Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nasıl Düşürülür?

   Okuduğum bir kaç kaynakta Bounce Rate (Hemen Çıkma) oranının aramam motoru sonuç sayfasındaki sıralamaya doğrudan etkisi olmadığı belirtilse de, gerçekte "hemen çıkma oranı nedir" tanımı yapıldığında, arama motoru sonuç sayfandaki sıralamanıza etki ettiğini hemen anlarsınız. Bu makalemde hemen çıkma oranını nasıl düşürebileceğiniz hakkında bir kaç madde sıralayacağım ancak öncesinde bounce rate (hemen çıkma oranı) tanımı yapacağım:

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nasıl Düşürülür?


Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Nedir?

   Hemen çıkma oranı nedir sorusunu cevabını Google net bir şekilde açıklıyor: Google'ın yaptığı tanıma göre, sitenizde gerçekleşen tek bir sayfalık oturuma verilen tanım bounce rate(hemen çıkma oranı) olarak tanımlanır. Bu değer hesaplanırken tek sayfalık oturumlar toplam oturumlara bölünür ve size yüzdelik bir değer verilir. 

Bounce Rate Oranının Yüksek Olması Kötü Birşey midir?

   Aslında duruma göre değişir. Örneğin tek sayfadan oluşan bir içeriğiniz varsa  hemen çıkma oranının yüksek olması oldukça normaldir. Ancak siteniz birden fazla sayfadan oluşuyorsa ya da bir satın alma sayfanız varsa ve kullanıcılar sadece ana sayfanız ile ilgileniyor ve bu satın alma sayfasına ulaşmadan sitenizden çıkıyorlarsa bounce rate oranınızın yüksek olması sizin için bir problemdir.


Bounce Rate Oranı Kaç Olmalı?

   Net bir rakam vermek mümkün değildir. Öte taraftan bu rakam ne kadar sıfıra yakınsa o kadar iyidir(özellikle siteniz birden fazla sayfadan oluşuyorsa). Bounce rate oranınız 100'e yaklaştıkça neyi yanlış yaptığınızı sorgulamanız gerekebilir.

   Hemen çıkma oranı ile ilgili bu küçük detaylardan sonra sanırım asıl konumuza geri dönebiliriz. Bu bounce rate oranını nasıl düşürebiliriz? Elbette hemen çıkma oranını düşürebilmek için bunu bir neden-sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirmemiz gerekir. Öyleyse başlayalım:

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Düşürmek İçin Yapılması Gerekenler:

1- Site Hızını Artırın:

   Site yüklenme hızınızın düşük olması kullanıcıların hemen çıkmasına sebep olan faktörlerin başında yer alır. Bunun için site yüklenme hızını test edin ve geç yüklenmeye sebep olan faktörleri belirleyin. Aşağıdaki video'da bunu nasıl yapabileceğiniz ile ilgili küçük bir içerik yayınladım. Bunun dışında, bir wordpress içerik yönetim sistemine sahipsaniz çok fazla eklenti kurmaktan uzak durun. Bazı eklentiler site hızınızı oldukça olumsuz etkiler. Sitenizin Html kodları arasında çok fazla script kod bulunması da sitenizin yüklenme hızını olumsuz etkileyecektir.


2- Arama Terimlerine Odaklanın:

   İçerik oluştururken çeşitli anahtar kelimelerden yararlanıyoruz öyle değil mi? Peki bu anahtar kelimeleri aratan bir kullanıcının gerçekte neyi aradığından emin miyiz? Örneğin Amazon Satış Ortaklığı anahtar kelimesini aratan bir kullanıcı tam olarak neyi aratıyor? Amazon satış ortaklığına nasıl kayıt olacağını mı, Amazon satış ortaklığı ile ne kadar gelir ede edebileceğini mi yoksa amazon satış ortağı olarak  nasıl bir ürün pazarlayabileceğini mi arıyor?

   Kullanıcıların arama terimlerini kullanarak arama motoru tarafından döndürülen sonuçlara göz atarak kullanıcıların aslında bu sorguya karşılık tam olarak ne aradığını keşfedebilirsin. Zira arama motoru kullanıcının o sorguya karşı gösterdiği sonuçla en çok etkileşim aldığı siteyi gösterecektir. O siteyi inceleyerek kullanıcının ne aradığını keşfedebilir ve o sitenin içeriğinin eksikliklerini keşfederek daha iyi bir iş ortaya koyabilirsin. Bu durum bounce rate oranını düşürecektir.

sermayesiz internetten para kazanamk



   Elbette kullanıcıları tatmin etmek için daha kapsamlı makaleler yazman gerekebilir. Ancak bu uzunluk hemen çıkma oranını düşürebileceğin ya da arama motoru sonuç sayfasında hemen yükseleceğin garantisini vermese de, daha detaylı makaleler daha detaylı soruları cevaplaman anlamına gelir ki bu da hem bounce rate oranını düşürmek hem de arama motoru sıralamanı iyileştirmek için etkili bir faktördür.

   Dahili geri bağlantılar (backlink) verin. Makaleniz içerisinde yine konu ile alakalı işlediğiniz konuya paralellik arz eden konulara bağlantılar verin. Örneğin "arama motoru sonuç sayfasında nasıl yükselirim" sorusuna cevaben yazılan bir makalede arama motorlarının nasıl çalıştığı ile ilgi makaleye link vermek kullanıcının sitede kalmasını sağlayacak ve hemen çıkma oranını düşürecektir.

3- Tersten Başlamayı Dene!

   Normal şartlar altında bir makalede anlatmak istediğimiz konuları giriş gelişme ve sonuç olarak parçalara böler ve bir kompozisyon düzeninde yazarız. Oysa bazen tam tersi de kullanıcıyı siteye bağlamak için kullanılır. Diğer bir deyişle kullanıcı sorusuna yanıtı henüz ilk paragrafta alırken, okumaya devam ettikçe detaylara hakim olur. Özellikle doğrudan aldığı cevap kullanıcıyı tatmin etmişse site ziyaretçisi bir bağ kurar ve makalede kalmaya devam eder. Bu durum makale içerisindeki diğer bağlantılara tıklama olasılığını artırdığı gibi siteden hemen çıkma oranını da düşürür.

4- Site İçi Aramayı Basitleştirin:

   Eğer sitenizde çok fazla içerik varsa kulanıcı bunlar arasında kolaylıkla kaybolabilir. Sadece bu da değil. Sitenize ilgi gösteren kullanıcı ilk makalenizi okuduktan sonra, site içerisinde okuduğu makaleye paralel makaleler arayabileceği gibi, sitenize daha sonraki zamanlarda tekrar dönüş yaptığında önceden okuduğu makaleye erişmek için site içi aramayı kullanmak isteyebilir. Bu yüzden site içi aramayı kolaylaştırın.

dijital pazarlamanın aşamaları



   Ayrıca kullanıcının site içerisinde rahatça gezinmesini sağlamak için site haritası da ekleyerek kullanıcıları diğer makalelere yönlendirmeyi deneyebilirsiniz. Bu da siteden hemen çıkma oranını düşürecektir.

   Son olarak bannerları kullanın. Bu bannerlar sitenizdeki diğer içeriklere yönlendirme yapmalı. Bu yüzden kullanıcının içinde bulunduğu makalelere odaklanarak o içeriğe gelen bir kullanıcının başka hangi makalenizi okumak isteyebileceğini bir düşünün. Bu makalelere yönlendirme yapacak bannerları etkileyici sloganlarla hazırlayın ve kullanıcıların tıklamasını sağlayın. Böylece bounce rate oranınızın düştüğünü gözlemleyeceksiniz.

5- İçeriğiniz ile alakalı diğer içerik türlerini de makalenize ekleyin:

   Kullanıcılar her ne kadar makalenizle ilgileniyor olsalar da, anlatmak istediğiniz konuları videolaştırabilir veya bu konuda içerik üreten youtuberların içeriklerini sitenize yerleştirerek kullanıcılara görsel içerik sunarak da içeriğinizde vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz. Sadece bu kadar da değil. Okumayı kolaylaştırmak adına illüstrasyonlar da kullanabilirsiniz. Bu tarz eklentiler blog sitelerini daha keyifli ve okunabilir kılıyor. Bu da faktörler de bounce rate oranınızı değiştirecek faktörler arasındadır.

anahtar kelime bulma



   Makalemi bitirmeden önce belirtmeliyim ki bounce rate oranı düştükçe sitenizde geçirilen oturum zamanının arttığını göreceksiniz. Kimi kaynaklarca bounce rate'in arama motoru sonuç sayfası sıralamasında doğrudan etkili olmadığı söylense de, sitenizde geçirilen zaman üzerine çok etkisi vardır. Emin ol Google sitenizde geçirilen zamanı önemsiyor. Bu faktör bile sıralamanızı doğrudan etkileyecek faktörler arasındadır. Bu yüzden bounce rate oranını düşürmek için elinizden geleni yapın.

   Bu makaleden şimdilik bu kadar. Umarım bu makale hemen çıkma oranını düşürmek açısından sana yardımcı olur. Diğer makalelerimi de okumak istersen BURADAN erişebilirsin.  
  

      
   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler