Satış Ortağı Olarak İnternet'ten Bir Ürün Pazarlamak (İzlemen Gereken Tüm Adımlar...)

   Satış ortağı olarak Amazon veya diğer affilite networklerinin ürünlerini pazarlama istiyorsun. Ama nasıl? Açık söylemek gerekirse bu makaleyi yazmak için epey düşündüm. Çünkü o kadar çok detay var ki, nereden başlayacağını kestirmek zor.

   Dijital pazarlamada başarılı olmak için öncelikli olarak tarafları ortaya koymak gerekiyor sanırım. Neyse ki burası işin kolay tarafı... Pazarlamacı, ürün ve tüketiciler. Peki başarılı bir pazarlamacı olmak için bu üç unsurla ilgili bilinmesi veya yapılması gereken şeyler nedir? Bu üç unsur dijital pazarlamadaki başarımızı nasıl etkiliyor? Hadi adım adım bunu inceleyelim:

Satış Ortağı Olarak İnternet'ten Bir Ürün Pazarlamak (İzlemen Gereken Tüm Adımlar...)


1- PAZARLAMACI:

   Bu başlık altında istedim ki biraz kendimizi eleştirelim. İyi bir dijital pazarlamacı olarak ne yapmamız gerektiğini ortaya koyalım. unutma ki bu işi kendi rızanla yapıyorsun, diğer bir deyişle bu senin seçimin... 

   Hem youtube kanalımda hem de Udemy'deki eğitim içeriğimde sıkça rastladığım bir sorun var. Farklı şekilde ifade ediyor olsalarda aslında aynı soruyu soruyorlar: "neden satamıyorum?" Eğer bu soruyu kendine soruyorsan (ya da gelecekte bu soruyu kendine sormak istemiyorsan) bilmen gerekenler:

internetten gelir yöntemleri facebook


a) Doğru Ürünü mü Pazarlıyorum?

   Özellikle satış ortağı olarak İnternet'ten bir ürün pazarlamaya başlamadan önce pazarlayabileceğin bir ürün bulmalısını doğru mu? Bu ürün seçimini yanlış yapacak olursan, sonraki adımları da yanlış atacaksın. Kulaktan dolma bilgiler (örneğin şu ürünler İnternet'te çok satılıyor gb) veya yüksek komisyon hırsları (daha pahalı ürün satarsam, daha fazla komisyon kazanırım) göz önüne alınarak pazarlayacağın ürünü belirliyorsan muhtemelen o ürünü hiç pazarlayamayacaksın.

b) Doğru Pazarlama Stratejisini mi Kullanıyorum?

   Satış ortaklığı linkini aldın. Şimdi ne yapcaksın? Hemen söyleyeyim. Bu linki ya Facebook grubunda paylaşacaksın, ya ürünle alakalı (ürünle ilgileneceğini düşündüğün kitlelerin olduğu ) içerik oluşturan youtube kanallarını keşfedip orada yorum olarak paylaşacaksın ya da ürünle alakalı blogları keşfedecek ve burada yorumlar bölümünde link paylaşacaksın değil mi? Alsana dijital pazarlama...




   Dijital pazarlama yaparak Satış ortaklığı ile para kazanmak istiyorsan bir satış hunisi oluşturmayı öğrenmek zorundasın. Bu sistemi öğrendikten sonra yukarıdaki stratejilerin neden işe yaramadığını daha iyi anlayacaksın.

c) Ne Kadar Güvenilirim?

   İnternet'te pazarlaman gereken ilk şey güvendir! Peki bunu nasıl sağlayabilirim? Acaba blog sitemde Hakkımda bölümü açıp savcılıktan aldığım temiz kağıdını mı iliştirsem? Elbette bu kadarına gerek yok. Güven kazanmak için yapman gereken öncelikli şey insanlara bir ürün önerecek kadar uzman olup olmadığını göstermektir.

   Bu noktada kullandığınız ürünleri önermeniz oldukça önemli. Ayrıca pazarlamak için seçtiğiniz ürün günlük yaşamınızda veya iş hayatınızda kullandığınız ya da ürettiğiniz içerikle alakalı bir ürün olmalı. Bunu bir örnekle açıklamak isterim. Diyelim ki bir vücut geliştirenler için protein tozu pazarlayacaksın. Öyle ya bu ürünlerin İnternet'te çoksatıldığını duydun! Ancak bir sorun var sen ne vücut geliştirme antremanı yapıyorsun, ne bu ürünü kullanıyorsun ne de bu ürünleri inceleyen bir laboratuvarda çalışıyorsun! Bu durumda insanlar sana güvenip o ürünü nasıl alacaklar? 






   Elbette bir dijital pazarlamacı olarak kendimizi sorgulayacak bir kaç soru daha ilave edilebilir. Ancak emin olun en temel soruları sizin için sıraladım. Gerisi lafı uzatmak olurdu. Şimdi de ürünle ilgili bir takım sorgulamalar yapalım. Elbette pazarlamacı faktörü, dijital pazarlamada kilit rol oynasa da ürün de bir o kadar önem arz ediyor. Peki pazarlamak için seçtiğimiz ürünleri nasıl sorgulamak gerekiyor?   

2- ÜRÜN

   Dijital pazarlamada sizi başarıya ulaştıracak bir diğer unsur da az önce belirttiğim gibi ürünlerdir. Öyleyse pazarlayacağım ürünleri seçmek için ne yapmalıyım? Hemen Google Trendlere gidip insanlar çarşıda pazarda ne tür ürünler arıyormuş bir bakalım! Elbette bu da bir yöntem olsa da pazarlayacağınız ürünü seçmiş olduğunuz niş  daha da doğrusu ürettiğiniz içerikler belirler. Örneğin bu okuduğun içerikte küçük bir kız çocuğu için Barbie bebek tanıtımı yapmam mantıklı olmazdı değil mi? Tamam pazarlayacağın ürünler belli. Ancak aynı ürünün bir çok alternatifi var! Öyleyse hangi ürünü destekleyeceğimi belirlemek adına hangi soruları sormalıyım kendime?



a)Ürün Hangi Problemi Çözüyor?

   Sanırım dijital pazarlama ile ilgili okuduğun ilk içerik bu değildir. Daha önce okuduğun içeriklerde şöyle bir muhabbet geçiyordur şüphesiz:"Pazarlamayı düşündüğünüz ürün hangi problemi çözüyor", "ürünün çözdüğü probleme odaklanın" gibi gibi... Eveet bu doğru. Ben de burada bunu tekrarlayacağım. Ürünün hangi problemi çözdüğü önemli. Örneğin rekabetçi anahtar kelime bulmak istiyorsun. Öyleyse sana tanıtacağım ürün anahtar kelime bulmanı sağlayacak bir ürün/yazılım olmalı. Ürünü seçtikten sonra da bu ürüne ihtiyaç duyacak kitle için anahtar kelimelerin önemini anlatan ve rekabetçi anahtar kelimeleri nasıl bulabileceğini gösteren bir içerik oluşturmalıyım.

   Elbette her ürünün bir problemi çözmesi gerekmiyor. Ya da çözdüğü problemler çok belirgin olmayabilir! Örneğin bir pc oyununu düşün. Hangi sorunu çözüyor? Aslında ben bilgisayar oyunlarını günün stresinden uzaklaşmak ve biraz kafa dağıtmak adına bir tür terapi aracı gibi görüyorum. Öyleyse çözdüğü problem gayet anlaşılır oluyor değil mi? Peki böylesi bir ürün nasıl pazarlanır ki? Hadi okumaya devam et!

sermayesiz para kazan


b) Ürün Problemi Çözdüğünü Kanıtlıyor mu?

   Pazarlamak istediğin ürünü buldun. Ürünü incelediğinde hangi problemi çözdüğünü belirtti. Peki problemi çözdüğünün kanıtı tam olarak nedir? Ürün kendi sayfasında çeşitli referanslar verir(Bunların bir kısmı sahte olabiliyor aman dikkat!). Ancak bunlara ne kadar güvenebiliriz ki? Bunun üstesinden gelmenin iki yolu var: Ya ürünü bizzat deneyeceksiniz ya da ürünü inceleyen diğer içeriklerden yararlanacaksınız. Özellikle Clickbank, Maxbounty gibi networklerdeki ürünleri pazarlıyorsanız buna ihtiyaç duyacaksınız. Ancak Amazon gibi bir platformu kullanıyorsanız durum biraz daha basit. Gerçi oradaki yorumlarda tartışmalı ancak hem ürün iade politikalarının açık olması hem de Amazon markasının bilinilirliği işleri kolaylaştırıyor.

c)Ürün Sahibine Erişebiliyor musun?

   Daha öncede belirttiğim gibi bir ürünün çözdüğü (yada çözdüğünü iddia ettiği) problemi çözen bir çok alternatif ürün mevcuttur. Bu noktada farklılığını ortaya koyabilmek için ürün sahibinin size vereceği ipuçları oldukça öneli. Ayrıca bazı ürünleri denemek için numune istemeniz veya detaylı bir kullanım klavuzu istemeniz gerekebilir. Bu noktada muhattap olabileceğiniz birilerinin olması, o ürünü pazarlarken elinizi kolaylaştıracaktır.

d) Ürün Benzerlerinden Farklılaşıyor mu?

   Tüketiciye bir pazarlamak istediğiniz bir ürünü tanıtırken diğer ürünlerden nasıl farklılaştığını ortaya koymak o ürünün satışını kolaylaştıran bir faktördür. Dolayısıyla pazarladığın ürünün yanı sıra rakipleri hakkında da bilgi sahibi olmalı ve varsa kullanıcılara sunduğu ek avantajları öne çıkarmalısın (örneğin indirim kuponu, puan biriktiren üyelikler vb.)

3) TÜKETİCİLER

   Ve son maddeye geldik. Müşteriler de olmazsa nasıl doyacak karnımız? Tamam ama her müşteri senden alış veriş edecek mi? Bu yüzden öncelikle kendine sorman gereken ilk soru hedef kitlem kim ve bu hedef kitlenin özelliği nedir(yaşı, cinsiyeti, eğitim durumu gb). Tüm bunları belirledin sırada ne var? 

anahtar kelime bulma



   Kullanıcı merkezli mi yoksa ben merkezli mi değerlendiriyorsun olayları? Diğer bir deyişle bir ürünü pazarlarken aklına gelen ilk şey ne? Kaç kişi alır, ne kadar kazanırım gibi sorular ise, daha doğrusu yaptığın her hareketten öncelikli olarak sen etkileniyorsan orada bir sıkıntı var. Sorularını hemen değiştirmelisin. Biri çıkıp bana bu ürünü bu şekilde tanıtıp satmaya kalksa ben alır mıydım? Acaba bu ürünü bana satmaya kalksalar, bu ürünü almak için nasıl ikna olurdum / karşımdaki kişi bu ürünü almam için beni nasıl ikna ederdi? Ben bir ürünü satın alırken nasıl davranıyorum? Elbette bu sorulardaki özne yine sensin. Ancak bu sefer satıcı değil alıcısın. Dolayısıyla müşteri odaklı değil müşteri merkezli bir bakış açısına sahip oluyorsun.

   Pazarlanacak ürünü belirledin. Pazarlamana katkı sunacak içeriği de oluşturdun. Hedef kitle desen zaten hazır! Tamam da nerde ya bu millet! Tüketicileri içeriklerinle nasıl buluşturacaksın? Onlara nereye gidiyorsa sen de orada olacaksın ki seni görebilsinler! Youtube'da iseler sen de Youtube'a gideceksin. Facebook'ta iseler sen de Facebook'a gideceksin. İnstagramda iseler sen de İnstagrama gideceksin.

   Umarım makaleyi beğenmişsindir. Faydalanabileceğin bir kaç içeriğim daha var. Onlara da göz atmak istersen BURAYA tıkla! Bir sonraki içerikde görüşmek üzere şimdilik hoşçakal.
 

    

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler