Keyword - Anahtar Kelime Araştırması : SEO İçin Doğru Anahtar Kelimeleri Nasıl Seçeriz?


Seo ve içerik düzenlemek için Anahtar kelime nasıl bulunur?

Keyword - Anahtar Kelime Araştırması : SEO İçin Doğru Anahtar Kelimeleri Nasıl Seçeriz?


   Keyword - Anahtar Kelime araştırması hem SEO (Search Engine Optimization / Arama motoru optimizasyonu ) hem de içerik optimizasyonu için oldukça önemli bir konudur. Ancak bazen google'daki organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak için doğru anahtar kelimeleri / keyword'leri belirlemek zorlaşmıştır. Zaman içerisinde hem arama davranışlarında hem de arama klavuzlarında bir takım değişiklikler olmuştur. Diğer bir değişle arama terimleri (search terms) evrim geçirmiştir. 

   Eğer web sitenizde e mail marketing veya içerik pazarlaması yapmak istiyorsanız bu durumda insanların nasıl araştırma yaptıklarını ve mevcut sanal çevrede anahtar kelimelerin (keyword) nasıl kullanıldığını anlamak zorundasın. Bu yazıyı sonuna kadar okuyarak anahtar kelimeleri nasıl kullanacağından, içerik oluştururken anahtar kelimeleri nasıl düzenleyeceğinden ve içeriğini keywordler ile nasıl pazarlayabileceğinden haberdar olacaksın.


Keyword / Anahtar Kelime Aslında Nedir?

 Anahtar Kelimeler aslında;

  • Sana ulaşmasını istediğin kitlenin aradığı konu ve başlıkları ifade eden kelime ve terimlerdir,
  • Ulaşmaya çalıştığın hedef kitleye erişmek için oluşturacağın içeriği belirleyen kelime ve terimlerdir.
   Aslında anahtar kelimeler veya keywordler içeriğin ile hedef kitleni buluşturan ve onlara içeriğinizi bulmaları için yardım eden bir köprüdür. Anahtar kelime araştırması ise insanların arama motorlarına girdiği terimleri bulma pratiğidir. Eğer anahtar kelime araştırmasını doğru yaparsanız, web sayfanızdaki etkileşim, içeriğinize olan ilgi ve pazarlama faaliyetlerinizden elde edeceğiniz kazanç artar.


   

Neden Anahtar Kelime / Keyword Araştırması Yapmalısın?

   Daha önceden de belirttiğim gibi anahtar kelime araştırması SEO optimizasyonu için kritik bir aşamadır. Arama sonuçlarındaki sıralamanı belirleyen anahtar kelimeler, Google tarafından içeriğinin hangi sırada gösterileceğini belirlemek için kullanılır. Onları doğru belirlersen, Google içeriğinin hangi konu hakkında olduğunu anlayacak ve içeriğini bir aramaya karşılık cevap olarak doğru zamanda kullanıcıya gösterecektir.

   Anahtar kelime araştırması içerik üretmek için de sana yardımcı olacak. İçerik konusunu belirlemekte zorluk yaşıyorsan anahtar kelime araştırması yapabilir, böylece hedef kitlenin neleri merak ettiğini hangi konu veya konular hakkında araştırma yaptığını öğrenebilirsin. Bu da içeriğini oluştururken hangi stratejileri belirlemen gerektiğini gösterecektir.

   Elbette anahtar kelime araştırması sana sadece içerik oluştururken yardım etmeyecek. Aynı zamanda e mail marketing'ide içeren pazarlama ve promosyonel aktivitelerinizde de size yardımcı olacak. Tabi pay per click (Tıklama başına ödeme) reklamlarında da rekabetçi olmanızı sağlayacak.

   Peki ama hep hedef kitlenizi ya da seçmiş olduğunuz nish ile alakalı anahtar kelimeleri mi araştıracaksınız? Elbette hayır. Aynı zamanda rakiplerinizin belirlediği anahtar kelimeleri de belirlemek sahip olduğunuz içerik stratejinizi rafine etmenize yardım edebilir.

keyword - anahtar kelime araştırması Seo için Doğru anahtar kelimeleri nasıl seçeriz


Anahtar Kelime Araştırması Yapmak Hala Gerekli mi? Arama Kriterleri Nasıl Değişti? 

   Bazı kullanıcılar anahtar kelime araştırması yapmanın hala anlamlı olup olmadığını merak ediyor. Kısaca cevaplayayım: Evet anlamlı! Fakat bundan 5-10 yıl önceki taktikleri kullanmanın hiç bir anlamı da yok elbette. Geçmişte içeriğin kalitesinden çok insanların aradığı kelimelerin belirli bir yoğunlukta içeriğe yedirilmesi önemseniyordu. Bu tür yaklaşımlar maalesef artık çalışmıyor. Örneğin bu makalenin konusu anahtar kelimeler. Diyelim ki "doğru anahtar kelime nasıl bulunur" terimini kullanıcı google'da arattı ve ilk sırada bu makale gösterildi (Ah nerede!!!!!!!!!!). Eğer kullanıcı (yani sen)  hemen çıkacak olursa (ki sen böyle bir şey yapmazsın demi :-))bu durumda Google bunu sorgulayacak ve  bu arama terimine karşılık bu sayfayı artık önermeyecek. Makalenin her tarafına "anahtar kelime"  terimini yazsam da bu anlamsız kalacak.  Gelelim arama kriterlerindeki değişime. Bildiğin gibi günümüzde mobil cihazların kullanımı oldukça yaygınlaştı. Tabi ki bu durumda insanlar bir arama yapmak için bu cihazları daha sık kullanmaya başladılar. Bu cihazlarla birlikte gelen sesli komut özellikleri (bixby ve siri gb) aramalarımızı sesli olarak yapmamızı da sağlıyor. Ve google bu sesli aramalara karşılık en doğru sonucu göstermek üzere gelişiyor. Gelecekte arama terimi girdileri ile birlikte sesli aranan anahtar kelimeleri de konuşuyor olacağız.

Anahtar Kelime Türlerini Anlamak 

   Anahtar kelime araştırması yapmaya başlamadan önce onların nasıl sınıflandırıldığını anlamanız gerekiyor. Onları tanımlamanın tek yolu head, body ve uzun kuyruklu anahtar kelime olarak sınıflandırmaktır. Peki ama bunları birbirinden ayıran temel özellik nedir? 

  • Head diğer bir değişle baş / temel anahtar kelimeler arama hacmi yüksek olan tek veya iki kelimeden oluşur.
  • Body olarak nitelendirdiğimiz anahtar kelimeler ise ortalama arama hacmine sahip olan (Arama hacmi çok yüksek veya çok düşük olmamalı) iki veya üç kelimeden oluşur.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ise düşük arama hacmine sahip dört veya daha fazla kelimenin bir araya gelmesiyle oluşur ki, bunlar web trafiğinin büyük bir kısmını kapsar.
Buradaki asıl önemli faktör özgünlüktür. Kullandığınız anahtar kelime ne kadar uzun olursa o kadar özgün olur. Böylece kişiler onları arattığında, arama sonuçlarında gösterilen sonuçlar azalırken, müşterilerinizin size ulaşma olasılığı daha da doğrusu üst sıralara ulaşma olasılığınız artar. Gelin ne demek istediğimi bir de tabloda görelim:

Anahtar kelime araştırması - Seo için doğru anahtar kelime seçimi
Gelin şimdi de tablonun bize ne anlattığına değinelim:

  • Eğer arama motorlarında sadece t-shirt gibi bir anahtar kelime aratırsan karşına milyonlarca sonuç çıkacaktır. Diğer bir değişle milyonlarca rakip ile mücadele edeceksin demektir.
  • Eğer arama motorlarında blue t-shirt gibi biraz daha spesifik bir kelime aratacak olursan, yüz binlerce sonuç / yüz binlerce rakiple karşılaşırsın.
  • Eğer arama motorlarında blue Amerikan apparel t-shirt gibi daha spesifik bir anahtar kelime aratırsan, daha az sonuç / daha az rakiple karşılaşırsın. Bu da daha rekabetçi bir konuma getirir seni. 
Buradan da anlaşılacağı üzere olaya müşterilerin veya hedef kitlenin gözünden bakacak olursan, daha spesifik kelimeleri içeriğine eklemek daha iyi sonuçlar almana yardımcı olacaktır.

anahtar kelime araştırması nasıl yapılır? Seo için anahtar kelime seçimi

  Gizli Anlamsal İndeksleme ( LSI - Latent Semantic Indexing)

   Eğer bir içerik üreticisi isen, SEO araştırması yaptığında duyacağın bir diğer terim ise, gizli anlamsal indeksleme (Lsi - Latent Semantic Indexing) ile ilişkili olan anlamsal anahtar kelimelerdir. Şimdi bu da nereden çıktı dediğini duyar gibiyim. "Anahtar kelimeleri çözdük bir de anlamsal anahtar kelime mi kaldı!" Aslında Lsi ifadesini daha önce duymamış olsan da buna sık sık maruz kalıyorsun. Örneğin arama motoruna "Affiliate" yazmaya başladığın an itibariyle google, bizim auto complete olarak tanımladığımız sistem ile "affiliate" ile ilişkili yapılan aramaları liste olarak çıkarıyor. Diğer bir değişle leb demeden leblebiyi anlamaya çalışıyor. Böylece kullanıcıya arama yaptığı sırada en doğru sonucu göstermeye çalışıyor. Örneğimizden devam edelim. Siz arama motoruna affiliate marketing yazdığınız sırada arama kutucuğunun altında "affiliate marketing ne kadar kazandırır", "affiliate marketing satış ortaklığı" gibi en çok aranan anlamsal anahtar kelimeleri daha doğrusu aradığınız ifade ile alakalı diğer ifadeleri de gösteriyor. Sizlere tavsiyem yazacağınız makalelerin içerisine konunuzla alakalı LSI ifadelerini bulup onları içeriğinize eklemeniz olacaktır. Özellikle ingilizce içerik üretiyorsanız, lsikeywords.com size epey yardımcı olacaktır. 

Kullanıcılar Gerçekte Ne Arıyor, Neden Arıyor? 

   Anahtar kelimeleri az önce head, body ve uzun kuyruklu anahtar kelime olarak sınıflandırmış olsak da anahtar kelimeleri anlamak için bu yeterli değildir. Anahtar kelimelerin çoğu içerik oluşturmak, pazarlama yapmak ve SEO yapmak amacıyla kullanılıyor. Peki ama bir kullanıcı anahtar kelimeyi ne maksatla kullanır? Bunu anladığın an kullanıcının zihnine girmiş olur ve onun aradığına tam olarak karşılık vermiş olursun. Yazımın bu bölümünü dikkatlice okumanı tavsiye ederim. Zira internetten ek gelir / pasif gelir elde etmek istiyorsan anahtar kelimenin hangi amaçlarla kullanıldığını anlaman gerekiyor. İsterseniz bir anahtar kelimenin kullanıcı tarafından kullanım amaçlarını sıralayalım:


  •  Navigasyonel / Yönlenme Amaçlı Kullanım: Kullanıcılar arama motorlarında belirli bir siteye ulaşmak için arama yaptırırlar. (Örnek arama terimi: Teknosa)
  • İnformational / Bilgi Amaçlı Kullanım: Kullanıcılar kafalarına takılan bir takım sorulara cevap bulmak için arama yaparlar (Örnek arama terimi: Affiliate marketing nedir?)
  • İnvestigation / Araştırma Amaçlı Kullanım: Kullanıcılar sonunda eyleme geçeceği bir durum için arama yaptırırlar (Örnek arama terimi: En yakın eczane, izmir'de ziyaret edilecek tarihi eserler )
  • Transactional / İşlemsel Amaçlı Kullanım: Kullanıcı bu tür anahtar kelimeleri kullandığında bir satın alma eylemi gerçekleştirirler. (Örnek arama terimi: Antalya'ya ucuz uçak bileti, affiliate marketing kursu)
   Peki bunların herbirinin arasındaki farklar nelerdir? Tipik arama sürecinin tanımlanması bunları bir birinde ayırmamıza yardımcı olur. Diyelim ki kullanıcı bir telefon almayı planlıyor. Mevcut seçenekleri görmek için kullanıcı arama yapmaya başlıyor ve bu noktada bilgi edinmeyi amaçlayan anahtar kelimeleri kullanıyor. Bunlar genellikle nerede, neden ve nasıl gibi soru kalıpları şeklinde oluyor. Tabi kullanıcı bu aramaları yaparken arama sonuçlarında konuyla ilgili çeşitli markaların web siteleri ile karşı karşıya kalıyor. Tabi bunun haricinde kullanıcı ilgilendiği markanın web sitesini aratarak da ilgilendiği ürünün web sayfasına ulaşmayı hedefleyebilir. Bu da navigasyonel kullanıma örnektir. Peki kullanıcılar satın alma sürecinin öncesinde başka ne tür arama yaptırıyor? Tabi karşılaştırma amaçlı aramalar... Bu da informasyonel diğer bir değişle bilgi amaçlı kullanıma bir örnek oluşturuyor. Transactional / işlemsel arama terimleri ise kullanıcılar tarafından bir satın alma işlemi gerçekleştirme safhasında kullanılıyor. Bu terimlerin içerisinde al, satın al (buy / get / purchase) gibi ifadeler bulunuyor. Eğer siz de Amazon FBA, Dropshipping veya affiliate marketing gibi e ticaret modelleri ile ilgileniyorsanız aşağıda listelediğim alanlardaki arama terimlerini araştırın derim:

  • Rakiplerle kıyaslama yapmak için kullanılan anahtar kelimeler;
  • İndirimler için yapılan aramaları;
  • Oylama ve inceleme amaçlı yapılan aramalar;
  • Kupon kodu aramaları;
  • Satın alma teriminin geçtiği aramalar.
   Gelin birde Google'ın 2017 yılında yayımladığı arama değerlendirme rehberinde yer alan arama terimlerinin sınıflandırılmasına bakalım. Bu rehbere göre temelde 4 tip arama sınıfı mevcut:

  • Bilgi:  Bir olgu veya soruya karşılık cevap almak için yapılan aramada kullanılan arama terimi kategorisidir.
  • Eylem: Bu kategorideki arama terimleri bir amacı gerçekleştirmek veya bir aksiyonu yapmak üzere kullanılıyor. Diyelim ki kullanıcı bir oyun arattı. Bunun sonucunda o oyunu cihazına indiriyor.
  • Web Sitesi: Bu tür arama terimlerinin amacı bir web sitesine gitmeyi veya onu tarayıcıda işaretlemeyi hedefliyor.
  • Kişisel Ziyaretler: Bu türde yapılan aramalarda genellikle mobil cihazlar kullanılmakta. Kullanıcılar ziyaret etmek istedikleri yer veya yer türlerini(örneğin müze, hastane vb.) aratarak çıkan sonuca göre eylemde bulunuyor.
   Araştırmaların sonrası bulduğun anahtar kelimeleri nasıl sınıflandıracağını bildiğin an kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bilgileri veya onların sorunlarını çözen ürünleri belirleyebilir ve herhangi bir yerde içeriğini veya ürününü onlarla buluşturabilirsin.


Anahtar Kelime Aramaya Başlarken

Gördüğün gibi anahtar kelimeler hem senin hem de hedeflediğin kitlenin ihtiyaçlarını belirleme de kilit rol oynuyor. Elbette bu iki unsur da aynı şey. İnsanlar arama sonuçlarında ihtiyaç duyduğu şeyi bulduğu zaman sitene gelerek etkileşimde bulunuyor dolayısıyla herkes mutlu oluyor... Peki ama içeriğini üretirken anahtar kelimeleri nasıl belirleyeceksin? Bu noktada doğru bir nish belirlemeli ve bu nish üzerinden hareket etmelisin. Ardından belirlediğin nish için kök kelime seçmeli ve bu kök kelimeyi genişletmelisin. Nasıl mı? Kısaca buna da değinelim. Örneğin ilgi alanının benim gibi "affiliate marketing" olduğunu farzedelim. Bu durumda kök kelime olarak affiliate marketingi seçersen bir çok rakiple karşı karşıya kalacaksın. Çünkü bu kelime öbeğinin aranma hacmi yüksek olduğu gibi bu kelime karşılığında çıkan sonuç sayısı da oldukça yüksek. Daha öncede bahsettiğim gibi arama hacmi ve rekabetin yüksek olduğu kelime köklerinde rekabet etmek zor olacaktır. Bu durumda bu kök kelimeyi biraz dallandırman gerekeçek. Diğer bir değişle bu kök kelimeye yeni kelimeler eklemelisin. Örneğin, affiliate marketinge nereden başlasam, affiliate marketing için alternatif networkler gibi. Tabi tüm bunları yaparken yararlanacağın kaynakları ayrı bir başlıkta inceleyecek olsak da yukarıda belirttiğim LSI kelime türeticisinden ve google anahtar kelime planlayıcısından yararlanabilirsin. Tabi kendi internet sitenin sana vermiş olduğu verilere bakarak da kullanıcıların hangi anahtar kelimelerle sana ulaştığını da öğrenmen mümkün. Bunun için siteni google search console' a bağlaman yeterli. Ardından google searc consol hesabını google analytics'e bağladığın an, iki sistem arasında veri transferini sağlar ve google analytics üzerinden kullanıcıların size ulaşmasını sağlayan anahtar kelimelere erişmiş olursun. Bu metotların dışında anahtar kelimeleri tespit edeceğin diğer yöntemler arasında blog sitelerine erişmek ve buradaki yorumlardan geçiyor. Sadece bloglar da değil atnı zamanda quora, reddit, pinterest gibi platformlardan da yararlanman mümkün...

En İyi Anahtar Kelime Araştırma Araçları ve Platformları

   Aşağıda listelediğim keyword / anahtar kelime araçları sadece anahtar kelime bulman için değil aynı zamanda bu anahtar kelimelerin zorluk derecesi, o kelime için arama motorlarındaki rekabeti, PPC (pay per click / tıklama başına ödeme) reklamları için o kelimenin maliyeti ve hem sitenin hem de içeriğinin analizini yaparken sana yol gösterecek. Baştan belirteyim ki aşağıdaki araçların dışında da binlerce anahtar kelime analizi yapacağın araçlar mevcut. Ancak bu araçlar en güvenilir ve en sık kullanılan araçlardır:


  • Ahrefs :  Bu araç ile anahtar kelime araştırması ve seo analizi yapabilirsin. Ancak deneme sürümü bile 7$. Elbette göz atmanda bir sakınca yok. Sistemin nasıl çalıştığını ve ne işe yaradığını anlamak istiyorsan, sitede bu uygulamanın neler başardığına ve nasıl çalıştığına yönelik kılavuz videolara ulaşabilirsin. 
  • Answer the Public : Hangi konu hakkında yazsam? Ne tür bir içerik yayınlamalıyım? Acaba kullanıcıların aklında ne tür sorular var? gibi bir takım soru işaretleri beliriyorsa kafanda ya da nishini belirlemeden önce insanların seçtiğin nish ile ilgili ne tür soruları olduğunu araştırmak istiyorsan, bu kaynak tam sana göre. Üstelik ÜCRETSİZ BİR ANAHTAR KELİME BULMA ARACI. Tek sorun şu ki sadece İngilizce içerik türetebilirsin. Başka dillerde hizmet vermiyor...
  • Google Keyword Planner: Elbette google aramalarında üst sıralara çıkmak için, anahtar kelimelerin aranma hacimlerini öğrenmek için en etkili ve en yetkili makam yine google'ın tam kendisi. Keywor planner ile aklınızdaki ve ilgi alanınızdaki anahtar kelimeleri ölçümleyebilir(aranma hacimleri, PPC maliyetleri vs) ve içeriklerinizi buna göre şekillendirebilirsiniz. 
  • Semrush :  Bu site de anahtar kelime belirlemeniz de size yardımcı olacaktır. Yine alanınızla ilgili anahtar kelimelerin yanı sıra site içerisinde pek çok faydalı araçlar da mevcut.
  • Ubersuggest : Neil Patel'in sitesinden ulaşabileceğiniz oldukça kullanışlı bir platform. Üstelik ücretsiz. Bu sitedeki araçlar sayesinde web siteni test edebilir, anahtar kelime araştırması yapabilir ve bulduğun anahtar kelimelerin SEO ve PPC için zorluk derecelerini de görebilirsin.
anahtar kelime bulma taktikleri

Sırada Ne Var?

   Kullanıcıların sitene ulaşmaları için tüm anahtar kelimeleri ve bu anahtar kelimelerin varyasyonlarını buldun. Tamam da bunları nasıl kullanacaksın? Elbette daha önce bunları içerik üretmek için veya pazarlama amacıyla kullanabileceğini belirtmiştim. İstersen şu pazarlama aşamasına girelim. Bunun için en yaygın olarak kullanılan yöntemlerden biri de PPC reklamlarıdır. Belirlemiş olduğun anahtar kelimeyi google keyword planner'a girecek olursan sana bir takım rakamlar çıkartacaktır:

google anahtar kelime planlayıcısı
   Örneğin satış ortaklığı ile ilgili içeriğime trafik çekmek için satış ortaklığı kelimesine reklam vermeyi düşünüyorum, bu durumda keyword planner üzerinden bu kelimeyi arattığımda yukarıdaki grafikten de gördüğün gibi bu kelimenin aylık aranma miktarı bin ile on bin arası. Ayrıca rekabet de orta seviyede. Bu kelime için reklam verdiğimde bir tıklamanın bedeli benim için 0.22 Tl ile 1.57 tl arasında olacaktır. Peki neden iki farklı rakam var? Eğer teklif olarak 0.22 Tl verecek olursam arama sonuçları arasında reklamım ilk sayfada değilde arama sonuçları arasında 4. veya 5. sayfada gösterilecek. Böylece tıklanma oranım azalacak dolayısıyla siteme gelen trafik azalacak. Oysa 1.57 Tl verdiğimde ilanım ilk sayfada hatta en üstte yayınlanacak. Dolayısıyla reklamım daha çok göründüğü için daha fazla tıklama diğer bir değişle daha fazla trafik alacak. Buradaki rakamların yüksek olduğunu mu düşünüyorsun? Öyleyse anahtar kelimenin yanına bir kaç kelime daha ekleyerek onu biraz daha modifiye edebilir ve tıklama başı bedeli düşürebilirsin.

Anahtar Kelimeleri İçeriğinin Neresinde Kullanacaksın? 

   Anahtar kelimelerini belirledin. Belki de bu anahtar kelimeler için arama motorlarında reklam da yayınladın. Tamam ama bu bulduğun anahtar kelimeleri sadece PPC için mi değerlendireceksin. Bu anahtar kelimeleri içeriğinin neresinde kullanabilirsin? Organik olarak kullanıcıların sana erişebilmesi için bu anahtar kelimeleri nereye yerleştireceksin biraz da bundan bahsedelim. Elbette içeriğinizi arama motorları için düzenlemek çok geniş bir konu da olsa en azından aşağıda belirteceğim alanlarda anahtar kelimeleri kullanarak arama motorlarındaki görünülürlüğünüzü artırma olanağınız yüksek:

  • Anahtar Kelimenizi Sayfa Başlığında Kullanın: Anahtar kelimelerinizi içeriğinizin başlığında kullanmak oldukça önemli SEO açısından. 
  • Anahtar Kelimenizi "Meta Description" Alanında Kullanın: Öncelikle Meta description alanından bahsedelim. Meta description sitenizin arka planındaki html kod alanındaki ve head etiketleri arasında bulunan, içeriğinizin konusunu belirten bir html etiketidir. Bu etiket arama motorlarının örümcekleri tarafından tespit edilir ve kullanıcıların aradıkları ifadeler diğer bir değişle anahtar kelimeler, buradaki kelimeler ile eşleşirse arama sonuçlarında içeriğiniz / web siteniz kullanıcıya gösterilir. Böylece kullanıcı sitenizin tanımın görür ve aradığı içerikle alakalıp olup olmadığına karar vererek sitenize yönelir. Bu yüzden meta description alanı boş bırakılamayacak kadar öneme sahiptir. Eğer SEO aracı kullanıyorsanız, bu araçlarda bulunan kodlar bu alanı boş bıraktığınızı belirleyerek size bir uyarı gönderirler. Eğer sitenizi kendiniz tasarlayacaksanız meta description kodunu yazarak, içeriğiniz için belirlediğiniz anahtar kelimeleri burada belirtin. Peki boş bırakılması durumunda ne olur? Bu durumda google yazdığınız içeriğin ilk paragrafına gider ve burada yazdığınız ilk satırdan itibaren başlayarak toplam da (yanılmıyorsam...) 160 karakteri alır ve arama motorunda çıkan sonuç sayfasında kullanıcıya site içeriği olarak gösterir. 
  • Lİnkler Ve Sosyal Medya Güncellemeleri: Sosyal medyada içeriğinizi paylaşacaksanız bu paylaşımlarda link vereceğiniz kelimeler içeriğinizin başlığında da bulunmalı. Paylaşmanız, kullanıcıların size erişmesini kolaylaştıracağı gibi link verilen anahtar kelime üzerinden içeriğinize erişilmesi organik aramalarda zamanla üst sıralara çıkmanıza yardımcı olacaktır.
   Yazımı tamamlamadan önce şunu da belirtmek isterim ki, SEO çalışması veya anahtar kelime çalışması bir kere yapacağınız bir eylem değildir. Zamanla kullanıcıların arama için kullandıkları ifadeler değişebilir. Bunun için odaklandığınız anahtar kelimeleri ve bunlara ilave ettiğiniz uzun kuyruklu kelimeleri tekrar düzenlemeniz gerekebilir. Bu yüzden içeriğinizin alakalı olduğu anahtar kelimeleri düzenli olarak belirli peryotlarla kontrol ederek içeriğinizi gerekirse tekrar düzenleyin.  Dijital pazarlama ve İnternetten Para Kazanmak için diğer içeriklerime de göz atmak istersen buraya tıkla...
  

      

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler