Amazon İle E-Ticarete Atılmak


Amazon İle E-Ticarete Atılmak 


amazon, e ticaret, e-ticaret siteleri
Amazon ile e-ticarete atılmak günümüzün ticaret akımlarının en başında geliyor. Ancak baştan söylemeliyim ki e-ticaret internetten ticaret yaparak para kazanma modelidir. Eğer amacın ticaret yapmadan online para kazanmak ise bu yazıyı okumanı tavsiye ederim. Bir çok girişimci e-ticarete adım atmak için başta kendi internet sitelerini kurarak bir başlangıç yapmak istese de böylesi oyuncular sahadayken onların alt yapısından ve müşteri portföyünden yararlanarak bir başlangıç yapmak daha mantıklı olsa gerek. Ayrıca sadece amacı e ticaret yapmak olmayan, aynı zamanda Amerika Birleşik Devletleri gibi büyük pazarlara erişmek isteyen girişimciler için de Amazon.com çok önemli bir köprü vazifesini görüyor. Peki ama bir girişimci olarak kendi pazarımda herhangi bir başarı sağlamadan Amazon.com gibi bir devin içinde varlığımı sürdürebilir miyim?

Ticarete atılmak



E-TİCARETİN KURALLARI:

Amazon ile e-ticarete atılırken bir çok girişimcinin bir çok nedene bağlı olarak çeşitli korkuları var. Bunun temelinde e-ticaretin ülkemizde yeni yeni öneminin kavranıyor olması, Amerika pazarının yeterince iyi tanınmaması, İngilizce bilgisinin yetersiz olması nedeni ile karşılaşacağı sorunlarla baş edemeyeceği düşüncesi, listelemelerde ürününü ön plana çıkarabilmek için yeterli teknik bilgiye sahip olamama gibi bir çok faktör dolar kazanma rüyasını bir anda kabusa çeviriyor ve girişimcinin geri adım atmasına sebep oluyor. Her ne kadar konumuz online ticaret olsa da gerçek şu ki ticaretin kuralları "online ve geleneksel olmak" üzere sınıflandırılmıyor. Elbette uygulama açısından bir takım farklılıklar var. Yine de özü aynı. Sanırım şu deyişi daha önce duymuşsundur: "Ticarette alırken kazanılır." Evet aynen öyle ticarette alırken kazanmak gerekiyor. Bir malı adet bazında ne kadar çok alırsan o kadar çok pazarlık gücüne sahip olursun. Diğer bir deyişle na kadar çok mal alırsan o kadar çok fiyat kırabilirsin. Ayrıca bu satış yaparken pazarda baskın bir güç olmanızı da sağlayacaktır. Bir diğer ortak nokta ise ticari bir kaydınızın olması. Diğer bir değişle ticaret erbabı olduğunuzu kanıtlayan bir tür belgeler silsilesi. Özellikle bireysel olarak e-ticaret ile ilgileniyorsanız belki bu belgelere ihtiyaç duymuyorsunuz ancak bireysel olarak satış yapmakta maalesef biraz zorlaşıyor. Özellikle gittigidiyor.com gibi sitelerde ön plana çıkmak neredeyse imkansız hale geliyor. Peki e-ticaret ile geleneksel ticaret arasındaki en büyük ortak noktaya değindik. Peki e-ticaret ile geleneksel ticaretin arasındaki fark nedir? Önce bilindik rutinlerden başlayalım. Diyelim ki geleneksel ticaret yapacaksın. Bu durumda neye ihtiyacın var? Tabi ki bir lokasyona diğer bir deyişle dükkana. Ancak e-ticarette böyle bir zorunluluğun yok. Zaten e-ticaret alanında faaliyet göstermek istememizin asıl amacı da mekandan bağımsız olmak değil mi? Daha fazla yatırım yapıp daha fazla mal stoklayıp sadece belirli bir çevrede kısıtlı ticaret yapmaktansa bunu online platforma taşıyıp tüm ülkeye hatta sınırlar ötesine erişmek daha mantıklı değil mi? En kritik farklardan bir diğeri ise, online platformlardaki optimizasyon koşulları. Peki bu optimizasyon dediğimiz şey neden bu kadar önemli? Kısaca cevaplamaya çalışayım. Bir müşteri dükkanınıza geldiğinde birebir sizinle muhattaptır ve aradığı ürünü direkt olarak size söyler. E-ticarette ise müşterinin muhattabı o platformun arama motorudur. İhitiyaç duyduğu ürünü o kutucukta aratır. Şayet müşterinin arattığı anahtar kelime ile ürününe verdiğin kelime ile örtüşüyorsa, BİNGO. Müşterin sana daha doğrusu ürününe ulaştı demektir. Elbette sana ulaşıyor olması ürünün satılacağı garantisini vermiyor. Burada doğru fiyatlandırma, renk ve belki de boyut seçeneklerinin çok olması, ürüne yapılan olumlu yorum sayısının fazlalığı da satış yapmanıza etki eden etmenler arasında. Maalesef  e-ticarette müşterileri tatlı dilinizle ikna etme şansınız pek de söz konusu değil. Onların ürününüzü satın almasını istiyorsanız pozitif yorumların rolünü göz ardı etmeyin. Şimdiye kadar genel olarak e-ticaretten bahsettik. Şimdide sırada Amazonda e-ticarete geldi....



Amazonda E-ticarete İlk Adımlar: 

Amazonda e-ticaret yapmaya karar verdiniz ve aklınızda şu soru var. Peki ama nereden başlamalıyım? Daha önce İnternet'ten Para Kazanma adlı yazımızda Amazondaki çeşitli ticaret yöntemlerinden bahsetmiştim. Dilersen buraya tıklayarak o yazıya bir göz atabilirsin. Öncelikle Amazonda e-ticaret yapacağın yöntemi belirlemelisin. Amazon FBA ile mi yoksa Amazon FBM ile mi ticarete atılmayı düşünüyorsun? Peki nedir bu FBA ve FBM kavramları?

Amazon FBA: 

Fba fulfillment by Amazon anlamına gelmektedir. Aylık 39.99$ ücret karşılığında bu sisteme dahil oluyorsunuz. Ancak baştan belirteyim, ne satacağınıza karar vermeden bu sisteme giriş yapmayın. Öncelikle ürün araştırması yapın daha sonra toptancılardan fiyat alın ve ardından amazon fba sistemine giriş yapın derim. Yine de alel acele giriş yaptıysanız da endişelenmenize gerek yok. Zira Amazon bu parayı ticari bir aktiviteniz olmazsa üç ay içerisinde size geri ödüyor. Peki bu para karşılığında ne gibi bir hizmet alıyorum? Ürünlerinizi Amazonun deposuna gönderiyorsunuz. Amazonda ürünler satıldıkça bu ürünleri sizin adınıza müşterinize yolluyor. Diğer bir değişle kargo maliyetini düşünmenize gerek kalmıyor. Ancak hemen sevinmeyin çünkü bu hizmeti 25$ ve üstü bir fiyata ürün satıyorsanız veriyor. Peki ürünün fiyatı 25$ altı olursa ne oluyor? Bu durumda Amazon alıcıdan kargo parasını da talep ediyor. Aklınıza şöyle bir soru geldi mi? Diyelim ki ürünümü Amazonun deposuna yolladım ürünümde 3 aydır depoda durmasına rağmen satılmadı. Bu depolamanın bir bedeli yok mu? Ürününüz satılsa da satılmasa da bir depolama bedeli var elbette. Ancak bu bedel ürününüzün kapladığı alana göre değişmekte. Bu yüzden buraya tıklayarak bu depolama bedellerini öğrenebilirsiniz.



Satış ve Pazarlama Hunisi nedir


Amazon FBM:     

Amazon Fbm 'de amazondan para kazanmak için uygulanan bir başka e-ticaret yöntemidir. Açılımı ise fulfillment by merchant'dır. Peki bu e-ticaret modeli nasıl çalışıyor ve Amazon Fba'dan farkı nedir? Amazon Fbm'de sisteme giriş yaparken herhangi bir ücret ödemiyorsunuz. Diğer bir değişle Amazon Fba'da alınan 39.99$' luk bedel burada alınmıyor. Satış gerçekleştikten sonra satış başına bir komisyon ödenmekte. Ayrıca ürününüzün müşteriye gönderiminden de, iade süreçlerinden de tamamen siz sorumlusunuz. Özellikle Amerika Bileşik Devletlerinde varlık gösteren esnafların talep ettiği bir e-ticaret modeli olduğunu belirtirsek sanırım yanlış olmaz. Malum hem gönderim hem de iadelerden sorumlu olacağınız için Amerika dışında ikamet eden insanların başvuracağı bir yöntem olduğu söylenemez. Elbette imkansız da diyemeyiz. Eğer Amerika'da bir depo kiralayabilir ve sizin için gönderimleri ve iadeleri takip edecek birilerini ayarlarsanız, bu e-ticaret yöntemi de sizin için uygulanabilir bir e-ticaret modeli olabilir. Ancak ürün maliyetlerine bu tür giderlerde dahil olacağından dolayı ürününüzün satış fiyatı artacak ve bu durum rekabette elinizi zayıflatacaktır. Bu durumla baş edebilmek için ise stoklu çalışmanız gerekecektir. Eğer e-ticarette ve Amazon'da yeni bir girişimci iseniz sanıyorum ki en doğru iş modeli sizin için Amazon FBA olacaktır. 

"TAMAM BEN KARARIMI VERDİM AMAZON DÜNYASINDA BEN DE YER ALACAK VE DÖVİZ KAZANACAĞIM. PEKİ AMA NE SATACAĞIM?"

 

amazon satış ortaklığı

 



Amazon'da Ne Satabilirim?: 

Amazon'da ne satabilirim sorusu ilk başlayan girişimci arkadaşların kafasını oldukça kurcalayan bir soru. Baştan belirtmeliyim ki bu konu hislerinizle hareket edemeyeceğiniz kadar hassas bir konu. Ürün araştırması yaparken Türkiye'deki tüketici eğilimlerinden bağımsız düşünmelisiniz. Örneğin Türkiye'de en çok X markasının Y ürünü satılıyor olabilir. Ancak bu Amazon pazarında da çok satılacağı anlamına gelmiyor. Ayrıca Amazonda satacağınız ürünü belirlerken cadılar bayramı, sevgililer günü, 4 Temmuz gibi yaklaşan özel günleri göz ardı etmeyin. Buna ek olarak yeni çıkan ürünleri de takip etmeyi unutmayın. Amazon'da satabileceğiniz bir ürünü bulmakla ilgili yazı elbette bu kadar değil... Amazonda satabileceğiniz bir ürün bulmak için bir çok uygulama mevcut. Bunlar içerisinde en çok bilinen uygulamalar Jungle Scout, Viral Launch ve Helium 10. Jungle Scout'ın malesef ücretsiz sürümü veya belirli bir süre kullanabileceğiniz bir demosu yok maalesef. Viral Launch ise yeni üyelerine bir hafta boyunca ücretsiz kullanabilecekleri bir demo sunuyor. Helium 10 ise ücretsiz kullanacağınız çeşitli araçlar sunsa da bazı özelliklerini kullanabilmek için ücret ödemeniz gerekiyor. Neler ücretli neler ücretsiz buna daha sonra değineceğiz. Ancak Amazonda satabileceğimiz bir ürün araştırması yapmadan önce kısıtlı olduğumuz kategorileri bir tanıyalım. Bu size biraz tuhaf geliyor olabilir ancak Amazon adeta bir bilgisayar oyunu gibi. İçine girer girmez istediğiniz kategoriden ürün satamıyorsunuz. Öncelikle Amazonun belirlediği kategorilerde kendinizi ispatlamalısınız. Peki Amazonda kısıtlı olan kategoriler nelerdir?


Amazonda Yeni Başlayanlar İçin Yasaklı / Kısıtlı Kategoriler:

Amazonda yasaklı veya kısıtlı kategorileri bilmek yeni başlayan satıcılar için çok önemli bir husustur. Genellikle ürün araştırması yapılırken bu kategoriler göz ardı edilebiliyor. Şöyle bir şeyi hayal edebiliyor musun? Jungle Scout gibi bir yardımcı uygulama aracılığı ile bir ürün bulmuşsun. Ürün hem hesaplı hem de rekabette avantaj sağlayacağın bir ürün. İmalatçıyla anlaşıyor ve ürünü ismârladıktan sonra bir bakmışsın ürün yasaklı kategoride. Hoppala...... Bu yüzden bu kilitli kategorileri bilmek kritik önem arz ediyor. Tüm bu kısıtlı kategori ve ürünleri öğrenmek için BURAYA TIKLAYABİLİRSİN.  Sadece bu da yeterli değil. Bir de Amazonda satışı tamamen yasaklı ürünler var elektronik sigara ve sarf malzemeleri gibi. Amazonda satışı yasaklı olan ürünleri görmek için BURAYA TIKLAYABİLİRSİN.

amazon.com  Kısıtlı Yasaklı Kategoriler
Amazonda Satışı Kısıtlı - Sınırlı ve Serbest Kategoriler 
  


Yukarıdaki tabloyu Amazon.com üzerinden sizin için aldım. Elbette bu tablo tamamı olmasa da  en azından kısıtlı kategoriler tablosunu nasıl değerlendirmeniz gerektiğini açıklamam için yeterli. Tablonun en solunda kategorileri, tablonun ortasında bu kategoriye ait ürünün durumu(ikinci el yada sıfır olması gibi) tablonun en sağında ise kısıtlama durumu belirtilmekte. Tablonun en sağındaki alanda "No" ibaresini görüyorsanız, bu kategori ile ilgili bir kısıtlama yoktur ve hiç bir izin almadan bu kategorideki ürünleri pazarlayabilirsiniz demektir. Örneğin tabloda "Amazon Kindle" kategorisinde ve "Beauty" kategorisinde ürün yeni bir ürün ise bunu satmanızda herhangi bir kısıtlama yok demektir. Hadi bir başka kategoriyi değerlendirelim şimdide. Eğer "Amazon Device Accessories" kategorisine bakacak olursanız, yeni - yenilenmiş - ikinci el bir aksesuar satıyorsanız bunun için özel şartları içeren "Selling Guidelines" bölümündeki şartları sağlarsanız ürünü satabileceğiniz belirtilmekte. İsterseniz bir de "Books" kategorisine göz atalım. Bu kategoride ister sıfır ister ikinci el bir kitap satın, muhakkak ön onay gerekmekte. Genel olarak bahsedeceklerim bu kadar. Artık satış yapabileceğim kategorileri öğrendiğime göre, bu kategorlerin içerisinden satabileceğim bir ürünü nasıl bulabilirim onu inceleyelim şimdide....

anahtar kelime bulma




Amazonda Satılabilecek Karlı Bir Ürün Bulmak:   

Amazonda satabileceğim bir ürün bulmak için kilitli kategorilerden uzak durmanız gerektiğini az önce belirtmiştim. Kilitli kategorileri eleyerek, binlerce hatta yüz binlerce ürünü  elemiş oldum. Ancak hala geride incelemem gereken bir çok ürün var. Hadi elemeye devam edelim. Peki ama nasıl eleyeceğiz? Doğru yöntem nedir? Şimdi serbestçe satış yapabileceğimiz kategorilerden iki tanesini ele alalım.Bunlardan ilki "Beauty" bir diğeri ise "Camera & Photo" kategorisi. Şimdi bu ikisi arasında eleme yapacağım. Bu elemeyi yaparken her bir kategori içerisindeki sonuç sayılarını baz alacağım. Bunun için amazon.com anasayfasındaki "deparmants" menüsünden "Beauty & Personal Care" sekmesine tıklıyorum:

Amazonda satılacak ürün bulma - Amazon Fba ürün bulma



Şimdi açılan sayfaya bir göz atalım:


  

Sayfayı dikkatlice incelersen toplam 50.000 sonuç bulundu. Bu demek oluyor ki "beauty and personal" kategorisine ait bir ürün satmayı düşünürsen 50.000 rakibin olacak. Şimdi de Camera & Photo kategorisindeki ürünlere bir bakalım.

Amazonda satılacak ürün bulmak Amazon Fba için ürün bulmak



Departman menüsünden elektroniği seçiyorum. Hemen ardından Camera & Photo kategorisini tıklıyorum. Bakalım burada sonuç ne olacak?

Amazon Fba ürün bulma



Gördüğünüz gibi burada ise 40.000 rakip var. Şimdi de tam 10 puanlık uzmanlık sorusu geliyor: 40.000 rakip mi 50.000 rakip mi? Cevap sanırım net. Elbette 40.000 rakibi 50.000 rakibe tercih ederim. Sen de Amazon FBA için ürün araması yaparken böyle bir eleme yöntemini uygulayabilirsin. Ancak unutma ki biz burada sadece iki kategoriyi ele aldık. Sen bu araştırmayı yaparken kısıtlı olmadığın tüm kategorileri ikişerli gruplar halinde her bir grubu kendi içerisinde eleyerek finale kalan kategori ile incelemeni devam ettirmelisin.

Şimdi dönelim kategorimize. Camera ve photo kategorisinde toplam 40.000 ürün var doğru mu? Peki 40.000 ürün sence de biraz fazla değil mi? Öyleyse elemeye devam ediyoruz. Şimdi de Camera & Photo kategorisinin de altında bulunan kategorileri ikişer ikişer gruplandıracağım ve hangisinde daha az rakip varsa o alt kategorideki ürünleri irdeleyeceğim... Hadi başlayalım:

Camera & Photo kategorisinin alt kategorilerini incelediğimde Digital Cameras, Projectors, Lenses gibi çeşitli alt kategoriler dikkatimi çekiyor. Bu ürün gruplarını incelemiyorum çünkü bu kategoride hem güçlü markalar var hem de bütçem çok düşük olduğu için bu kategorilerde ürün satmak benim için imkansız. Malum bir ürünü satmadan önce ya onu imal etmelisin ya da satın almalısın. Böyle pahalı kategorilerde ürün satın alma kabiliyetiniz yoksa bu ürünleri satmak için uğraşmayın. Şimdi iki tane rastgele alt kategori seçelim. Bunlardan ilki accessories bir diğeri ise bags&cases olsun.


amazonda satılabilecek ürün bulma Amazon Fba ürün bulma

Gördüğünüz gibi burada da alt kategoriler açıldı. Şimdi bu kategoriler arasında seçim yapmak zorundayım. Öyleyse şansımı "Accessory Bundles" kategorisinden yana kullanacağım. Bakalım bu kategori altında kaç tane ürün var??????

amazon fba ürün bulma - amazonda satılacak ürün bulma




Dikkat edecek olursanız toplamda 266 ürün bulundu. İşte bu inceleyebileceğimiz bir rakam. Şimdi bu 266 ürüne benzer bir ürün de biz ürettirebilir ya da arbitraj usulü ile satabiliriz. Tekrar ürünlere dönelim. Bu 266 ürün içerisine daha doğrusu bu kategoride satılabilecek bir ürün ürettirip satış yapabilir miyim? Bunu yaparsam başarı şansım ne olur? Öyleyse bu kategoride biraz daha dolaşarak ürün incelemesi yapmalıyım. Peki ama ne arayacağım? Öncelikle fazla yorum almamış (örneğin 30-60 yoruma sahip) ve düşük puan almış ürünlere(3.5 ile 4.5 puan almış olan ürünler mesela) yöneleceğim. Neden? Amazon Fba'da başarı şansımı artırmak için ürünü geliştirmek zorundayım. Elbette düzenli bir kazanç elde etmek içinde bu ürünün günlük satılması lazım aynı zamanda. Peki planım nedir? Öncelikle az yorum alan, liste kalitesi düşük ancak günlük satışı olan ürünlere yönelmeliyim. Az yorum alanları tercih ediyorum ki ben de o yorum sayısına kolayca erişebileyim. Ayrıca düşük puan alanları arıyorum ki bu puan seviyelerini aşmak, dolayısıyla rakibimi geçmek benim için kolaylaşsın. Ayrıca rakibime yapılan olumsuz yorumları görerek ürünümü rakibimin ürününe göre daha üstün hale getirebilirim.  Müşteri şikayetlerini inceleyerek bu şikayetleri giderebilecek bir ürün oluşturmak da oldukça önemli. Bu sizi Amazon FBA'da bir adım öne geçirecek bir unsurdur.

Amazonda Hangi üründen kaç tane satılıyor?    

Amazon FBA için ürün araştırması yaparken hangi ürünün günde kaç adet satıldığını bilmeniz kritk unsurlardan biri. Az önce ürün araştırması yaparken çeşitli elemeler yaptım ve inceleyeceğim ürün sayısını giderek azalttım. Seçtiğim "Elektronik" kategorisinde 40.000 ürün olmasına rağmen bunları 266 adede kadar düşürmeyi başardım. Bunu daha da azaltmak mümkün. Örneğin sol tarafta bulunan menüden fiyat aralığı belirleyerek inceleyeceğim ürün sayısını daha da azaltabilirim(Elbette bütçeni bilemediğim için böyle bir eleme yöntemini kullanmadım). Şimdi bu 266 üründen yukarıda bahsettiğim kriterlere göre herhangi bir ürün belirledim. Ama şöyle bir sorun var. Bu ürünler günde kaç tane satıyor? Hatta soruyu biraz daha geliştirelim. Bu ürünler günlük satılıyor mu? Bunu bulmak için temelde iki yöntemden yararlanabiliriz:

seo için anahtar kelime bulma



1- 999 Yöntemi:

999 yöntemi nedir kısaca bahsedeyim. Bu yöntemi uygulamak için amazonda bir alıcı hesabı oluşturun. Ardından ürünü sipariş etmek için "add to chart" veya "Buy Now" butonlarını tıklayın. ardından alacağınız adet kısmını tekrar düzenleyerek "999" adet ürün alacağınızı belirtin. Böylece sistem size ürünün toplam stok sayısını bildirir ( Örneğin "bu üründen 653 adet mevcut" gibi ). Bu işlemi günlük olarak tekrarlarsanız, ürünün günde kaç adet satıldığını öğrenebilirsiniz ( Örneğin ürün günde 2 adet satılmışsa 999 rakamını tekrar girdiğinizde "Bu üründen 651 adet mevcut" gibi bir bildirim gösterir ).  Ancak şunu da belirteyim ki bu yöntem her zaman çalışmaz. Eğer ürünü satan kişi sipariş edilebilecek maksimum bir adet belirlemişse (Örneğin bir alıcı maksimum 5 adet ürün sipariş edebilir gibi) bu yöntem hiç bir işe yaramayacaktır. Nasıl yani şimdi biz satmayı düşündüğümüz ürünün günde kaç tane satıldığını öğrenemeyecek miyiz? Endişelenme! Hadi ikinci yönteme geçelim.


 
amazon satış ortaklığı


2- Helium 10 :

Helium 10 uygulamasını buraya tıklayarak ücretsiz olarak indirip, chrome uzantısını tarayıcınıza yükeleyebilirsiniz. İsterseniz Helium 10 ile neler yapılabileceğini kısaca bir listeleyelim, ardından biz nasıl faydalanacağız hep beraber görelim. Helium 10 ile:

  1. Ürün araştırması yapabilirsiniz,
  2. Ürününüzü müşterilerin kolayca bulabilmesi için uygun anahtar kelimeleri bulabilirsiniz,
  3. Rakip ürünlerin takibini yapabilirsiniz,
  4. Listeleme optimizasyonu yapabilirsiniz.
 Helium 10 ile yukarıda saydığımız tüm eylemleri yapabiliriz. Şimdi helium 10'i kullanmaya başlayalım. Helium 10 'e kayıt olup oturum açtıktan sonra chrome uzantısını yükleyin. Ardında resimde gösterdiğim gibi Helium 10'u aktif hale getirin.

Helium 10 aktive etme





  Helium 10'u aktifleştirdikten sonra şimdi amazon.com'a giderek, herhangi bir kategorideki herhangi bir ürünü seçin(Amacımız Helium 10'i incelemek olduğu için ürüne fazla takılmayın). Ardından ürün sayfasını aşağıya doğru kaydırın. Şuna benzer bir grafik göreceksiniz:

Helium 10 inceleme





Grafiğin hemen üzerindeki  "XRAY" sekmesine tıklayın. Ardından aşağıdakine benzer bir tablo karşınıza gelecek:

Helium 10 inceleme


Gördüğünüz gibi sarıyla boyanan alan seçtiğim tek bir ürün için aylık satış adedini göstermekte. Belki aklınıza şöyle bir soru takılabilir. Neden dört adet satır ve dört farklı satış adeti gösteriliyor? Çünkü seçtiğim ürünün dört adet ayrı opsiyonu var. Ve burada her opsiyonun satış adedi gösteriliyor. Gördüğünüz gibi Helium 10 ile hiç bir ücret ödemeden bir ürünün aylık tahmini satış adetlerinden günlük satış adetlerine ulaşabildim.







3- Stockonhand Metodu:

Stock on hand metodu da ürünlerin günlük satış adedini bulmak için kullanabileceğiniz bir başka ve KESİN metottur. Peki ama nasıl uygulayacağız? Öncelikle amazonda satışını yapmayı düşündüğünüz ürün sayfasını açın. Ardından farenin sağ düğmesine tıklayarak, açılan menünün en altında bulunan "İncele" sekmesini tıklayın:

Amazonda satılacak ürün bulma - Amazon Fba ürün bulma







Arından bulunduğunuz sayfanın sağında sayfa kodlarının bulunduğu bir sekme açılacaktır. Burada "ctrl +f " düğmesine tıklayın ve arama kutusuna " stockonhand " yazın. Bakın karşınıza ne çıkacak:


Amazon Fba ürün bulma






Görmüş olduğunuz "1273" sayısı incelemiş olduğum ürünün o anda stokta bulunan miktarını gösteriyor. Aynı ürünün günlük satışını öğrenmek için o ürünün sayfasına gelip aynı yöntemle incelerseniz günlük stok değişimleri farkı ürünün günde kaç tane satıldığını size verecektir.
 
Bundan sonra bana kalan tek şey bütçemin bu ürünü almak için uygun olup olmadığını hesaplamakta. Bunun için alibaba gibi toptancı sitelerine giderek fiyat araştırması yapılmalı. Ayrıca kendi markanızı, kendi logonuzu, kendi ambalajınızı  yaptırarak bir kargo firmasıyla anlaşma yaptıktan sonra amazonun size gösterdiği depoya ürünü sevk etmelisiniz. Şimdi de tüm bu yaptıklarımızı maddeler halinde bir özetleyelim:
       

 








Amazonda Ne Satabilirim? - Amazon FBA İçin Nasıl Ürün Bulunur?

  1. Amazonda kıstlı olduğum kategorileri eledim!

  2. Amazonda satış yapabileceğim kategorileri ve bu kategorilerin de altındaki kategorilerdeki ürün sayısına baktım

  3. Ürün sayısının en az olduğu kategorilerde ürün araştırması yaptım

  4. Yıldız sayısı(puanı) ve yorumu az olan ayrıca liste kalitesi zayıf olan ürünleri tespit ettim

  5. Tespit ettiğim ürünleri 999 kuralı ve Helium 10 yardımı ile günlük satılıp satılmadığını satılıyorsa kaç adet satıldığını tespit ettim.



Amazon e-ticaret dışındaki online iş modellerini öğrenmek istiyorsan bu yazıyı okumanı tavsiye ederim. Elbette e ticaret yerine geleneksel ticaret ile de ilgileniyor olabilirsin. Ticarete atılmak ile ilgili bu makaleyi de okumanı tavsiye ederim. Yazacağın yorumlar ile bu içeriği geliştireceğimi bilmeni isterim. Bunun için yazılan bu metnin hemen altında bulunan yorum kısmına sorularını ve görüşlerini yazarak bu yazıyı geliştirmemde bana yardımcı olursan sevinirim. Şimdilik Hoşçakal.




Yorumlar

  1. inan basit ve anlaşılır olmuş. Bu yüzden teşekkür ederim. ben retail arbitrage ile ilgileniyorum. Henüz amazona kayıt olmadım. Çünkü henüz araştırmasını gerçekleştiriyorum. Doğru adımlarla ilerlemek istiyorum. Eğer yeni başlayacaklar için buna benzer basic bir çalışman var ise mail ile bilgilendirmen çok iyi olur. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkür ederim. Retail arbitrage ile ilgili içerik araştırmam sürüyor. Henüz hazır değil ancak bildirim almayı onaylarsanız, makale hazır olduğunda bildirim göndereceğim size de. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler