Web Sitemin Sıralamasını Nasıl Yükseltebilirim(1.Bölüm)?

   Web sitesi veya bir blog sitesi kurarak para kazanmanız için içerik pazarlamasını bilmek ya da satış hunisi kurmak oldukça değerlidir. Ancak tüm bunların çalışmasını sağlamak için arama motorlarının çalışma şeklini kavramak, arama motorlarının daha verimli çalışmasını sağlayan teknolojileri de bilmek gerekiyor. Daha önce "arama motorları nasıl çalışır" yazı dizisinde bir takım bilgiler paylaşmış olsam da şimdi biraz daha teknik bilgilere değineceğim:

Web Sitemin Sıralamasını Nasıl Yükseltebilirim(1.Bölüm)?



   Diyelim ki satış ortaklığı ile ilgili bir makale yazmak istiyorum. Bu makale de "satış ortaklığı nedir", "satış ortaklığı nasıl yapılır", "satış ortaklığı için hangi netwokleri kullanmak gerekiyor" gibi bir takım soruları yanıtlayacağım. Bu makalede binlerce kelime var olacak. Kendini arama motorunun yerine koyarmısın. Tüm bu makalede yer alan kelimeleri inceleyecek, onu anlayacak ve ne tür sorulara cevap verdiğini anlamaya çalışacaksın. Bu kolay birşey mi? İşte tam burada "Şema işaretlemesi" devreye giriyor. Şema işaretlemesi kullanarak Google gibi arama motorlarına sitenizin daha doğrusu içeriğinizin ne ile alakalı olduğunu, içeriğinizde ne tür bilgiler olduğunu açıklar. Bu sayede arama motorları içeriğinizi indekslerken daha spesifik sınıflandırır.

   Daha net bir ifade ile şema işaretlemesini anlatmak gerekirse, arama motorlarının web sayfanızdaki içerikleri daha iyi anlamasını sağlamak için, o içerikleri etiketlemek için kullanılan bir yöntemdir. Şimdi kendi kendine şu soruyu soruyor olabilirsin:"Bu kadar önemli bir şey ise ben bu şema işaretlemesi terimini niye duymadım?".

anahtar kelime bulma



   Şema işaretlemesi verileriniz için bir tür yapı inşaa eder. Bu yüzden veri işaretlemesi yerine "yapılandırılmış veri" ismi daha çok kullanılır. Belki veri şemasını daha önce duymamış olabilirsin, ancak bir içerik üreticisi isen ve SEO çalışması yapıyor ve bunu öğrenmeye çalışıyor isen "yapılandırılmış veri" tabirini bir çok kez duymuş olmalısın! Yine de cevabın "yooo" ise merak etme bu ve bundan sonraki makalelerimde sıkça duyacaksın! Yapılandırılmış verilerden bahsederken biçimlendirmeden de bahsedelim. Verilerinizin yapılandırma sürecine "biçimlendirme" adı verilir.

   Peki web sitemdeki verileri işaretlemek için hangi teknolojiyi kullanabilirim? Bunun için Google ve Bing arama motorlarınca desteklenen JSON-LD şema işaretleme sistemine göz atabilirsin. Sana sunacağım tek kaynak da bu değil. Kullanılabilir binlerce şema işaretlemesini görmek istemez misin? Bunun için Schema.org'a bir gözat derim! Yapılandırılmış verileri nasıl uygulamanız gerektiğini bilmiyorsanız bunun için Google'ın yönergelerini takip edeceğiniz BU KAYNAĞI kullanabilirsiniz. Peki ben blog sitemi kurdum hatta bir kaç içeriğimde mevcut. Bunların Google tarafından nasıl görüntülendiğini veya web sayfamın yapılandırılmış veriler sayesinde nasıl yüklendiğini test etmenin bir yolu yok mu? Elbette var. Şimdi BURAYI TIKLAYARAK web sayfandaki içeriği test edebilir, web sayfanda yüklenen içerikleri görebilir, hatta yükleme sırasında yaşanan terslikleri de tespit edebilirsin.

   Size Google'da yaptırdığım iki arama sonucunu göstermek istiyorum. Aşağıdaki görsellerden ilki "çikolatalı kek tarifi" arama terimi karşılığında, ikincisi ise "Sabahattin Ali eserleri" arama terimi karşılığında Google tarafından döndürülen sonuçların ekran alıntılarıdır:

zengin snippet
1.Görsel: "Çikolatalı Kek Tarifi"


 
zengin snippet örneği
2.Görsel: "Sabahattin Ali Eserleri"


   Gördüğünüz her bir görsel Google arama motoru sonuç sayfasından alınmıştır. Ayrıca bu ekran alıntıları organik arama sonuçlarına aittir. Bu iki görseli incelediğinizde, ilk görselin bir resme ve puanlamaya sahip olduğunu görürsünüz. İkinci görsel ise resim ve yazarın eserleri ile ilgili bir liste içermektedir. Bunlar  Peki Google böyle bir sonucu bize nasıl döndürüyor? Şema işaretlemesi ile Google gibi botlar belirli bir içerik parçasının ne ile alakalı olduğunu tespit etmenin yanı sıra arama motoru sonuç sayfasında, içeriğinizin ne şekilde gösterileceğini belirleyen bir takım "özel" özellikleri de devreye sokar. Bu özelliklere "Zengin Snippet" denir. 

   Yapılandırılmış veri kullanımı zengin snippetlerin oluşturulmasını sağlayabilir ancak bu elbette garanti değildir. Diğer bir deyişle içeriğinizde kullandığınız verileri yapılandırdınız diye siteniz yukarıdaki ekran alıntılarına benzer şekilde gösterilmeyebilir. Bu makaleyi tamamlamadan önce Şema işaretlemesini başarılı bir şekilde yapılandırmanız için bir kaç küçük tavsiyede bulunmak isterim:

Sermayesiz Para Kazanma



* Öncelikle işaretleme yapacağınız veriler, kullanıcılar tarafından görünebilen içerikler olmalı. Kullanıcının görmediği birşeyi işaretlemeyin.

* Yapısal işaretlemeler sayfanız hakkında doğru veriler içermeli

* Bir sayfada birden çok işaretleme türü kullanabilirsiniz.

* İçeriğiniz için en doğru işaretleme türünü kullanın

* Eğer web sayfanızda bulunan bir inceleme daha doğrusu yorum kutusunu işaretliyorsanız, bu yorumlar işletme tarafından yapılan yorumlar olmamalı. Gerçek kullanıcı yorumlarını işaretleyin.

   Umarım bu makalede okudukların SEO geliştirmek açısında sana yardımcı olur. Elbette bundan fazlası mevcut ve ileride yazacağım makalelerde bunu seninle paylaşacağım. Ancak o zaman kadar diğer makalelerime göz atmak istersen BURAYA tıklayarak diğer blog içeriklerime de erişebilirsin.
 

     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler