İçerik Pazarlama Nedir / Content Marketing Nedir?

İçerik Pazarlama Nedir / Content Marketing Nedir?


Bugünkü yazımda içerik pazarlama nedir (content marketing nedir) sorusunu cevaplamaya çalışacağım. İstersen öncelikle tanım yaparak başlayalım. Bunun için de içerik pazarlamayla ilgili en büyük otoriterlerden biri olan olan Content marketing İnstitute den yardım alacağım. Content marketing İnstitute'ye göre içerik pazarlama; Açıkça tanımlanmış bir izleyici kitlesini çekmek ve elde etmek ve nihayetinde kârlı müşteri eylemlerini yürütmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik yaratmaya ve dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır. Peki bu ne anlama geliyor? İçerik pazarlama, hedef kitlenize tutarlı bir temel üzerinde onlara en uygun yüksek kaliteli içerik vererek, hedef kitlenizle güçlü bir ilişki kurmaya odaklanan uzun dönemli bir stratejidir. En sonunda bir müşteri satın alma kararı verdiğinde, tercihini sizin ürünlerinizden yana kullanacaklar. "Abi iyi de ben bikereliğine reklama çıkacaktım. Yetmez mi yani?" sorusunu şu an aklından geçiriyorsan, sana kısaca cevap vereyim. KESİNLİKLE YETMEZ!. Bir kerelik reklamcılığın aksine, içerik pazarlaması, müşterilerini gerçekten önemsediğini gösterir. Şunu unutma ki, bugün her zamankinden daha fazla, insanlar kendilerinin önemsendiğini hissetmek istiyor. İşte tam bu noktada devreye içerik pazarlaması giriyor. Elbette içerik pazarlamasının günümüzde bir çok varyasyonu var. Hangi varyasyonu incelersen incele az önce okuduklarını aklından çıkarma!

içerik pazarlamasında nasıl başarılı olurum

İçerik Pazarlamaya Genel Bir Bakış

   İçerik pazarlamanın temeli sadece yüksek kaliteli içerik oluşturma ve hikaye anlatımı olduğundan etkinliğin kendisi, terimin kendisinden daha önce doğmuştur. Diğer bir değişle insanlar tarih boyu ürettikleri içerikle pazarlama yapmışlar ancak bu alan çok daha sonraları bir sektöre dönüşmüştür. Ancak başarılı bir içerik pazarlama kampanyası bugün online platformları ret edemez. Çünkü Hikaye anlatımı yıllar içerisinde değişti ve insanların ilgisi bir kaç yıl öncesine göre daha fazla yere yöneldi ve pazarlamacılar aslında içinde bulunduğu yıl anlattıkları hikayelerden emin olmak zorundalar. Artık içerik pazarlamayla ilgili temel bir fikir sahibi olduğuna göre sıradaki soru gelsin: " Her şey tamam da kendi kendime içerik pazarlamada nasıl başarılı olabilirim ?". Temel olarak içerik pazarlamasında üç büyük kategori vardır: Online, offline ve bunların ikisinin karışımı olan hybrid. Tabi bukategorilerden bahsetmeden önce içerik pazarlama stratejisini ele alalım istersen;

sermayesiz internetten para kazanma
  

İçerik Pazarlaması İçin Strateji Geliştirmek:

   Bugün tonlarca farklı içerik pazarlama stratejileri var. İçerik pazarlama dünyasının başlangıcında durum pek de böyle değildi. Bir zamanlar pazarlamacıların çok az seçeneği vardı. Bir düşünsene Instagram, Facebook, Google, Youtube gibi kaynaklar yokmuş şimdi. Hatta tüm bu pazarlama kaynaklarını da boş ver, televizyonun bile olmadığını düşün. Bir içerik oluşturmak ve onun içine reklam koymak ne kadar etkili bir yöntem olabilirdi ki? Diğer bir değişle pazarlamacıların elinde sadece iki tane pazarlama kaynağı kalıyordu. Tahmin etmesi güç olmasa gerek: "Gazete ve Dergiler!". Seçenekler az gibi görünse de, o günlerde bile pazarlamacılar bri birinden farklı özel seçeneklerin bir varyasyonuna sahiptiler. Örneğin kullanıcıya gösterilen resimlerle ve reklam metnindeki kelimelerle oynayarak, kullanıcılara bir şekilde satış yapmanın bir yolunu ararlardı. Başka bir değişle az miktarda içerik pazarlama yöntemi olmasına karşın seçenekler oldukça fazlaydı. Bugün ise daha fazla içerik pazarlama ortamı ve yöntemi var. Bu da her zamankinden daha fazla stratejinin olduğu anlamına geliyor. 

   Okuduğum bir kaynak "3B modeli"ni öneriyordu. Gerçekten de enteresan bir model. Bu yüzden bunu seninle paylaşmak istedim. Bu model gerçekte üç ayrı adımdan oluşuyor. 
  • İçeriği hedef kitlenin ihtiyaçlarıyla eşleştirin,
  • Ardından bu ihtiyaç için doğru bir içerik belirleyin.
  • Son olarak içeriği ihtiyaç sahibi hedef kitlenin satın alma döngüsü ile eşleştirin.
   Bu strateji odağı pazarlamacıdan  pazarlamacının ulaşmaya çalıştığı kişiye yönlendirmenin bir yoludur. Eğer içeriğin, ürününün çözdüğü probleme sahip olan tüketiciye sunulmazsa tüm içerik üretme çaban boşa gider. Tabi ki bu içeriği pazarlama teorin ile ve sahip olduğun kitleyle eşleştirmek için bir takım uyarlamalar yapmak isteyeceksin. Durum her ne olursa olsun her zaman hedef kitlenin ihtiyaçlarına odaklanarak başlamak zorundasın. 

   İçerik oluştururken şu kritik noktaya odaklanmalısın: "Oluşturduğun strateji, işini, müşteri ihtiyaçlarını ve içeriğinin, potansiyel müşterilerine nasıl hitap edeceğini ana hatlarıyla belirtmeli." İyi de bu ne anlama geliyor? Bu müşterilerini, potansiyel müşterilerini ve kitleni anlamak zorunda olduğun anlamına geliyor. Elbette içerik pazarlamanın asıl amacı işini büyütmektir. Yine de öncelikle ödeme yapan müşterileri etkilemediğin sürece bunu yapamazsın. 

   İnternet'in sınırsız kaynakla dolu olduğu, sosyal medyanın var olduğu ve tamamen ücretsiz grafik dizaynı yapabileceğin uygulamaların olduğu bir dünyada, para ödeyecek müşterilerin dikkatini çekebileceğin bir strateji oluşturmak zor değil. Tamam ama bu stratejiyi üretmek adına nasıl bir içerik oluşturulabilir? Gelin bir de bunların listesine bakalım. 
  • "Nasıl yapılır?" içerikleri,
  • Yardımcı uygulamalar ve araçlar,
  • Fikir veren postlar,
  • Videolar,
  • Vloglar,
  • Şablonlar,
  • Elektronik posta,
  • E-kitaplar,
  • Anketler,
  • Rehberler,
ve bunlar gibi bir çok içerik opsiyonu mevcut.
  
   Kafan biraz karışmış olabilir. Nereden nasıl başlayacağını kestirememiş olabilirsin ancak senden sabretmeni rica ediyorum. Bu makalede her bir içerik opsiyonunu ve bu opsiyonların yararlarını hangisini nerede kullanman gerektiğini öğreneceksin. Unutma ki içerik pazarlamanın tek bir amacı varken, uygulamanın bir çok yolu ve yöntemi vardır. Ancak kendine ait stratejiyi oluşturmadan önce içerik pazarlamanın tarihçesine bakmalı ve biraz olsun onu anlamaya çalışmalısın. Örneğin içerik pazarlama nereden geliyor? Neden içerik pazarlama bugün bu kadar popüler? 



İçerik Pazarlamanın Tarihçesi;

   İçerik pazarlamanın tarihçesini tahmin edebilir misin? Nereden çıktı bu soru şimdi deme lütfen. Bu soruyu yine benim gibi affiliate marketing ile uğraşan bir arkadaşım bir sohbet esnasında sormuştu. Tabi ben de çok biliyormuş gibi bir şeyler tahmin ettim. 50-70 bilemedin 90 yıl gibi bir şeydir dedim. Ne kadar yanıldığımı İnternet'teki kaynaklardan indirdiği görseller ve kaynaklar aracılığıyla bana kanıtladı. Aslında bu içeriği oluşturmamı biraz da O'na borçluyum. 

   Belki inanmayacaksın ama içerik pazarlamanın tarihçesi 1732 yılına uzanıyor. Benjamin Franklin tarafından yazılan "Zavallı Richard'ın Almanağı" içerik pazarlamasının ilk örneğidir. Peki ama böyle bir şeyi neden yarattı? Acaba fikirlerini açıklamak veya yazmayı çok sevdiği için böyle bir şeyi yaratmayı düşünmüş olabilir miydi? Hiç bir ilgisi yok. Gerekçesi oldukça basit. Kendi kurduğu matbaanın reklamını yapmak için böyle bir yol seçti. Böylece hem kendi eserinin sayesinde kendi matbaasının reklamını yaptı hem de benzer bir ürün ortaya koymak isteyen potansiyel kişileri bunun için cesaretlendirerek onlara adres gösterdi. Gerçekten de akıllıca değil mi? 

   Elbette günümüzde de hem şekil hem de teknoloji değişikliği ile içerik pazarlama hala devam eden ve hiç bir zaman da eskimeyecek bir pazarlama türü olacak. Örneğin Lego filmini görmüş müydün? İşletmeler neden bu tür içerik pazarlamasını yapıyor? Ne de olsa, ürünlerini doğrudan satmıyorlar. Dikkat üretiyorlar, elbette. Ama bu gerçekten önemli mi? Kısa cevap evet. Günümüz dünyasında dikkat, para kadar iyidir. Ancak, bu yalnızca doğru dikkat ise geçerlidir. İçerik pazarlaması genellikle, ürününüzü önemseyen ve satın almaya istekli insanların gözünü çekmek için kayda değer bir iş yapar.

Neden İçerik Pazarlama ?

   Tamam içerik pazarlama oldukça popüler. Ayrıca bir çok marka içerik pazarlamayı bugün bile kullanıyor. Peki ama içerik pazarlama işinizi geliştirmek için size uygun mu? Kabul ediyorum! İçerik pazarlamayı ilk uygulayanlar başarılı oldu ve bu sistem onlar için çalıştı. Günümüzde de B2B(Business to business) ve B2C(Business to customer) için işletmeleri de günümüzde bu pazarlama modelini uyguluyor ve sonuç da alıyor. Ancak bunun senin için de çalışacağı anlamına geliyor mu? Bu sorunun yanıtını bulmak için en son içerik pazarlama verilerine bir göz atacağız. En sonun da ise şu sorulara bir cevap bulmaya çalışacağız:
  • İçerik pazarlama işiniz için uygun mu?
  • İçerik pazarlaması için yatırım yapmalı mısın?

İçerik Pazarlama

   Hadi B2C için içerik üreticilerinin önceliğinin daha fazla dikkat çeken içerik yaratmak olduğu gerçeğini kabullenerek başlayalım. Bir sonraki aşamada ise hangi içeriğin daha etkili hangisinin daha az etkili olduğunu anlamaya çalışıyorlar. Şimdi kendimize şu soruları sormamız gerekiyor sanırım. Neden insanlar daha fazla dikkat çeken içerik yaratmaya çalışıyor ve neden ne tür içeriklerin daha verimli olduğunu anlamak istiyor? Muhtemelen bunun sebebi mevcut içeriklerinin iyi ve verimli olmamasından kaynaklanmıyor. Aslında mevcut olan içeriklerden daha iyi ve daha etkili içerik yaratma isteği olsa gerek. "Evet içeriğimiz oldukça etkili. Peki ya daha etkilisini yaratmak mümkünse" kaygısını gidermek için de sürekli olarak yeni bir içerik üretme arayışı içerisindeler firmalar.
 
   Aynı şekilde B2B (Business to business) içerik üreticileri için de tablo yaklaşık yukarıdaki gibidir. B2B içerik üreticilerinin de %60'ı dikkat çekici içerik oluşturmak için mücadele etmekteler. Aynı zaman da düzenli olarak ürettikleri içeriklerin etkinliğini de ölçümlemektedirler.

   Yukarıda bahsettiğim hususlar içerik üretmenin ne kadar önemli ve ciddi bir iş olduğunu göstermektedir. Tabi bu çok profesyonelce yapılması gerektiği anlamına da gelmekte. Ancak yine de gözünü korkutmasın. Tüm bu anlatılanlar içerik üretmenin senin işin için uygun olmadığı anlamına gelmiyor. Yine de içerik üretmenin oldukça rekabetçi bir husus olduğunu bilmelisin. İnsanlar her yıl daha fazla içerik üretmeye çalışıyor. Buna mükemmel, ortalama ve berbat bloglar, videolar ve infografikler de dahil. Diğer bir değişle ortalık biraz karışık diyebiliriz.

   Bu karmaşayı işin için içerik oluşturmamak adına bir bahane olarak kullanabilir ya da içerik pazarlamanın zaman ayırmaya değer olduğunun bir kanıtı olarak kabul edebilirsin. Bu keşmekeşlikten ve kalabalıktan uzak durmak için ona daha fazla zaman ve enerji harcaman gerekecek. Yani içerik pazarlaması yapmalı mıyım? sorusunun cevabı hala belirsiz. 


içerik pazarlama


   Yukarıdaki grafik State of inbound a ailt bir grafiktir. Bu grafikte de görebileceğin gibi ücretli reklamlar (İçerik pazarlamanın tam aksi teknik), pazarlama dünyasındaki blog oluşturma, Seo ve sosyal medya unsurlarına göre daha fazla abartılmış daha fazla ön plana çıkartılmıştır. Ancak pazarlamacılar için Blog oluşturmak ve Seo "gelen kullanıcılar için pazarlama" modelini uygulamak için oldukça önemli ve kritik. Bu yüzden içerik pazarlama ister Mobilya atölyesi olun, ister kafe sahibi olun hatta isterseniz dropshipping yapın, en etkili pazarlama faktörü olacaktır.

   Google her gün milyonlarca siteyi bünyesinde indeksliyor. Tabi sen bunlardan sadece ilk on sonucu görüyor ve tıklıyorsun. Peki ama bu rekabetçi dünyada nasıl sivrilebilir ve görünür olabilirsin? Aslında daha önceden yazmış olduğum "Keyword - Anahtar Kelime Araştırması : SEO İçin Doğru Anahtar Kelimeleri Nasıl Seçeriz?"  makale sana bir yol gösterse de bu yazımda da çeşitli ipuçlarını paylaşacağım.


Müşteri Yolculuğuna Dayalı İçerik Eşlemesi:

   Vay be ne caf caflı bir başlık attım ama. İlk bakışta belki saçma belki de anlamsız geliyor değil mi? Aslında bu başlık bilerek seçilmiş bir başlık. Çünkü potansiyel müşteriniz sizden bir ürün veya hizmet almadan önce çözdüğünüz problemle ilgili araştırmalar yapar. Bu tamamen yolculuk gibidir. Şöyle düşün lütfen. Terminale geldin şimdi o otobüse binip İstanbul'dan Ankara'ya gideceksin... Ne yani otobüse biner binmez Ankara'ya mı varıyorsun? Arada uğradığın şehirler olmuyor mu? Müşterin de satın almadan önce çeşitli basamaklardan geçiyor aslında...

   Pek çok kişi İnternet'te satın alma yolculuğuna soru sorarak başlıyor. Örneğin google'a "anneler günü için nasıl bir hediye almalıyım?" ya da "Amazonda e ticarete atılmak" gibi bir takım sorular veya arama terimleri girer. Daha sonra bu sorularına karşılık gelen arama sonuçlarından birini tıklayarak bir İnternet sitesine yönlendirilirler. Bu bazen bir alışveriş sitesinin bloğu iken bazen sadece sıradan bir blog sitesidir. Daha sonra kullanıcı bu blogtaki içeriği okurken kendisine gösterilen ürünleri tıklayarak ürün sayfasına yönlendirilir ya da karşısına bir abone olma kutusu çıkartılır. Özellikle site içeriğini beğenmiş ise (lütfen dikkat! Site içeriği sitenin görünüşü değil!!!) abone olur ve blogdan ya yeni ürün duyurusu maili alır ya da bloğa eklenen yeni içerikten kendisini haberdar eden bir mail alır. Ve tekrar tekrar bu potansiyel müşteri bu web sitesine uğrar. Aslında en başta basit bir araştırma yaparken ilerleyen zamanlarda ziyaret ettiği o sitenin müşteri adayı olurken, bu web sitesi de geçerken uğrayan :-) o kişiyi potansiyel müşteriye dönüştürür. Artık satış bir süreç meselesidir. Çünkü o site oluşturduğu içerikler sayesinde müşteri gözünde sorununa çözüm oluşturan bir markaya dönmüştür. Alın size içerik pazarlama!!! 

   Elbette yukarıda kabaca tarif etmiş olsam da müşterinin bu yolculuk evresi otoriteler tarafından sınıflandırılmıştır aslında. Gelin bu sürece bir de profesyonellerin gözünden bakalım. Müşterinin satın almadan önce geçtiği evreler:
  • Farkındalık Evresi
  • Düşünme Evresi
  • Karar Evresi

Farkındalık Evresi ve Bu Evre İçin İçerik Hazırlamak:

   Aslında az önceki başlıkta ufak ip uçları versem de bu başlık altında bir müşterinin satın alma yolcuğunu anlamak için her bir evreden tek tek bahsedeceğim. Bu yolculuğun ilk evresi hiç şüphesiz ki marka farkındalığıdır. Eğer potansiyel müşteriniz markanızın henüz farkında değilse muhtemelen sizden bir satın alma gerçekleştirmesi mümkün olmayacaktır. Sen de bir mal veya hizmet pazarlıyorsan, pazarlama planı yaparken bu evreyi atlamak senin için felaketle sonuçlanacaktır. Tamam ama bu evrede ne tür stratejiler belirlemeli ve nasıl bir içerik oluşturmalısın? Aslında eğilmen gereken temel iki unsur var. Bunlardan birincisi bir web sitesi kurmak bir diğeri ise sosyal medya da uzmanlaşmak. Hadi biraz daha derine inelim.

   İlk bahsedeceğim konu bir web sitesi kurmak. Ama neden??? Hemen anlatmaya başlayayım. Çoğu kişi aslında üründen çok bir problemin çözümünü satın alır bunu unutma. Ve bunun için bu problemin tanımını kendince yapar ve bunu da google'da aratmaya başlar. Örneğin "Nasıl daha hızlı İngilizce öğrenebilirim?" , "Neden İngilizce konuşamıyorum?", "Akıcı bir şekilde nasıl İngilizce konuşabilirim?". Diyelim ki sende bu problemlerin çözümü olan bir kitap, kurs ya da buna benzer içerikler satıyorsun. Öyleyse kullanıcı bu sorununa çözüm ararken seninle karşılaşmalı. Aksi takdirde kaybettin demektir. Elbette daha önce anahtar kelimelerin önemini anlattığım içerik bu konu hakkında sana yardımcı olacaktır. Ancak o yazıyı okuduğunu farz ederek şimdilik kaldığım yerden devam edeceğim. 

   Peki kullanıcı sorununu tanımladı ve google'da bunun için bir çözüm aradı. Burada yapacağı şey karşısına çıkan web sitelerini araştırmak olacaktır. Ki bu noktada arama sonuç sayfasının birinci sayfasının ilk üç sonucu tıklamaların % 90'ını alıyor. Diğer bir değişle bir web sitesi kurmuşsan hedefin arama sonuç sayfasının birinci sayfasında yer almak olmalı. Hatta ilk arama sonuç sayfasının ilk üç sonucu arasında olman gerekiyor. Burayı tıklayarak arama motoru sonuçlarında ilk sayfalara nasıl ulaşacağın hakkında çeşitli tekniklere ulaşabilirsin. Böylece müşterini markan ve hizmetin hakkındaki bilgilendirmiş dolayısıyla bir farkındalık yaratmış olursun. 



   İyi de ben web sitemde doğrudan ürün / hizmet satışı yapıyorum. Yukarıda bahsettiğin anahtar kelimeleri aratan kişi sunduğum çözümü hemen alacak mı? diye soracak olursan kısaca yanıtlayım: HAYIR. Unutma ki satış bir süreçtir. Eğer potansiyel müşterini doğrudan bir satış sayfasına yönlendirirsen sonuç umduğun gibi olmayacaktır. Peki ama ne yapmak lazım? Sanırım bu durumda yapılacak en doğru şey müşterinin Daha iyi ve daha doğal İngilizce Konuşamamasının sebebini açıklayan bir blog postu oluşturarak onun derdini anladığını ona göstermeli ve onunla bir bağ kurmalısın. Böylece seni takip edecek ve bir noktadan sonra senden satın alacaklar. Bu durumda sorman gereken diğer bir soru şu: "Beni nasıl takip edecekler?"

   Potansiyel müşterilerinin sana ulaşmasını ve seni takip etmelerini sağlamak için en etkin araçlardan biri de sosyal medya. Özellikle Instagram'da, Facebook'ta paylaşacağın postlar aracılığı ile yapacağın küçük bilgilendirmeler konuya olan hakimiyetini onlara gösterecek ve daha detaylı bilgi almak için sitene yönelecektir. Ancak seni uyarmak istediğim bir konu var. Postlarını paylaşırken sakın onları satış veya ürün sayfasına yönlendirme. Onların seni daha iyi tanıyıp, konu hakkında profesyonelliğini sergileyeceğin blog yazılarına yönlendir. Böylece senin hakkında daha az düşünüp daha çok sevecekler. Bundan emin olabilirsin. 

  Her ne kadar Facebook ve Instagram sosyal medya mecraları arasında çok sık kullanılıyor olsa da Youtube'da es geçmemen gereken bir diğer platform. Bildiğin gibi bir çok kişi akıllı telefonlar sayesinde facebook ve Instagrama daha kolay ulaştıkları için kullanım sıklıkları daha fazla olsa da, bu platformlar da youtube videoları  da oldukça sık görüntülenmekte. Youtube'da oluşturacağın kısa içerikleri facebook grubunda veya sayfanda paylaşarak hem youtube kitleni artırabilir hem de potansiyel müşterilerini daha sağlıklı bir şekilde bilgilendirebilirsin. Unutma ki izlemek da okumak kadar keyiflidir. Ayrıca youtube'da oluşturduğun içeriklere web siteni ve sosyal medya hesaplarını da bağlayarak Facebook ve İnstagramdaki kitleni daha hızlı artırabileceğin gibi web sitene daha çok ve daha hızlı trafik yönlendirirsin. 

   Potansiyel müşterilerin artık senden haberdar. Peki yapılacaklar bitti mi? Sıradaki gelsinnnnnn....

Düşünme Evresi İçin İçerik Üretmek ve Kitleyi Bağlamak:

   Düşünme evresi potansiyel müşterinizin herhangi bir satın alma aşamasının ikinci evresi olarak tanımlanır. Daha önce farkındalık evresinde müşterinin senden haberdar olması için blog sitesi oluşturmuş ve sosyal medyada onlar için bilgilendirici ve eğlendirici bir takım içerikler paylaşmıştın değil mi? Böylece yavaş yavaş (belki ücretli reklamlar aracılığıyla hızlıca) kitle oluşturdun. Gerçekten de harikasın! Her şey burada bitti...(mi acaba????)

   Oluşturduğun web sitesine binlerce ziyaretçi çekiyorsun. Ayrıca sosyal medyada da iyi denilebilecek bir kitleye sahipsin. Öyle ki bu kişiler sosyal medyanda paylaştığın postları beğeniyor, paylaşıyor ve düzenli olarak da sitene gelerek yeni içeriklerine göz atıyor. Ancak hala senden satın almıyorlar öyle değil mi? Evet aynen öyle. Peki ama neden? 

   Sende bilirsin ki biriyle alış veriş etmek için güven ilişkisi kurmak şart. Eğer karşındaki kişi sana güvenmiyorsa ya da sen karşındaki kişiye güvenmiyorsan bu durumda herhangi bir alış veriş olması çok zor aranızda. Kitleniz ile güven bağı kurmak için onlarla özel olarak iletişimde kalmanızı sağlayacak sistemler kurmalısınız. Bunun bir diğer yararı ise alıcılarla bakıcıları birbirinden ayırarak satın alma potansiyeli daha yüksek olan müşteriyi belirlemektir. Böylece herkese içerik üretmek yerine sadece gerçek alıcılara daha fazla zaman ayırmanızı sağlayacak. Bunun için tavsiye edeceğim iki yöntem var:

   Bu yöntemlerden ilki onların mail adreslerini alarak düzenli olarak iletişimde kalmak. Bunun için konunuzla alakalı olarak bir e kitap oluşturmak. Bu e kitabın durusunu hem İnternet siteniz üzerinden hem de sosyal medya mecralarınız üzerinden takipçilerinize duyurmalısınız. Ardından bu e kitabı verecekleri mail adresleri araclığıyla hiç bir ücret talep etmeden onlarla paylaşacağınızı belirtmelisiniz. Böylece bu kitap aracılığı ile onları, uzmanı olduğunuz konularla aydınlatmış olur ve işinizde ne kadar iyi olduğunuz hakkında da fikir sahibi olmalarını sağlarsınız. Tabi bu müşterinizin avantajına olacaktır. Peki ya sizin için avantajı nedir bu faaliyetin? Siz de potansiyel müşterinizin mail adresi üzerinden onunla düzenli iletişimde kalarak onu bilgilendirebilir ve ona her an ulaşabilirsiniz. Böylece aranızda güçlü bir bağ kurulur...

   Bir diğer yöntem ise chatbotlarıdır. Bu sistemler aracılığı ile müşterinizin gerek İnternet siteniz üzerinden gerekse facebook sayfanız üzerinden sizinle anında iletişime geçmesini sağlarsınız. Böylece hemen sıcağı sıcağına müşterinizin problemini çözebilir ve onu o an potansiyel müşteriden gerçek müşteriye dönüştürürsünüz. Bu sistemler günümüzde e mail'den daha olumlu sonuç vermekte ve git gide e mail marketing'in önüne geçmektedir. Bu yüzden bu sistemleri es geçmeyin derim. 

   Artık potansiyel müşterilerinizle gerek e mail marketing ile gerekse chatbotları aracılığıyla iletişime geçerek onların düşünme evrelerinde yanında oldunuz. Artık kullanıcı ürettiğiniz hizmete ya da mala ihtiyaç duyduğunda sizin hizmet ve ürünlerinizi de hatırlayacak. Peki müşterinin satın alma yolculuğundaki son evrede ne tür manevralar yapacaksınız??? Şimdi de son evreye bir göz atalım...

KARAR EVRESİ:

   Müşterinin Satın Alma Yolculuğunun son evresi olan karar evresine geldik şimdi de. Bu evrede müşterini satın almaya yönlendirecek çeşitli aktivitelerde bulunman bu  aşamayı lehine çevirecektir. Şu ana kadar ki süreçte müşterine ürünlerini ve hizmetlerini tanıttın. Ayrıca sunmuş olduğun içeriklerle işinde ne kadar iyi olduğunu gösterdin ona. Tamam ama senin ürettiğin ürünleri ve hizmetleri üreten başkaca firmalar ve markalar var öyle değil mi? O zaman onların bir adım önünde olmak adına neler yapmalısın ki müşteri senin ürün ve hizmetlerini tercih etsin?

   Bu noktada iş yine sana düşüyor. Sıkı bir rakip analizi yaparak rakiplerinin sunduğu hizmete ek olarak müşterinin avantajına olabilecek ek hizmetler daha doğrusu ek avantajlar sunabilmelisin. Örneğin fiziksel bir ürün üretiyorsan renk çeşitliliğini, beden çeşitliliğini artırabileceğin gibi farklı kampanya türlerini de bu noktada devreye sokabilirsin. Bu yazının başında verdiğimiz örnek üzerinden giderek olaya biraz aksiyon örnekleri katalım.

   Verdiğimiz örnek nasıldı? Diyelim ki İngilizce pratik konuşma yetisine sahip olmak isteyen bir müşterin var ve sende ona yardımcı olacak bir hizmet veya ürün üretiyorsun. Bu noktada ona o hizmeti veya ürünü sunarken çeşitli kampanyalar daha doğrusu satın alma noktasında bir takım avantajlar sunamaz mısın? Örneğin mail adresini aldığın kullanıcıya onun ismini de içeren %10'luk bir indirim kuponu onu satın almaya teşvik etmez miydi? Belki de 100 Tl değerinde "İngilizce iş görüşmelerinde en sık kullanılan kalıplar" adlı bir kitap / DVD / E kitap hizmetinizi veya ürününüzü alması karşılığında bedava sunulamaz mı? Kim bilir belki de ücretli olarak kayıt aldığınız "İngilizce Pratik Yapma Konferansınıza" üç ay boyunca bedava katılım hakkı tanınamaz mı?

   Yukarıda bahsettiğim promosyon faaliyetleri hem düşünme hem de karar aşamasında size müşteri kazandıracaktır. Elbette yukarıda tek bir ürün veya hizmet adına promosyon kampanyası örneği vermiş olabilirim. Ancak bu tür promosyon faaliyetleri hemen hemen her ürün veya her hizmet için uygulanabilir. Müşterinizin satın alma evresinde olduğu dönemlerde bu tür promosyon uygulamaları sizi başarıya bir adım daha yaklaştıracaktır. Umarım bu yazı içerik üretirken sizlere yardımcı olur. Sende küçük bir ricada bulunmak istiyorum. Bu yazıyı eğer ki faydalı bulduysan sosyal medya mecralarında özellikle online para kazanma veya online ticaret gruplarında paylaşmayı ihmal etme lütfen. Ayrıca buraya tıklayarak senin için faydali olabileceğini düşündüğüm diğer yazılarada göz atabilirsin.Şimdilik hoşçakal ...
    

   



       
     

    

   

   

     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler