diyelim ki sen google arama motorunda "adidas spor ayakkabı" gibi bir anahtar kelime kullanarak bir arama yaptırdın. Bende bu anahtar kelime karşılığında nike basketbol ayakkabıları ile alakalı bir içeriğe ya da ürüne yönlendirme yaptım. Sen hemen çıkacaksın değil mi? Bu durumda gogle beni cezalandıracak ve kullanıcıya alakasız bir içerik gösterdiğim için benden daha yüksek bedel alacak.
Hala aklında bir takım sorular var değil mi? Örneğin bu anahtar kelimeleri nerede kullanacaksın? Bu anahtar kelimelerin yoğunluğu ne kadar olmalı? Lütfen bunlar için endişelenme. Çünkü tüm bunları makalenin devamında sana anlatacağım. Şimdi bir başka ücretsiz ve etkili bir anahtar kelime bulma aracını inceleyelim. Peki bu ücretsisz ve etkili anahtar kelime inceleme aracımız nedir? Bing keyword planner.
Bing - Microsoft Anahtar Kelime Bulma Aracı (Bing Keyword Planner)
Bing (Microsoft) anahtar kelime analiz aracı, kullanabileceğin bir diğer ücretsiz ve etkili bir araçtır. Bu aracı kullanabilmek için bir mail adresi ve bir parola yeterli. Bir diğer değişle Bing (Microsoft) keyword planner'ı kullanmak için reklam yayınlaman gerekmiyor. Öyleyse hemen Bing(Microsoft) anahtar kelime bulma aracını inceleyelim.
Bing - Microsoft anahtar kelime araştırma aracı nasıl kullanılır?
Öncelikle microsoft ads'e giderek sisteme giriş yapıyorum. Eğer henüz microsoft hesabınız yoksa, bunun içinin açılan ekranın sağ üst küşesinde bulunan "Sign up now" sekmesine tıklayarak bir hesap oluşturun. Daha önce de belirttiğim gibi Bing(Microsoft) Ads'de oturum açmak tamamen ücretsizdir. Daha önce microsoft ads'de hesap oluşturduğum için mail adresimi ve parolamı girerek devam ediyorum.
Bing (Microsoft) ads sistemine giriş yaptıktan sonra açılan ekranın sağ üst köşesindeki tools sekmesinin altındaki "Keyword planner" ı tıklıyorum.
Açılan sayfada "Find New Keywords" başlığının altında bulunan "Search for new keywords using a phrase, website or category" sekmesini tıklıyorum. Bu sekmenin altında açılan kutuya araştırmak istediğim anahtar kelimenin kökünü yazıyorum. Ardında "Get Suggestions" düğmesine tıklıyorum. Böylece bing (microsoft) ads belirlemiş olduğum kök anahtar kelime ile alakalı anahtar kelimeleri gösterecek.
Bing (microsoft) ads anahtar kelimeleri gruplandırdığı bir tablo sunuyor. Örneğin "keyword research" arama terimini içeren toplam 78 adet anahtar kelime önerisi mevcut. Taloda ayrıca arama terimi için kullandığım anahtar kelime ile alakalı diğer terimleri de göstermekte. Örneğin tablodaki "Keyword" kelimesine dikkatlice bakarsanız, içerisinde "keyword" terimi bulunan toplam 216 adet anahtar kelime tavsiyesi olduğunu görürsünüz. Google keyword planner'da olduğu gibi burada da ortalama aylık aranma oranları ve rekabet oranı gösterilmekte. "Suggested Bid" sütununda ise reklam yayınlayacak olursanız tıklama başına ödemeniz gereken bedel gösterilmekte. Şimdi tablodaki belirlemiş olduğum anahtar kelimeyi tıklıyorum. Böylece belirlediğim anahtar kelimeyi kapsayan diğer anahtar kelimeler de bing ads tarafından bana gösterilecek.
Tabloda daha önce belirlediğim anahtar kelimeyi tıkladığımda yeni bir tabloya yönlendiriliyorum. Peki bu tabloda neler var? Bir önceki tabloya göre neler farklı?
Eğer tabloyu dikkatlice incelersen, bing ads bana arama terimim olan "keyword research" kelimesinin içinde bulunduğu tüm arama terimlerini gösteriyor. Diğer bir değişle bana önerilen anahtar kelimelerin içerisinde hem "Keyword" hem de "research" kelimeleri bir arada bulunuyor. Yine bir önceki tabloda olduğu gibi ortalama aylık arama oranları da gösteriliyor. Ancak "Competition" ve "Suggested bid" sütununda herhangi bir veri bulunmuyor. Neden? Çünkü bu veriler önceki tabloda sunulmuştu. Örneğin ilk tabloda "Suggested bid" değeri 0.75 Dolardı. Eğer bu tablodaki her hangi bir anahtar kelime karşılığında reklamım gösterilirse bing (microsoft) ads tıklama başına benden 0.75 dolar alacak.
Şimdiye kadar anahtar kelime bulmak için google keyword planner ve bing(microsoft) keyword planner gibi ücretsiz anahtar kelime araştırma araçlarından bahsettim. Öyleyse akla şöyle bir soru takılıyor. Madem bu iki anahtar kelime araştırma aracı bu kadar etkili ise neden ücretli anahtar kelime araştırma araçları var? Bu anahtar kelime bulma araçları nasıl bir fark yaratıyor? Bu araçlar nasıl çalışıyor? Neden google keyword planner gibi tamamen ücretsiz anahtar kelime bulma araçları varken insanlar bu anahtar kelime araştırma yazılımlarına para veriyor? Şimdilik bu soruları bir kenara bırakalım. Zaten makalenin devamında bu sorulara da net bir şekilde cevap bulacaksın. Öyleyse sırada ne var? Anahtar kelimelerden bahsediyorsam lsi (latent semantic indexing) konusuna da değinmem gerekiyor. Lsi (latent semantic indexing) nedir? Lsi(latent semantic indexing) anahtar kelimeler nasıl bulunur? Lsi (latent semantic indexing) anahtar kelimeler nasıl kullanılır?
LSİ(Latent Semantic İndexing / Gizli Anlamsal İndeksleme) anahtar kelime nedir ve Seo'da nasıl kullanılır?
Bu başlık altında lsi (latent semantic indexing) ile ilgili her türlü detayı bulacaksın. Önce tanımla başlayalım. Lsi nedir?
Seo'da Sıkça Duyduğunuz Lsi (Latent Semantic İndexing) Anahtar Kelime Nedir?
Lsi, kullanıcının arama motoruna bir arama terimi girdiği anda arama terimini mantıksal olarak tamamlayarak arama terimini otomatik olarak tamamladığı bir tür algoritmadır.
Lsi Anahtar Kelime Kullanımının Seo'daki Yararları: Pasif Gelir Yaratmak
Lsi (Gizli Anlamsal İndeksleme) anahtar kelimeleri kullanmak seo açısından oldukça önemli bir hususdur. İster bir blog yazarı ol istersen internet'te ürün veya hizmet pazarlayan bir girişimci ol nihai hedef gelir elde etmektir. İnternet'ten ek gelir elde etmek için çeşitli blogları taradığın zaman, genellikle iki olgu ön plana çıkar. Bunlardan ilki Seo bir diğeri ise bir funnel oluşturmak. Ancak funnel (diğer bir değişle satış hunisi) oluşturmak için henüz erken. Öncelikle seo'ya odaklanmalısın. Bunun da en başında içerik üretmek ve bu içeriği seo'ya göre düzenlemek geliyor. Lsi(Gizli Anlamsal İndeksleme) Anahtar kelimeler de tam da burada devreye giriyor.
Bu makalenin başından beri zaten anahtar kelimelerden bahsediyoruz. Seo açısından da önemini biliyoruz. Peki ama Lsi (latent semantical indexing) nereden çıktı şimdi? Bunun seo için ne gibi bir önemi olabilir?Makalenizin google tarafından organik olarak arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara çıkarılmasını istiyorsanız, odaklandığınız anahtar kelimeyi yoğun olarak kullanmanız gerekmekte. Ayrıca kullanıcılarınızın makalenizde daha doğrusu makalenizi yayınladığınız sayfada geçirdiği sürede çok önemli. Öyleyse akla şu sorular geliyor. Hedef anahtar kelime yoğunluğunu nasıl artırabilirim? Bir diğer soru ise şudur: Kullanıcıların sitemde ya da makalemi yayınladığım sayfada daha fazla zaman geçirmelerini nasıl sağlarım? Şimdi bu iki soruyu yanıtlamaya çalışayım. İlk sorudan başlayalım öyleyse;
Makaledeki Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Artırılır?
Tahmin edebileceğin üzere bir makaledeki hedeflediğin anahtar kelime veya kelimelerin yoğunluğunu artırmak için bir çok kez o anahtar kelimeyi tekrar tekrar kullanman gerekiyor. Örneğin ben bu makalemdeki "Keyword" kelimesini ele alalım. Bu anahtar kelimenin yoğunluğunu nasıl artırabilirim? Milyonlarca kex bu anahtar kelimeyi tekrarlarsam arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralara çıkabilir miyim? Hiç sanmıyorum. Bunu belirli bir mantık çerçevesinde yapmam gerekiyor. Aksi takdirde arama motorları beni cezalandıracak ve bir daha blog sitem arama motoru sonuç sayfasında yer almaya caktır. Bu durumda ne yapabilirim? Örneğin kullanıcıların içerisinde "keyword" geçen sorgulamalarına erişebilseydim ve bu sorgulara dayalı içerik oluşturabilseydim daha iyi olmazmıydı? Bence bu satırları okurken şu soruyu soruyorsundur. Google keyword planner zaten bunu yapmıyor mu? HAYIR. Test edelim mi? Nasıl olsa keyword planner'ı nasıl kullanacağında yukarıda behsetmiştim. Şimdi keyword planner'a git. Ve şu ifadeyi ara: "keyword density". Karşına şu arama terimi çıkmayacaktır: "How to increase keyword density". Ve şu an okuduğun bu içeriği yazabildiğim için lsi(gizli anlamsal indekslemeye)'ya borçluyum. Bu içeriği yazarak hem odaklandığım "keyword" kelimesini bir çok kez kullandığım için bu anahtar kelimenin makalemdeki yoğunlunu artırdım hem de "how to increase keyword density" sorgusuna cevap verdiğim için bu arama teriminde arama motoru sonuç sayfasında yükselme şansı yakaladım.
Bir Websitesinde Oturum Süresi Nasıl Artırılır?
Daha önce de belirttiğim gibi arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda yer almak için kullanıcıların sitenizde geçirdiği zaman oldukça önemli kriterlerden biri. Peki Lsi (Gizli anlamsal indeksleme) anahtar kelimeler ile kullanıcının sitenizde geçirdiği zaman arasında ne gibi bir bağlantı olabilir ki? Lsi anahtar kelimeler kullanıcıların sorgularıyla alakalı olarak daha detaylı bilgiler edinmemizi sağlar. Bu detaylar sayesinde de biz içerik üreticiler olarak makalemizi buna göre yazarız. Diğer bir değişle kullanıcıların yazmış olduğumuz makale konusuyla bağlantılı olan detaylı sorgularını keşfederiz. Ve bu keşfedilen anahtar kelimeleri makalemizde kullanarak, kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bilgilere makalemizde yer vermiş oluruz. Bu da kullanıcıların makaleyi okumasını sağladığı gibi aynı zamanda aklına gelmeyen sorularada cevap bulmasını sağlar. Ayrıca bu sizin websitenizi daha otoriter bir website de yapacaktır. "Tamam Lsi (Gizli anlamsal indeksleme) anahtar kelimelerin önemini anladım. Peki bu Lsi (Latent Semantic İndexing) anahtar kelimeleri nasıl bulacağım?". Öyleyse bir sonraki başlığa geçelim...
Lsi (Gizli Anlamsal İndeksleme) Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?
Lsi (gizli anlamsal indeksleme) anahtar kelimeleri adından da anlaşılacağı üzere gizlidir. Ve bu anahtar kelimeleri ortaya çıkartmanın yöntemlerinden biri de arama motoru kutusuna çeşitli varysayonlarını görmek istediğin anahtar kelimenin kökünü yazmaktır. Aşağıdaki örneğe bir gözatalım.
Yukarıdaki örnekte olduğu gibi "lsi ke" yazdığım andan itibaren, google aradığım şeyi tahmin etmek için çeşitli sorguları karşıma çıkarıyor. Aslında google bu sorguları karşıma çekarırken, geçmişte yapılan sorgulamalardan yola çıkıyor. Peki bu ne anlama geliyor? Anlaşılacağı üzere google arama motoru burada bana lsi ile başlayan ve insanların sıkça aradığı arama terimlerini gösteriyor. Burada tespit ettiğim arama terimlerini makalemde kullanırsam, bu makalemi seo için düzenlemek için bana büyük bir avantaj sağlar. Örnekleri biraz daha artıralım. Öyleyse sıradaki örneğe geçebilirim;
Bu örneği vermek için google'ın "lsi ke" sorgusundan yararlanacağım ve bana tavsiye edilen "lsi keywords" anahtar kelimesi ile devam edeyceğim. Yukarıdaki ekran alıntısına bakacak olursan "lsi keywords" anahtar kelimesinin yanına rastgle bir harf olarak "f" harfini yerleştirdiğimi göreceksin. Böylece google bana "f" harfi bulunan arama terimlerini gösterecek. Gördüğün gibi kökünde "lsi keywords" olan bir çok arama terimi elde ettim. Hadi bir başka örnekle devam edelim. Bu sefer "lsi keywords" anahtar kelimesinin başına "how" soru ifadesini yerleştireyim. Bakalım google bana hangi arama terimlerini gösterecek.
Özetle lsi(Gizli anlamsal İndeksleme) anahtar kelimeleri bulmak için makalemin ana konusu ile ilgili belirlemiş olduğum anahtar kelime veya anahtar kelimelere çeşitli kelimeler ekleyerek ya da bu anahtar kelimelere çeşitli soru kalıpları ekleyerek ulaşabiliyorum. Peki ama tek tek harf ekleyerek ya da kelimeler ekleyerek lsi(latent semantic indexing) anahtar kelimelere ulaşmak fazla zaman almaz mı? Ya eklemeyi unutacağım bir ifade olursa ne yapacağım? Bunu yapmanın daha pratik ve güvenilir bir yolu yok mu? Elbette var bunun için makalenin devamını okumaya devam et! Lsi (Gizli Anlamsal İndeksleme) Anahtar Kelimeleri Makale İçerisinde Nasıl ve Nerede Kullanılır?
Lsi (Gizli anlamsal indeksleme) anahtar kelimelerin kullanım yerleri diğer anahtar kelimelerden farklı değildir. Bunlar da yine makale içerisindeki başlıklarda, alt başlıklarda ve makalenin herhangi bir paragrafında bulunan cümlelerde kullanılabilir. Ancak Lsi aracılığı ile bulunan anahtar kelimeler genellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler olduğundan domainde kullanılması önerilmez.
Lsi anahtar kelimerin ne kadar önemli olduğunu anladığını düşünüyorum. Az önce sorduğum soruyu tekrarlamak istiyorum. Lsi anahtar kelimeler kolayca ve hızlı bir şekilde nasıl bulunur? Ücretsiz anahtar kelimeler bu noktada yetersiz kalabiliyor. Öyleyse hem gözden kaçan anahtar kelimeleri hem de lsi anahtar kelimeleri tespit etmek için en etkili ve ücretli anahtar kelime araştırma araçlarını da inceleyelim:
En İyi Ücretli Anahtar Kelime Araştırma Araçları İncelemeleri
Bu başlığın altında beraber en iyi ve etkili ücretli anahtar kelime araştırma araçlarını inceleyeceğiz. Böylece bu ücretli anahtar kelime bulma araçları sayesinde gözden kaçan anahtar kelimeleri tespit edebileceksin.
Ücretli Anahtar Kelime Araştırma Araçlarının Yararları
Aklına şöyle bir soru takılmış olabilir. Ücretsiz anahtar kelime araştırma araçları varken neden ücretli araçları kullanayım ki? Zaten bunlarda verileri google'dan almıyor mu?Az önce de belirtiiğim gibi (hatta örnekler vererek gösterdim) ücretsiz anahtar kelime araştırma araçları genel anahtar kelimeleri verecektir. Bu anahtar kelimelerde arama motoru sonuç sayfalarında yükselmek oldukça zor. Bu yüzden hem uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hem de lsi(gizli anlamsal indeksleme) anahtar kelimeleri tespit etmen çok önemli. Burada tanıtacağım araçlar bu anahtar kelimeleri tespit etmen için çok faydalı olacak. Böylece hem rekabetçi anahtar kelimelere ulaşabileceksin hem de içerik oluştururken "içeriğime ne yazsam acaba?" diye vakit kaybetmeyeceksin. Diğer bir değişle daha hızlı içerik oluştururken daha karlı içerikler de oluşturabileceksin. Öyleyse vakit kaybetmeden bu araçları incelemeye başlayalım:
Clever Gizmos Keyword Researcher Pro İncelemesi:
Clever Gizmos anahtar kelime araştırmacısı aracının pro versiyonunu inceleyeceğiz. Bu anahtar kelime araştırma aracının ne kadar kullanışlı ve pratik olduğunu görünce neden Clever Gizmos anahtar kelime araştırmacısını incelediğimizi anlayacaksın. Ayrıca Clever Gizmos Keyword Researcher Pro'yu nasıl kullanacağını da öğreneceksin. Öyleyse başlayalım;
İlk adımda Seo için doğru anahtar kelimeleri bulmak geliyor. Bunun için isterseniz google keyword planner'da oluşturduğunuz csv uzantılı anahtar kelime listesini programa aktarabilir ya da doğrudan Clever Gizmos Keyword Researcher Pro içerisinde arama yaptırarak içeriğiniz ile alakalı en uygun anahtar kelime listesini oluşturabilirsiniz. Yapman gereken tek şey makalenin konusunu oluşturan temel bir anahtar kelime ya da anahtar kelime grubunu tanımlamak.
Clever Gizmos Keyword Researcher Pro'nun anahtar kelime bulma paneline "keyword" kelimesini yazarak bu anahtar kelime ile alakalı tüm sorgulara erişilebiliyor. Sadece bu kadar da değil. İstersen aynı sorgu içerisinde bulunmasını istediğin birden fazla anahtar kelime varsa bunları"AND" bağlacı ile bağlayabilirsin. Örneğin anahtar kelime olarak "keyword" AND "researcher" terimlerini kullanırsam, Clever Gizmos Keyword Researcher Pro bana belirlemiş olduğum her bir anahtar kelimenin içerisinde bulunduğu uzun kuyruklu yeni anahtar kelimeleri önerecektir.
Elbette Clever Gizmos Keyword Researcher Pro'nun yapabildikleri bununla sınırlı değil. Makalenizde kullanmak istemediğiniz anahtar kelimeleri Clever Gizmos Keyword Researcher Pro'da kara listeye alabilirsiniz. Böylece bu anahtar kelimeler ayıklanarak kafa karışıklığı önlenir. Anahtar kelimelerle ilgili işimizi tamamladık. Sırada ne var?
Elinizde şuan makalenizde kullanabileceğiniz kök anahtarkelimeler ve bu anahtar kelimelerden türetilmiş olan uzun kuyruklu anahtar kelimeler mevcut. Peki ama bu yüzlerce kelimeyi sıralamanız gerekmiyor mu? Örneğin bu anahtar kelimelerin bir kısmını başlıkta kullanacaksın bir kısmını da makalenin içerisinde. Ancak sorun şu ki, uzun makaleler yazarken bazı anahtar kelimeleri kullanmayı unutabilirsin. Bunun için Gizmos Keyword Researcher Pro aracı nasıl bir çözüm sunuyor?
Clever Gizmos Keyword Researcher Pro'nun içerisinde makalenizi yazabileceğiniz bir alan sunuluyor. Makalenizi yazmaya başladığınız an, Clever Gizmos Keyword Researcher Pro bu makale içerisinde kullandığınız anahtar kelimeleri takip edebiliyor. Kullandığınız anahtar kelimeler Clever Gizmos Keyowrd Pronun önerdiği anahtar kelimeleri barındırıyorsa, bu anahtar kelimeler farklı bir renk ile vurgulanıyor. Böylece size önerilen anahtar kelimeleri makalenizde kullanıp kullanmadığınızı görebiliyorsunuz.
Elbette clever Gizmos anahtar kelime araştırma aracı çeşitli anahtar kelime varyasyonlarını sunarken sadece google'dan yararlanmaz. Aynı zamanda youtube,bing,yahoo ve en önemlisi de amazon gibi yoğun olarak kullanılan platformlardaki arama terimlerini de göz önünde bulundurarak size yeni anahtar kelime tavsiyelerinde bulunur. Muhtemelen "Amazon" kelimesi dikkatini çekmiştir. Cevabın evet ise büyük ihtimalle sen bir affiliate marketer veya amazon associatesindir. Bu durumda amazon affiliate marketer'lar için anahtar kelimelerin önemini anlatmama gerek yok sanırım. Clever Gizmos anahtar kelime araştırma aracı ile buradaki ürünleri tarif eden kök anahtar kelimeleri sisteme girebilir ve bir kaç saniyede yüzlerce o ürüne ait arama terimlerine ulaşabilirsin. Potansiyel müşterilerin merakını giderecek sorulara cevap verebilirsen çok kar edeceğinden emin olabilirsin.
Clever Gizmos anahtar kelime aracının özelliklerinden yeterince bahsettim. Yine de bir sonraki anahtar kelime aracını incelemeye geçmeden önce Celever Gizmos'un olumlu ve olumsuz yönlerinden bahsetmek istiyorum. Böylece bu aracı her yönüyle değerlendirmiş olacağım.
Clever Gizmos anahtar kelime aracının olumlu ve olumsuz yönleri;
Olumlu;
1- Kullanımı kolay bir arayüze sahip.
2- Verdiğiniz kök kelime karşılığında yeteri kadar uzun kuyruklu anahtar kelime bulabiliyor.
3- Rekabetçi anahtar kelimeler buluyor.
4- Anahtar kelimeleri metin içerisinde takip ederek, kullanmanız gereken anahtar kelimeleri unutmanızı önlüyor.
5- Anahtar kelimelerinizi organize etmek oldukça kolay.
6- Anahtar kelime analizlerinde, anahtar kelimelerin bid değerini de belirtiyor. Böylece reklam kampanyası düzenlemek istediğiniz zaman o anahtar kelimelerin maliyetlerini kolayca görebiliyorsunuz.
7- Bu uygulamayı edinmek için sadece bir kere para ödüyorsunuz ve artık sonsuza kadar sizin.
8- Mantıklı bir fiyatı var.
Olumsuz;
1- Clever Gizmos anahtar kelime araştırma aracı zayıf bir rekabet aracına sahip. Diğer bir değişle önerilen anahtar kelimelerdeki Seo açısından zorluk dereceleri net olarak gösterilmiyor.
2- Tavsiye edilen anahtar kelimelerdeki rakip siteler gösterilmiyor.
3- Rakip site analizlerine yer verilmiyor.
4- Rakip sitelerin hangi kelimede hangi sırada olduğu gösterilmiyor.
5- Semrush ve ahref kadar detaylı veri sunmuyor (Elbette bu fiyata tüm bunları yapması beklenemez.)
Clever Gizmo değerli mi?
Artı ve eksi yönlerinin yanı sıra, yazılımın fiyatını da göz önüne alacak olursak, kesinlikle deneme gerek bir anahtar kelime araştırma aracı olduğunu söyleyebilirim. Ancak işinde profesyonelsen ya da farklı kişi ve firmalara Seo konusunda danışmanlık yapıyorsan daha profesyonel sistemlere ihtiyacın olacak. Ancak amacın içerik üretmek ve affiliate marketing gibi bir iş alanında gelir elde etmekse kesinlikle yararlı bir araç. Yine de emin değilsen, aşağıdaki düğmeye tıklayarak yazılımın deneme sürümünü ücretsiz kullanabilirsin. Böylece olumlu ve olumsuz taraflarını kendin de görebilirsin. Pişman olmayacaksın.
Long Tail Pro Anahtar Kelime Araştırma ve Seo Aracı İncelemesi
Long tail pro da tıpkı clever Gizmos keyword researcher gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeleri ve mikro nishleri tespit edebileceğiniz bir anahtar kelime araştırma uygulamasıdır. Elbette Clever Gizmos uygulamasından çok daha gelişmiş özelliklere sahiptir. Size sadece uzun kuyruklu anahtar kelimeleri önermez. Bunun yanı sıra bu anahtar kelimelerdeki rekabet oranını da verir. Böylece hangi anahtar kelimeyi kullanırsanız arama motoru sonuç sayfasında (Serp) daha kolay yükselebileceğinizi de bilirsiniz. "Long tail pro nedir?" sorusunu cevapladığıma göre şimdi de "Long tail pro nasıl kullanılır?" sorusunu cevaplamaya çalışayım:
Long Tail Pro Anahtar Kelime Araştırma Aracı Nasıl Kullanılır?
Bir önceki başlıkta da belirttiğim gibi Long Tail Pro anahtar kelime araştırma aracı oldukça etkili özelliklere sahip. Peki ama bu aracı nasıl kullanacağız? Bildiğin gibi Clever Gizmos Keyword Researcher sadece bir kere satın aldığınız bir masaüstü uygulamasıydı. Ancak Long Tail Pro bir web uygulaması. longtailpro.com üzerinden sisteme isterseniz aylık isterseniz yıllık kayıt yapturabiliyorsunuz. Neyse bu konuya daha sonra değineceğim. Long Tail Pro sistemine websitesinden giriş yaptıktan hemen sonra işe yeni bir proje oluşturarak başlıyorsunuz. Bunu yapmak oldukça basit. Başlangıçta bir proje adı, hedef ülke ve hedef dil belirtmeniz yeterli. Artık çalışmaya başlayabilirsiniz.
Projeyi başlattığınız an, yeni bir pencere açılacak. Bu pencerede "Seed Keyword" alanı bulunuyor. Bu alana yeni anahtar kelimeler türetmek için kök anahtar kelimeleri girmelisiniz. Toplam beş adet kök kelime tanımlayabiliyorsunuz. Bu kutucuğun hemen yanında "Max Results Per Seed Keyword " kutucuğu bulunmakta. Bu alan için maksimum "yirmi" rakamını girebilirsiniz. Peki bu ne anlama geliyor. Girdiğiniz her bir kök kelime için toplamda yirmi tane anahtar kelime üretilecek. Bu durumda basit bir hesap yapacak olursak toplam beş adet kök kelime karşılığında toplam yüz adet anahtar kelime önerilecek. Bu ilk bakışta biraz az görünebilir. Ancak bu anahtar kelimelerin hepsinin uzun kuyruklu anahtar kelime olduğunu düşünürsek küçümsenecek bir rakam olmadığını belirtmek isterim. Elbette makaleni daha uzun tutmak ve daha fazla uzun kuyruklu anahtar kelime kullanmak istersen bu durumda makalenin konusunu genişletebilirsin. Örneğin sen de benim gibi"anahtar kelimer" ile alakalı bir makale yazmak istiyorsun. Ancak bu alanda Long Tail Pro tarafından önerilen anahtar kelimelerin saysını kısıtlı buldun. Bu durumda işin içerisine "Seo"'u da kapsayan anahtar kelime tavsiyelerini makalene ekleyebilirsin. Tabi ki tüm bunlar senin yaratıcılığına kalmış.
Tüm kök anahtar kelimeleri girdin. Bundan sonra ne olacak? Şimdi sana bir kaç sütundan oluşan bir tablo gösterilecek. Bu tablodaki veriler oldukça önemli. Bu sütunların hemen başında "Avg.KC / Avarage Keyword Compatition" sütunu bulunuyor. Eğer buradaki rakam sarı bir renkle vurgulanıyorsa, bu anahtar kelimede arama motoru sonuç sayfasında -Serp'de üst sıralara erişmek çok zor değildir. Eğer buradaki rakam yeşil bir renk ile vurgulanıyorsa işin kolaylaşır. Tablodaki bir diğer sütunda "Volume" değeri gösterilmekte. Bu sütun tavsiye edilen uzun kuyruklu anahtar kelimenin aylık aranma hacmini gösteriyor. Bid sütununda ise bu anahtar kelimenin reklam maliyeti belirtilmekte. Diğer bir değişle bu anahtar kelime için reklam yayınlayacak olursan, tıklama başına ödeyeceğin miktar gösteriliyor. Ancak bu değer reklam vereceğin zaman değişebilir. Bu tablodaki bir diğer önemli sütun ise "Rank Value" sütunudur. Eğer seçtiğiniz anahtar kelimede arama motoru sonuç sayfasında ilk sıraya çıkmak istiyorsanız, harcamanız gereken bütçeyi gösteriyor. Elbette bunu hesaplarken o günkü bid değeri göz önünde bulunduruluyor. Diğer bir deyişle bu değer de sabit değildir.
Belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeyi google arama motoruna yazdığında, arama motoru sonuç sayfasında (SERP)hangi siteler çıkıyor? Long tail anahtar kelime araştırma aracı bunu da sana gösteriyor. Belki de bu satırı okurken "Bunun ne gibi bir avantajı olabilir ki? Aynı kelimeyi arama motoruna girince bende bu siteleri görebiliyorum.". İlk bakışta haklısın. Ancak Long tail keyword bu sitelerin analizini de yapıyor. Örneğin arama motoru sonuç sayfasında listelenen websitelerin domain yaşını nasıl bilebilirsin? Bu websiteleri ne kadar otoriter siteler? Sonuç olarak önceden kurulmuş ve otoriter bir site ile rekabet etmek istemezsin değil mi? Tüm bu rakiplerin özelliklerini Long Tail Pro sana sunuyor. Ve sonuç olarak bu sitelerin herbirine bir puan veriyor. Böylece rekabet etmek istemeyeceğin otoriter websitelerin bulunduğu bir anahtar kelimeyi kolayca eleyebiliyorsun. Aşağıdaki resmi dikkatlice incele!
Yukarıdaki resimde "photography" anahtar kelimesini google'da aradığımız zaman Google sonuç sayfasında 1.sırada Wikipedia sitesi yer alıyor. Bu site 17 yaşında. Aynı zamanda bu sitenin oldukça güçlü bir domaini var. Bu anahtar kelimeyi hedefleyerek bir içerik oluşturursan arama motoru sonuç sayfasında yazmış olduğun içeriğin birinci sıraya yükselmesi oldukça zor. Zaten Long Tail Pro bu site için 72 puan veriyor (Photography anahtar kelimesi rekabeti açısından). Aynı zamanda domain adı kuvvetli olduğu için de Long Tail anahtar kelime araştırma aracından 100 puan alıyor (Domain anahtar kelime rekabeti açısından). Kısacası, Long Tail anahtar kelime araştırma aracı bu site ile rekabetten uzak durman için seni olabildiğince uyarıyor. Bence bu uyarılar oldukça kıymetli!
Long Tail Pro Fiyatı - Longh Tail Pro'ya Değer mi?
Long tail pro için üç fiyat teklifi mevcut. Bunlardan ilki aylık 37$ olan longtailpro starter paketi. Bu paketi satın alacak olursanız günde 800 anahtar kelime araması yapabilirsiniz. Ayrıca belirlediğiniz anahtar kelimeye karşılık google arama motoru sonuç sayfasındaki 800 sitenin sıralamasını da takip edebilirsiniz. Ayrıca bu paketi satın aldığınızda belirlediğiniz 30 adet anahtar kelimeyi de takip edebiliyorsunuz. Böylece bu anahtar kelimelerin günlük aranma oranlarını da görebiliyorsunuz. Bu paketi bir yıllığına almak isterseniz aylık fiyatı 25$ tutuyor(Diğer bir değişle bir yıllığına 297 dolar ödeyeceksiniz). Aklıma gelmişken belirteyim, bu planı seçerseniz sadece bu uygulamayı bir kişi kullanabilecek.
Long tail pro için ikinci teklifin bedeli aylık 67$. Bu teklifi satın aldığınızda günlük 2500 anahtar kelime türetebiliyorsunuz. Long tail pro başlangıç paketi için geçerli olan "30 anahtar kelime takip edebilme" özelliği bu paketle beraber 200'e yükseliyor. Ayrıca bu paketi satın aldığınızda iki kullanıcıya kadar sisteme giriş yetkisi veriliyor. Ayrıca bu paketi bir yıl boyunca kullanmaya karar verirseniz aylık 45$ ödeme yapıyorsunuz. Böylece bu paketin fiyatı 804$'dan 537$'a düşüyor. 267$ kar fena sayılmaz! Kullandıktan sonra daha çok kar edeceksiniz.
Long tail pro için üçüncü teklifin bedeli ise aylık 147$. Özellikle acentalar için düşünülmüş bu pakette Longtailpro pro paketteki tüm özellikler aynen geçerli. Ancak rakamsal farklılıklar mevcut. Örneğin Long tail Pro pro pakette 2500 kelime önerilirken(24 saatte bir), Long Tail Agency paketinde bu rakam 6000'e yükseliyor. Aynı şekilde Long tail pro pro paketinde 200 anahtar kelimeyi takip edebiliyorken, long tail pro agency paketinde bu rakam 1000'e yükseliyor. Ayrıca bu paketi satın alacak olursanız, maksimum 5 kişi sisteme giriş yapabiliyor. Ayrıca bu paketi yıllık alırsanız ayda 98$ ödüyorsunuz(1177$ Yıllık).
Long Tail Pro Paketlerinden Hangisi Senin İçin Daha Uygun?
Bu üç planı da göz önünde bulunduracak olursak, eğer bir acentan yoksa longtail pro agency planı bence oldukça gereksiz. Diğer bir değişle hiç bulaşma derim. Bu planı eledikten sonra geriye iki plan kalıyor. Bunlar arasında seçim yapmak oldukça kolay aslında. İlk giriş planı da oldukça yeterli gibi gözükse de Longtailpro pro paketi seo'nuzu ölçeklendirmek için eksiksiz şablon paketi adında bir özellik sunuyor. Böylece rakip siteleri ve anahtar kelimeleri değerlendirmek basitleşiyor. Elbette aradaki farkı görebilmek için her iki paketi de kullanarak deneyimlemek gerekebilir. Bunun için öncelikli olarak aylık plan seçmek daha mantıklı görünüyor. Böylece ihitiyaçlarına en uygun Long tail pro planını seçebilirsin.
Long tail pro'yu satın almak istiyorsun ancak hala aklında bir takım sorular var! Örneğin platformu kullanmak ne kadar kolay? Veriler ne kadar açıklayıcı? Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ne kadar kolay tespit ediliyor? Rakip siteler nasıl değerlendiriliyor? Tüm bunları cevaplaman için Long Tail Pro anahtar kelime araştırma uygulamasının senin için çok uygun bir teklifi var. Onu bir hafta boyunca ÜCRETSİZ kullanmaya ne dersin? Eğer cevabın "Evet" ise aşağıdaki düğmeyi tıklayarak uygulama sayfasına erişebilir ve Long Tail Pro'yu hemen deneyimleyebilirsin. Ancak seni bir konuda uyarmak istiyorum. Eğer halı hazırda bir blog siten varsa, öncelikle yazmak istediğin konu başlıklarını daha doğrusu kök kelimelerini belirle. Böylece bu ücretsiz denemeden maksimum yararı sağlarsın. Hatta mümkünse yazmak istediğin birden fazla konu makalesi belirle! Böylece bir hafta içerisinde senin için yeterli denecek miktarda içerik üretme şansına sahip olacaksın. Ancak henüz bir websiten yoksa bence bu ücretsiz denemeyi kullanmak için biraz daha sabretmelisin. Emin ol onu boşa kullanmak istemezsin.
Long Tail Pro mu Clever Gizmos Keyword Research Aracı mı?
Şu ana kadar iki tane anahtar kelime araştırma aracı gördük. Belki de aklında şöyle bir soru belirmiştir! Hangisi daha kullanışlı? Hangisini almak gerekiyor? Açıkçası bu iki araç birbirinden oldukça farklı iki araç. Ortak olan tek şey her iki uygulamada gerçekten uzun kuyruklu anahtar kelime bulma konusunda oldukça iyi. Ayrıca her iki araçta uzun kuyruklu anahtarkelime bulmak için google, yahoo, bing, amazon gibi araçlardan yararlanabiliyor. Ancak Clever Gizmos Keyword aracı sadece anahtar kelime bulmaya odaklanmış. Rekabet araştırması yaparken Long Tail Pro'ya göre biraz güçsüz. Long Tail Pro uzun kuyruklu anahtar kelime bulma konusunda başarılı. Aynı zamanda bu anahtar kelimelerde Serp'de yükselme şansınızı da değerlendiriyor. Sadece bu kadar da değil. Bu anahtar kelimelerde diğer rakip siteleri inceliyor ve bu rakiplerle başetmenin ne kadar zor ya da kolay olduğunu da size gösteriyor. Böylece her kelimeyi körü körüne kullanmak zorunda kalmıyorsunuz. Eğer long tail pro için bir rakip arıyorsan onu ahref veya semrush ile kıyaslamalısın.
Long tail pro ahref kadar güçlü bir uygulama. Zaten Long tail pro verileri ahref ile örtüşüyor. Ancak ahref ve semrush, longtail pro'dan çok ama çok daha pahalı! Ancak sana uygun fiyatlı bir rakip önereceğim. Öyleyse sıradaki uygulamaya geçelim!
Serped net Anahtar Kelime ve Seo Aracı İncelemesi
Serped.net anahtar kelime araştırma ve seo aracı arama motoru sonuç sayfasında ilk sıralarda yer almanız için işinizi kolaylaştıracak bir başka araç. Serped anahtar kelime araştırma ve seo aracı size ne gibi veriler sunuyor? Gelin sırasıyla inceleyelim;
Öncelikle anahtar kelimelere değinmek istiyorum. Serped net websitenizin içeriği için en uygun anahtar kelimeleri sunarken aynı zamanda en rekabetçi kelimeleri bulmanızı da sağlıyor. İçerik oluşturduğunuzda hedeflemiş olduğunuz anahtar kelime ile bağlantılı bir alan adı arayışına da girebilirsiniz. Özellikle "one pag seo" çalışması yapacaksanız bu oldukça kritik bir konudur. Bu noktada serped net sizin için hedeflediğiniz anahtar kelime ya da kelimeri içeren en uygun alan adlarını da öneriyor. Serped.net'de aanahtar kelimeleri arama hacmi, tıklama başı maliyet, trafik değeri ve PPC değerlerine göre filtreleyebiliyorsunuz. Bunun için yapmanız gereken tek şey reklam yayınlayacağınız lokasyonu ve dili seçmek. Serped uygulamasının bu özellikleri sayesinde bütcenize uygun anahtar kelimeleri seçebilir, bu anahtar kelimeleri içeren içerikleri oluşturabilir ve en düşük reklam maliyeti ile arama motoru sonuç sayfasında lider pozisyona yükselebilirsiniz.
Serped net anahtar kelime araştırma ve seo aracı size anahtar kelime tavsiye etmekle yetinmez. Aynı zamanda önerdiği anahtar kelimelerde aramam motoru sonuç sayfasında sıralanan websitelerini de size göstererek rakiplerinizi tanımanızı sağlar. Elbette rakip websiteleri sadece o anahtar kelimede listelenmiyor. Serped rakip websitelerin başka hangi anahtar kelimelerde arama motoru sonuç sayfasında birinci sırada yer aldığını da gösteriyor. Rakibin olan websiteleri hangi kelimelere yatırım yapıyor? Rakip websiteler hangi kelime için reklam yayınlıyor? Tüm bu soruların cevabını merak etmiyor musun? Serped.net sana bu sorularında cevabını veriyor. Böylece hiç bir kelimeyi göz ardı etme şansın kalmıyor. Serped size sadece kolayca arama motoru sonuç sayfasında yükselme şansı fazla olana anahtar kelimeleri göstermez. Aynı zamanda rekabetten uzak durmanız gereken anahtar kelimeleri de gösterir. Böylece sizi hem zaman kaybından hem de para kaybından korur.
Daha öncede belirttiğim gibi arama motoru sonuç sayfasında yükselebilmek için uzun kuyruklu anahtar kelimeler oldukça kritk öneme sahip. Serp Anahtar kelime ve seo aracı size arama motoru sonuç sayfasında kolayca yükselebileceğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri de gösteriyor. Elbette bunların da aylık aranma oranlarını, ppc değerlerini, tıklama başına maliyelerini de gösteriyor. Serp net'in önerdiği bu uzun kuyruklu anahtar kelime de arama motoru sonuç sayfasında hangi websiteleri yer alıyor? Bu websiteleri ile rekabet edebilr misin? Tüm bu soruların cevabını da Serp net'de bulabilirsin. Tüm bu uzun kuyruklu kelimelerin kaynağını merak ediyor musun? Serp net bu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri nereden buluyor? Kısaca belirteyim: Amazon, ebay, Google, Bing ve Youtube.
Yukarıda belirtmiş olduğum şeyler genellikle anahtar kelimeler ile alakalı. Ancak bu seni yanıltmasın. Serped aynı zamanda çok etkili bir seo aracıdır. İçerisinde rakip siteleri analiz edebileceğin bir çok araç mevcut. Sadece anahtar kelime analizlerinden bahsetmiyorum. Örneğin Serped rakip websitelerin hangi kaynaklardan backlink aldığını da gösteriyor. Böyle bu kaynaklardan siz de backlink alabilir ve rekabette bir adım öne geçebilirsiniz. Rakip olduğunuz sitelerin ne kadar otoriter siteler olduğunu görebilir ve bu websitelerine ait güven metriklerinden yaşına kadar bir çok veriye erişebilirsiniz. Tüm bu verilere hakim olmak rekabette size artı değerler katacaktır.
Serped'in size sunduğu en yararlı iki özellikten de bahsetmek istiyorum. Serped makaleniz için girmiş olduğunuz anahtar kelimelerle ilişkili içerikleri web'ten topluyor ve makalenize ilham verebilecek olanları size sunuyor. Böylece belirlediğiniz anahtar kelimelerin geçtiği kaynaklardan esinlenerek daha detaylı ve profesyonel içerikler oluşturabiliyorsunuz. Ayrıca yeni yayınladığınız makalenin indekslenmesine de yardımcı oluyor.
Hepimiz yayınladığımız makalelerde bir takım kaynaklara backlink veriririz. Ancak bu kaynaklar zamanla sistemden çekilebilir. Bu da seo açısından olumsuz yönde etkisi olan kırık linklerin oluşmasına neden olur. Serped bu kırık linkleri tespit ederek bunların düzeltilmesi için bizi uyarırken, websitemize yönlendirilen kalitesiz backlinkleri algılayarak bunları engellememiz için bize uyarı verir.
Serped'in burada bahsettiğim özellikleri çok cazip gelse de anlattığımdan çok daha fazlasına sahip. Bence Serped.net yakından incelenmeyi hakediyor. Aşağıdaki düğmeye tıklayarak Serped.net anahtar kelime araştırma ve seo aracı hakkında daha fazla bilgiye erişebilirsin.
Anahtar Kelimeler Nereye Yerleştirilmeli? Websitem İçin Anahtar Kelimeleri Nasıl Kullanırım?
Az önce tanıttığım ücretli/ücretsiz anahtar kelime araştırma araçlarını kullandın ve yazmak istediğin içerik için uygun anahtar kelimeleri tespit ettin. Tamam ama bu anahtar kelimeleri nereye yerleştireceksin? Bu anahtar kelimeleri websitende nasıl kullanman gerekiyor? Tüm bu sorulara cevap vermek için bir websitesinin bölümlerinden bahsetmek gerekiyor sanırım.
Tarayıcınızı açtınız. Ve tarayıcınız adres çubuğuna bir websitesinin adını girdiniz ve websitesi karşınızda. Peki ekrana baktığınızda ne görüyorsunuz? Hadi sırasıyla bakalım;
- Websitesinin adresi,
- İçeriği kapsayan büyük bir başlık ya da başlıklar,
- Kapsayıcı başlıkların altında yer alan alt başlıklar,
- Bir kaç paragraftan oluşan makaleler...
Yukarıda belirttiğim tüm alanlarda anahtar kelimeler kullanılmalıdır. Elbette elinizde birden çok anahtar kelime var ve bunlar hangisini alan adında, hangisini başlıklarda, hangisini alt başlıklarda kullanacağınızı seçmekte zorlanıyorsunuz. Öyleyse öncelikle alan adı uzantısında kullanacağınız anahtar kelimeyi tespit etmekle başlayalım.
Alan adında kullanacağınız anahtar kelimeyi belirlemek oldukça kritik bir konu. Alan adında kullanacağınız anahtar kelime makalenizin konusunu kapsamalı. Örneğin bu makalenin konusu anahtar kelimeler öyle değil mi? Ben bu makaleyi yazarken Seo için oldukça önemli olduğunu düşündüğüm anahtar kelimeler ile alakalı tüm detayları seninle paylaşmak istedim. Öylese alan adımda kullanacağım anahtar kelimelerin bu iki konuyu da kapsaması oldukça önemli benim için. Ayrıca burada kullanacağım anahtar kelime mümkün olduğunca kısa olmalı ve tüm anlatacaklarımı kapsamalı. Örneğin alan adı uzantımı belirlerken bu makalenin de içerisinde bulunan "lsi anahtar kelimeler" kelime grubunu da kullanabilirdim. Ancak bu makale için uygun olmazdı. Çünkü değindiğim tek şey ""lsi anahtar kelimeler" değil. Bu durumda daha kapsayıcı olduğunu düşündüğüm "anahtar kelime bulma" kelime grubunu kullandım. Alan adında kulanacağımız anahtar kelimeyi belirlediğimize göre sıra geldi başlık, altbaşlık ve makale içeriğinde kullanacağımız anahtar kelimeleri belirlemeye..
Bazen bulduğunuz anahtar kelimeleri nereye yerleştireceğinizi bilemezsiniz. Bunun temel sebebi kullanıcılardan ziyade arama motorunu düşünerek makale yazmanızdan kaynaklanır. Açıkçası hangi anahtar kelimenin başlıkta hangisinin altbaşlıkta ve hangilerinin makale içerisinde kullanmanız gerektiğine doğru karar vermek istiyorsanız onları anlamsal olarak dizmeli ve bir kompozisyon yazar gibi anlamsal olarak sıraya dizmelisiniz. Örneğin anahtar kelimeler için yazdığım bu makalede temel kavram anahtar kelimeler ancak bunun altında anahtar kelimeler neden önemli, anahtar kelimeler nasıl bulunur, anahtar kelimeleri bulmak için kullanılabilecek ücretsiz araçlar, anahtar kelime bulmak için ücretli araçlar ve bu anahtar kelimeleri nerede kullanacağız gibi konu başlıkları var ve bu başlıklar makalede bu anlamsal sıralama ile dizilerek oluşturuldu. Diğer bir değişle anahtar kelimeleri anlamlı olan her yerde kullanmalısın!
Anahtar Kelime Yoğunluğu : Sayfa Başına Kaç Tane Anahtar Kelime Kullanmalıyım?
Anahtar kelimeler ile alakalı en çok merak edilen bir diğer konu da makalenizde kullanmanız gereken anahtar kelime yoğunludur. Affiliate marketing eğitimi veren bir olarak kursiyerlerimden genellikle şu tür sorular alıyorum: "Sayfa başına kaç tane anahtar kelime kullanmalıyım? ", "Anahtar kelime yoğunluğu ne kadar olmalı?", "Sayfa başına odaklanman gereken anahtar kelime sayısı ne kadardır?", "Bir sayfada bir anahtar kelime kaç kez gözükmeli?". Kısaca bu soruları cevaplayım. Bu makaleyi buraya kadar okuduysan, muhtemelen bu sorular senin de kafana takılmıştır!
Seo ile ilgili okuyacağınız bir çok kaynakta odaklandığınız anahtar kelime yoğunluğunun makalede geçen toplam kelime sayısının %2 ile %4 arasında olmasını belirtirler. Öyleyse gel seninle küçük bir hesap yapalım. Diyelim ki "anahtar kelimeler" ile ilgili bir makale yazacaksın. Bu makalede geçen toplam kelime sayısı da 500 olsun. Bu durumda odaklandığın "anahtar kelime" ifadesini 10 ile 20 kez tekrarlamış olmalısın! Ve sen odaklanmış olduğun anahtar kelimede google'da birnci sayfanın birinci sırasındasın değil mi? Hiç sanmıyorum!
Bir çok kişinin yukarıdaki soruları sormasının altında yatan gerçek arama motoru sonuç sayfasında ilk sıraya yerleşmek istemesidir. Elbette bunun için yapmanız gereken ilk şey doğru anahtar kelimeleri bulmak ve onu makalenizde kullanmaktır. Ancak bu anahtar kelimeleri yoğun olarak kullanmak sizi ilk sıraya yerleştirmeyebilir. Seo açısından anahtar kelimeler çok önemli olsa da arama motoru sonuç sayfasında ilk sırada yer almak için bir çok faktör vardır. Örneğin kullanıcılar sitenizde ne kadar zaman geçiriyor? Kullanıcılar sitenize geldiğinde sitenizdeki bağlantıları tıklıyorlar mı? Siteniz ne kadar sürede yükleniyor? Siteniz kaç yaşında? Bunun gibi pek çok kriter sitenizin arama motoru sonuç sayfasında yükselmesinde rol oynuyor. Öyleyse yukarıdaki soruları kısaca cevaplayalım:
Hedeflediğin anahtar kelimeleri kaç kere kullanacağınızın bir önemi yoktur. Önemli olan kullanıcıya aktarmak istediğin bilgileri net ve anlaşılır biçimde aktarabilmektir. Anahtar kelime ile ilgili bir soruyu mu cevaplıyorsun! Öyleyse bu kullanıcıların bu soruyu sorarken kullanıcının aklına gelmeyecek ancak kullanıcının muhakkak o konuyla ilgili bilmesi gereken diğer detayları da onunla paylaşın. Böylece o kullanıcı için bir otorite sayılırsınız. Ayrıca daha fazla detay demek daha fazla anahtar kelime kullanmak demektir.
Bir Anahtar Kelime İçin Sıralama Ne Kadar Sürer?
Yukarıda bahsettiğim ücretli ve bedava anahtar kelime araştırma araçları ile belirlediğin anahtar kelimeleri içeriğinde kullandınç Peki ama bu anahtar kelimeyi birileri arama motorlarında arattığında sen kaçıncı sırada olacaksın? O anahtar kelime için ne zaman arama motoru sonuç sayfasında zirveye ulaşacaksın? Yapmış olduğun Seo çalışmaları ne zaman sonuç verecek?
Bu soruları sorman elbette doğal. Hepimiz içerik üretirken amacımız google gibi dev bir arama motorunun sonuç sayfasında birinci sayfanın birinci sırasında olmak isteriz. Ancak unutmaman gereken bir şey var! Senin tespit ettiğin anahtar kelimeleri diğer içerik üreticilerde tespit ediyor. Diğer bir değişle yanlız değilsin. Bu yüzden içeriğinde kullandığın anahtar kelime için arama motoru sonuç sayfasında yükselmen biraz da rakiplerine bağlı. Özellikle uzun kuyruklu anahtar kelimelerde arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara yerleşme şansın oldukça yüksek olsa da, rakiplerinde bu kelimelerin peşinde. Eğer rakibinin sitesi senin sitenden daha yaşlı ise diğer bir değişle rakibin senden daha önce websitesini kurmuşsa, bu durumda rakibin biraz daha şanslı. Biraz da içerik kalitesinden bahsedelim. Rakibinin içeriği senin içeriğinden daha kaliteli ise (örneğin kullanıcılar onun sitesinde daha fazla vakit geçiriyorsa, rakip siten daha kaliteli demektir.) üst sıralara çıkmak zorlaşacaktır.
Unutma ki, arama motoru sonuç sayfasında daha hızlı yükselmek için anahtar kelime seçimine dikkat ettiğin kadar seçmiş olduğun rakiplere de dikkat etmelisin. Eğer arama motoru sonuç sayfasında birinci sırada çıkmak istediğin anahtar kelimeyi otoriter bir siteye sahip olan rakibinde kullanmış ve arama motoru sonuç sayfasında ilk sırada yer almış ise, rakibini ilk sıradan indirmek oldukça zor olacaktır. Bu yüzden asla otoriter bir siteyi rakip olarak karşına alma!
Herşey yolunda giderse, doğru bir rakip seçmişsen arama motoru sonuç sayfasında yükselmeye 6-12 ay içerisinde başlarsın. Bu süreçte daha fazla içerik oluşturarak daha otoriter bir site olmak için gayret etmelisin. Arama motoru sonuç sayfasında yükselmek bir beceri gerektirmez sadece sabır gerektirir. Bu içeriği yararlı bulduysan sosyal medya hesaplarından paylaşmayı unutma! Ayrıca burayı tıklayarak seni başarıya ulaştırabilecek diğer içeriklerime de göz atabilirsin!
Hocam o kadar emek kokan bir yazı ki. Türkiye'de Affilate yapan başta olmak üzere online para kazanan insanlar için bir nimet gibisiniz teşekkürler :)
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim Ali. Böylesi yorumlar çalışmak ve üretmek adına teşvik edici oluyor. Umarım ileride daha iyisini de yazabilirim. Ankaradan slmlar sevgiler. Desteğin için tekrar teşekkür ederim...
Sil