Amazon Satış Ortaklığı Ve Sosyal Medya Paylaşımları ( Sosyal Medya ile Affiliate / Satış Ortaklığı Gelirinizi Artıma Rehberi )
Amazon satış ortaklığı ile sosyal medya paylaşımları içe içe girişken bir yapı sergiler. Amazon satış ortağı olarak (gerçi Amazon bahane hangi kanalın satış ortağı olursanız olun) gelirlerini artırmak her zaman daha fazla kitleyi eriştirmeyi gerektirir. Bu yüzden içerik üreticiler için sosyal medyanın gücü göz ardı edilemez. Bugünkü makalemde sosyal medyadaki etkinliğini artırmak adına bir takım ip uçlarını paylaşmak istiyorum. Tabi ki arada yapılan hatalardan da bahsedeceğim. Hadi başlayalım:
1- Sosyal Medya İçin de İçerik Planlaması Yapın:
Bu "planlama" kelimesinden bıktın değil mi? Bir çok makalemde tekrarlayıp duruyorum. Ancak düzenli olarak içerik üretmek istikrarlı bir büyümeyi getiriyor. Bunun için de bir planınızın / yapılacaklar listenizin olması şart. Sosyal medyada da durum pek de farklı değil. Daha fazla kullanıcıya erişmek, daha fazla içerik üretmenize bağlı.
İlk bakışta bu biraz zor olsa da aslında sosyal medya için içerik planlaması yaparken, blog sitenizde ürettiğiniz makaleler için yapmış olduğunuz içerik planlarını göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin bloğunuz yemek tarifi üzerine mi kurulu? Öyleyse bu yemek ile alakalı görselleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşmak için neden bir program yapmayasın ki?
Sosyal medya paylaşımları denilince akla ilk olarak fotğraflar gelse de videolar da oldukça etkili bir araç. Ürettiğiniz içeriklere video eklemeye çalışın. Özellikle bir çok platform şu anda kısa videolar yüklemenizi sağlayan imkanlar sunuyor. 60 saniye altında üreteceğiniz video içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeyi sağlayabilir...
2- Resimlerinizi Daha Kaliteli Hale Getirin:
Sosyal medya denilince görselliğin ön plana çıktığını daha öncede belirtmiştim. Bu görselleri yaratmak için Canva çok popüler bir platform olsa da bunun yanında kullanabileceğiniz bir takım yazılımlar var. Resimlerinizi yeniden boyutlandırmak, onlara bir takım modifikasyonlar yapmak için Paint.net ve Gimp gibi yazılımlardan da destek alabilirsiniz. Bu yazılımlar Photoshop kadar özelliğe sahip olmasa da, hem kullanımları pratik hem de ücretsizler. Üstelik bilgisayarınızın teknik özellikleri düşük olsa bile, makinanızı kasacak yazılımlar da değil! Bence denemeye değer. Bu yazılımlarında kullanımına dair bir çok youtube videosu mevcut. Bu videolarla bu yazılımları daha etkili kullanabilir ve daha profesyonel işler ortaya koyabilirsiniz.
3- Yeni Sosyal Medya Kanallarını Test Edin:
Sürekli kullandığınız, kullanmayı sevdiğiniz sosyal medya platformları olabilir. Ancak insanlar yeni şeyleri keşfetmeyi sever. Bu yüzden yeni doğan sosyal medya platformlarını keşfetmeye çalışın. Bunlar için de ara ara içerik üretin ve tepkileri ölçmeye çalışın. Gelecekteki değerini bilmeseniz bile yükselen bir değer olmaya başladığında bu platformu zaten kullanan, kurallarını bilen biri olmak size avantaj sağlayabilir.
4- A/B Testleri Oluşturun:
A/B testleri oluşturarak hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığını test edin. Özellikle sosyal medya reklamcılığını kullanarak kitlenizi büyütmeyi hedefliyorsanız, A/B testlerini uygulamaktan kaçınmayın.
A/B testlerini yaparken, yayınladığınız iki reklam türünü kıyaslamak için sadece tek bir faktörü değiştirin. Böylece kullanıcılar arasında neyin etkileşim aldığını ölçümlemek kolaylaşır. Örneğin ilk reklamınızda kullanıcıyı harekete geçirecek mesaj "tıkla ve şimdi gör" iken ikinci reklamda da yine sadece harekete geçirici mesajı değiştirerek "Tıkla" gibi bir şey belirleyin. Ve sadece bu iki yapının ne gibi etkileri olduğunu gözlemleyin. Reklamlarınızda birden fazla unsuru değiştirecek olursanız (arka plan resmi, tema, ana mesaj gibi) neyin kullanıcıyı harekete geçirdiğini tespit edemezsiniz.
A/B testlerini gerçekleştirirken her iki reklamında yayınlanması gereken gün, saat ve toplam süresi eşit olmalı. Bir reklamı 1 hafta boyunca yayınlayıp diğerini 1 ay süreyle yapacağınız ölçüm elbette sizi yanıltacaktır. Ayrıca bu reklamları yayınlarken birinin özel bir güne gelmesi, reklam etkileşimleri arasında farklılıklar doğurabilir. Bu elbette organik bir sonuç olmadığından sizi yanıltabilir. (Sevgililer günü haftası vereceğiniz reklam etkileşimi ile sıradan bir gün de yayınlanan reklam etkileşimi fark yaratacaktır...)
5- Amazon Affiliate Linklerinizi Paylaşmak İçin Acele Etmeyin:
Bir çok Amazon satış ortağı, sisteme kayıt olur olmaz hemen yüksek fiyata sahip ürünleri bulur. Ardından bu ürünleri pazarlayabileceği Facebook gruplarını araştırır. Ve buralarda Amazon affiliate linkini paylaşır. Eğer grup yöneticileri bu paylaşımı onaylarlarsa (ki çoğu onaylamaz...) linkler aracılığı ile bu gruplardan pazarladıkları ürüne trafik yönlendirirler. Elbette bu yöntem ile trafik çekiyor olsalarda satış ya hiç gelmez ya da o kadar az dönüşüm olur ki sonunda "bu işler yalan", "bu işte para yok laaa" noktasına gelir ve kariyerleri (daha doğrusu maceraları) bu noktada sona erer. Peki ama hata nerede?
İnsanlar satın almak istedikleri bir ürün olduğu zaman sosyal medyaya değil doğrudan pazar yerlerine yönelirler. Diğer bir deyişle sosyal medyada var olan kişilerin asıl amacı orada keyifli vakit geçirmek ya da yaşadıkları sorunlara karşı bir çözüm aramaktır. Eğer onlara bir şey pazarlamak istiyorsanız, öncelikle onların ilgisini çekecek, bir probleme işaret eden ve çözüm üreten makalelere yönlendirmeli ve sizi tanımalarını sağlamalısınız. İnsanlar tanımadıkları kişilere güvenmez, güvenmedikleri kişilerden de herhangi bir ürün satın almazlar.
Sosyal medyada insanları ürünlere yönlendirmek sadece ürün sahibi için bir avantaj sağlar, oysa sizin kendinize yatırım yapmanız diğer bir değişle kendi değerinizi artırmanız gerekiyor. Bu yüzden ürün sahipleri için değil kenidiniz için çalışın ve ürettiğiniz içeriklere kullanıcıları yönlendirerek onları takipçiniz yapmaya çalışın. Bu ilk etapta para kazandırmasa da geleceğinize yatırımdır. Kendinize ait bir Facebook grubu kursanız bile durum farklı değildir. Asla önceliğiniz ürün tanıtımı olmamalı, önceliğiniz kendinizi tanıtmak olmalı. Sosyal medyayı sadece SATIŞ HUNİSİNİN bir evresi olarak görün.
6- Bir Topluluk Oluşturun:
Sosyal medyada yapamayı hedeflediğiniz temel şey her zaman bir kitle oluşturmak olmalı. Sadık kitleler sürekli büyümenizi sağlayacağı gibi düzenli bir gelir elde etmek için de kilit rol oynayacaktır. Bu noktada düzenli olarak iletişimi hedefleyen paylaşımlar yaparak onları anlamaya çalışın. Sürekli içeriklerinize yönlendirme yaptığınız bir ortam oluşturmaktan kaçının.
Ne derler bilirsin. Terzi kendi söküğünü dikemezmiş. Başkalarının yaptığı hatalardan az önceki başlıkta bahsettim. Bu noktada kendi yaptığım hatalardan da bahsetmek istiyorum. Şu an içinde bulunduğun bu blog sitesinin de bir Facebook grubu mevcut (facebook.com/groups/internettengeliryontemleri). Bu grupta ben de genellikle blog postlarıma ve youtube videolarıma link vermekteyim. İşte bu da yapılmaması gereken bir hata.
Bir sosyal medya platformu oluştururken sadece kendi çıkarlarınızı değil aynı zamanda bu gruptaki kişilerin de çıkarlarını düşünmelisiniz. Elbette onların çıkarlarını anlamak için etkileşimde bulunmanız şart. Ben bu konudaki açıklarımı telafi etmek adına onların ihtiyaçlarını belirleyebilmek için kendimi sorgulamaya başladım. Neler olacak göreceğiz...
Şimdilik benden bu kadar bir sonraki yazımda görüşürüz. Beni yanlız bırakmazsan sevinirim. Yorumlarını bekliyorum. Ayrıca diğer içeriklerime göz atmak istersen BURAYA tıklayabilirsin. İyi çalışmalar.
Yorumlar
Yorum Gönder