Amazon Satış Ortaklığı İçin İçerik Oluşturmak (Tüm Detaylarıyla Adım Adım Affiliate İçeriği Üretmek )
Amazon satış ortağı olarak içerik oluşturmak öncelikli amacın olmalı. Anlaşılması kolay, kitlenize hitap eden ve satın alma kararlarını vermeleri için onlara yön veren içerikler oluşturmanız affiliate gelirlerinizi artırmak için oldukça önemlidir.
Sayfa içi ve dışı SEO çalışmaları yapmak arama motoru sonuç sayfasında yükselmenizi sağlamak için gerekli olsa da, iyi bir içerik yazmak da arama motoru sonuç sayfasında yükselmek ve site trafiğinizi artırmak açısından olmazsa olmaz hususlardan biridir. Bu makalede, içerik yazmanın ne kadar kritik bir öneme sahip olduğunun bilincinde olarak senin de kaliteli içerikler oluşturabilmen için gereken ip uçlarını burada seninle paylaşacağım. Bu makaleyi okuduktan sonra;
* Kaliteli affiliate içeriklerini nasıl oluşturabileceğini öğreneceksin,
* Okuyucuların senden ne beklediğini öğreneceksin,
* Okuyucunun dikkatini çekecek bir makale konusu araştırmayı öğreneceksin,
* Diğer affiliatelerin yaptığı tipik hataları öğreneceksin.
Bir makale yazılırken genellikle arama motorlarının çalışma prensipleri göz önünde bulundurulur. Ancak arama motorlarında yükselmek ve pozisyonunuzu iyileştirmek için odaklanmanız gereken esas unsur her zaman tüketicilerdir. İçeriğini oluştururken sadece arama motorlarına göre değil, aynı zamanda tüketici davranışarına göre de içeriğini optimize etmelisin.
İyi bir içeriği iyi yapan şey nedir?
Hem okuyucuları hem de arama motorlarını memnun eden içerikler ölçülebilir bir takım özelliklere sahiptir(Elbette herşeyi ölçümleyemesek de ölçülebilen bir takım değerler de var). Ölçülebilir özellikler Google gibi arama motorları tarfından önemsenirler. Bu yüzden bu özellikler arama motorları tarafından tespit edilecek ve değerlendirilecek daha sonra da sıralamanız gün geçtikçe iyileşecek.
Peki bu ölçülebilen özellikler nelerdir? Örneğin içeriğinizin güncelliği, içeriğinizin yapısı, kapsamı, değeri ve benzersizliği bu özelliklerin başında gelir. Gelin bu özellikleri biraz daha yakından inceleyelim:
1-İçeriğinizin Kapsamı:
İçeriğinizin kapsamını belirlemek en zorlu aşamalardan biridir. İçeriğinizin çok kapsamlı olması demek uzun bir makale yazacağınız anlamına gelir. Genellikle uzun makaleler ise kitleler tarafından okunmaz. Ayrıca tüketiciler girdikleri sitede cevabı hemen alıp çıkmak isteyecektir. Bu durum uzun uzun yazdığınız makalede az zaman geçirecekleri anlamını taşır. Diğer taraftan içeriğinizin çok kısa olması o makaleyi oldukça sığ gösterir. Detaylı bir incelemeden uzak olan bu makaleler kullanıcıyı tatmin etmekten uzaktır. Optimum makale uzunluğunu test etmeden bulmak oldukça zordur.
Kimi karmaşık konular daha doğrusu inceleme yazıları görseller barındırmalı. Bu görseller bu konuyu daha açıklayıcı hale getirdiği sürece kullanıcı tarafından içerikleriniz benimsenecektir.
2- Makale Uzunluğunuz Ne Kadar Olmalı?
Bu soruya "300 - 500 kelime yeter" gibi bir cevap vermek oldukça zordur. Yukarıda da bahsettiğim gibi bu belirlediğiniz konunun kapsamına göre değişiklik gösterecektir. Ancak belirli bir ürün grubu için inceleme makalesi yazıyorsanız, uzun makaleler kullanıcılar tarafından okunmaz. Bunun yerine her bir ürünü tek bir makale içerisinde "artıları ve eksileri" şeklinde inceleme yazısı yazarken, bu ürünlerin her biri için bloğunuzda farklı makaleler oluşturarak detaylı bir inceleme yazısı da yazabilirsiniz.
3- Makaleniz Güncelliğini Koruyor mu?
Bazen makaleyi yazıp yayınladıktan sonra dönüp arkana bakmazsın(ben bunu sıkca yapıyorum maalesef!). Ancak incelediğiniz ürün için yeni güncellemeler gelmiş olabilir. Belki de daha gelişmiş ürünler piyasaya çıkmış olabilir. Bu noktada mecut makalelerinizi de güncellemek size sitenize değer katacaktır.
4- Kalite:
Makalenizin kalitesini artırmak ve okunabilirliğini kolaylaştırmak için imla kurallarına olabildiğince dikkat etmemiz lazım. Ayrıca kuracağınız kısa cümleler o makalenin daha başarılı bir şekilde indekslenmesine de yardımcı olacaktır.
5- Makalenizin Yapısı:
Makalenizdeki alt başlıklar, paragraflar, tablolar web sitenize gelen ziyaretçilere daha tatmin edici ve daha zengin bir deneyim sunacaktır. Hazır aklıma gelmişken belirtmeliyim ki 6-7 paragraftan daha fazla paragraf içeren makaleler ziyaretçilerinizin canını sıkabilir.
6- Benzersiz İçerikler Sunmak:
Doğrudan kopyala yapıştır içerikler cezalandırılır ve bu arama motoru sonuç sayfalarında gösterilmemenize neden olur. Öte tarafdan bazen kopyaladığın içeriklerde küçük değişiklikler yaparak onu benzersiz bir içeriğe dönüştürmek istersin. Yine de bir çok ortak ifade kullanılması ya da kopyaladığınız makalede geçen kelimeleri eş anlamlılarıyla değiştirmek sonucu etkilemez ve arama motorlarında yer alamazsın.
Daha önce de belirttiğim gibi içerik oluştururken sadece arama motorlarına değil aynı zamanda tüketicilere de odaklanmalısın. Bir düşünsene bir ürün satın almak istiyorsun ve onun hakkında araştırma yapmaya başladın. Herhangi bir yerde karşılaştığın siteye gittin ve bir de ne göresin? Daha önce okuduğun inceleme yazısıyla hemen hemen aynı şeyler. Bundan ne kadar hoşnut olurdun ki?
7- Dahili Bağlantılar Verin:
Makalenizde dahili (iç) bağlantılar verin. Özellikle bir ürün incelemesi yaparken o ürünü kullanabileceği durumlar ve o durumlarla alakalı kapsamlı bir içeriğiniz varsa o içeriğe de aynı makale içerisinde yer verin. Örneğin tüketiciye konsantrasyonu artırıcı çeşitli gıda takviyeleri tanıttığınızı farzedelim. Eğer daha önce konsantrasyon kaybına neden olan etmenler ve bu etmenleri bertaraf etmek için yazdığın bir makale olsun. Ürün tanıtım makalenizin bir yerinde bu makaleye de link verin.
8- Harici Bağlantılar Verin:
Harici bağlantılar da hem kullanıcılarınızı daha fazla bilgilendirmek açısınıdan önemlidir hem de arama motorlarının makalenizin kapsamıyla ilgili bilgi sahibi olması açısından önemlidir. Bu yüzden başka kaynaklara backlink verirken tereddüt etmeyin. Öte tarafdan dış kaynaklara verdiğiniz backlinlerin farklı bir sekmede açılmasını sağlayın. Böylece kullanıcılar tekrar sitenize dönebilir, bağlantılarını kaybetmezler.
Okuyucu Beklentileri
Yukarıda saymış olduğumuz kriterlerin her biri ölçülebilir kriterlerdi. Bu kriterlerin hepsi üzerinde karar verici bir pozisyonda olduğunuz kriterlerdir aynı zamanda. Bir de ölçümlenemeyen kriterler mevcut. Bunlar genelde tüketici tarafında etkindir ve üzerinde herhangi bir doğrudan etkiniz yoktur maalesef. Hadi gelin müşteri beklentilerine bir göz atalm. Acaba bizden ne istiyorlar?
1-Katma Değer:
Bir ürüne ihtiyaç duyarsan ne yaparsın? Gidersin ve alış veriş etmek için en uygun gördüğün siteden o ürünü satın alırsın değil mi? Üstelik o ürünün bilmediğin bir çok özelliğini de ürün listesini incelerken görebilirsin (Ağırlığı, yapıldığı malzeme, rengi, boyutu vb.).
Düşün ki tüm bu değerleri ürün incelemesi yaptığın sitende de veriyorsun. Siteni ziyaret eden tüketici için bunun ne gibi anlamı var? İncelediğin ürünü kullanıcı neden satın almalı? Tüm bu soruları cevaplayabilmen için kullanıcılara o ürünü almaları gereken bir sebep sunmalısın. Bunun için o ürün ve o ürünün yakınrakiplerini de incelemeli ve aradaki farkları ona göstermelisin.
2- Güvenilirlik:
Kullanıcıların beklentilerinin başında güvenilirlik gelir. Bunu sağlamak içinürünleri olabildiğince şeffaf incelemelisin. Olumlu ve olumsuz tüm yönlerini ortaya koymalısın!
3- Sorunlarının Anlaşılmış Olması:
Tüketici içeriğinizi okurken sorularına cevap bulmak ister. Bu sorulara net cevaplar vermek kullanıcının sorunlarını da net olarak anladığınızı gösterir. Bunu yapabilmek için incelediğin ürünle alakalı soruları anahtar kelime planlayıcısı gibi bir araç ile tespit etmelisiniz. (Bunu yapmak için yararlanabileceğin makale BURADA)
4- Kullandığınız Dile Dikkat Edin:
Kullandığınız dil sade olmalı. Kolay anlaşılmayan ifadelere, süslü sözlere ihtiyaç yok. Ne hissediyorsan o şekilde yaz.
5- İlk İzlenim Önemli:
Sitenizin teması açık olmalı. Daha doğrusu siteniz kolay gezilebilen bir site olmalı. Aradığını kolayca bulabileceği bir yapıya sahip olmalı. bir sayfadan başka sayfalara geçerken, önceki içeriğe nereden nasıl geçeceğini karıştıracağı bir yapıda olmamalı..
Makale Konusu Araştırma
Amazon satış ortağı olarak makale konusu belirlemek biraz karmaşık gelebilir. Bu karmaşayı gidermek için aşağıda sıraladığım maddeleri takip ederek işini kolaylaştırabilirsin.
1- Ürün Listesindeki Özellikleri ile Ürün Yorumlarını Karıştır:
Ürün incelemesi içeren makaleler yazmak oldukça zordur. Dürüst olmak gerekirse bir ürünü detaylıca incelemek ve kullanıcıları daha iyi yönlendirmek adına, o ürünü eline alıp incelemen en doğrusudur.
Elbette incelemek istediğin tüm ürünleri satın alıp o ürünleri incelemek oldukça külfetli bir iş. Ayrıca ürün sahipleri her zaman sana bir tane gönderip de al incele de demezler. Bu durumda yapabileceğin en doğru şey, ürün sahibi tarafında sunulan ve ürünün özelliklerini tanıtan içerikler, alışveriş sitesinde yer alan kullanıcı yorumlarını karıştırarak ortaya bir inceleme yazısı koymaktır.
2- Amerikayı Yeniden Keşfetmeye Gerek Yok!
Satış Ortaklığı iş modelini yapan bir çok içerik üreticisi mevcut. Onları takip ederek(özellikle seninle aynı ürünleri inceleyenleri) nasıl inceleme yazısı yazabileceğini öğrenebilirsin. Elbette yine forumlara ve sosyal medya ağlarına bağlanarak da insanların tanıtımını yaptığın ürünlerle ilgili sorularını da keşfederek, bu sorulara yanıt verecek bir içerik oluşturabilirsin.
3- İçeriğinize Yön Verecek Anahtar Kelimeleri Belirleyin:
Bazen ne yazacağına karar vermekte güçlük çekebilirsin. Bu noktada anahtar kelimeler üzerinde biraz oynama yaparak insanların neler aradığı ile ilgili daha detaylı bilgiye sahip olabilir ve ona göre makalene yön verebilirsin. Anahtar kelimeleri içeriğini geliştirmek adına daha etkin kullanmak istiyorsan BURADA yeterince detaylı bilgi var.
4- Araştırma Aşaması:
İncelemesini yapmak istediğin ürüne kara verdin. Bu noktada ürün sahipleriyle iletişime geçerek ürnleri ile ilgili detayları sizinle paylaşmalarını sağlayabilirsin. Örneğin kullanımı karışık ya da daha fazla detay öğrenmek istediğiniz ürünlerle ilgili, ürün sahiplerinden bir kullanım klavuzu edine bilirsiniz.
Yapacağınız araştırmalar sadece ürünle ilgili olmak zorunda değil. Aynı zamanda ürünün çözdüğü problemleri de araştırabilirsiniz. Örneğin ergonomik bir ofis koltuğu tanıtacaksanız, yanlış oturma pozisyonunun ne tür sağlık sorunlarına yol açabileceğini araştırarak, bu ürünü tanıttığınız kitleye, bu ürüne neden ihtiyaç duyacağını ve hangi sorunu çözdüğünü anlatabilirsiniz.
Amazon Satış Ortaklığında Başarılı Olmak İçin Bu Hatalardan Kaçının
Bir çok satış ortağı, Amazon'dan affiliate linklerini alır almaz hemen sosyal medyaya yaslanır ve linklerini burada paylaşmaya kalkışır. Ancak bu hızlı bir yöntem gibi görünse de, en az işe yarayan ve dönüşümü en düşük olan yöntemdir. Ürünleri değil kendinizi ve içeriğinizi tanıtın.
İlgi duymadığınız ürünleri pazarlamaya çalışmayın. İnsanların o ürünü alırken nelere dikkat edeceğini kestiremezsiniz. Bu durum onları sizden almak için ikna etme noktasında elinizi zayıflatır.
Kopyala yapıştır tekniğinden uzak dur. Özellikle Amazon'da yer alan ürün listelerini kopyalayıp kendi sitende yayınlamak seni bitirir.
İnceleme makaleleri yazarken ürün marka ve modelini ana başlık ya da yükselmek istediğiniz hedef anahtar kelime yapmayın. Çünkü bu ürün markaları aratıldığında ya Amazon gibi devlerle ya da ürün sahibinin sitesiyle rekabete girmeniz gerekecektir. Bu noktada sonuç alman imkansız.
Umarım Amazon satış ortağı olarak istediğin geliri elde edebilirsin. Bu makale ile Amazon ürünlerini pazarlayabileceğin bir makaleyi nasıl oluşturabileceğin hakkında küçük ama etkili ipuçları vermeye çalıştım. Diğer makalelerime göz atmak istersen BURAYI tıklayabilirsin.
Yorumlar
Yorum Gönder