Amazon Arbitraj Nedir?
Amazon arbitraj iş modeli ile İnternet'ten ek gelir elde etmek istiyorsun. Ancak nereden ve nasıl başlayacağını bilmiyor musun? Öyleyse doğru yerdesin. Bugün kü makalemde amazon arbitraj nedir, amazon arbitraj nasıl yapılır? Türkiye'den Amerika Amazon Depolarına nasıl ürün gönderilir gibi bir takım soruları yanıtlayacağım. Ancak tüm bunları yanıtlamadan önce dilersen Arbitraj nedir, onun tanımını yapalım. Hadi başlayalım:
Arbitrage Nedir?
Satmak için belirlediğiniz bir ürünü herhangi bir yerden daha ucuza alıp, online bir pazar yerinde (amazon, ebay, hepsi burada, gittigidiyor) daha pahalıya satarak yapacağınız bir iş modelidir. Bu tanımdan sonra aklına şöyle bir soru gelebilir: "Neden daha ucuzu varken daha pahalısını alsın ki tüketiciler?". Merak etme yazını devamını okudukça kafandaki bu sorulara daha net cevap bulacaksın!
Amazon Arbitraj Nasıl Yapılır?
1.Adım: Amazon Arbitraj Yapmak İçin Amazon Satıcı Hesabı Oluşturmak
Amazonda arbitraj yapabilmen için herşeyden önce bir Amazon satıcı hesabın olması gerekiyor. Amazon satıcı hesabı açmadan önce de Türkiye'de bir banka hesabın olmalı ve bu banka hesabını Payoneer gibi bir aracı sisteme tanımlamalısın. Böylece satış yaptıktan sonra Amazon paranı Payoneer'e yatıracak, sen de bu parayı Payoneerden kendi banka hesabına göndereceksin. Sanırım böylece payoneer'in işleyişini de anlatmış oldum. Yine de payoneer de nedir sorusunun cevabını vermek için bir tanım yapmak gerekirse, payoneer, Amazon ve diğer anlaşmalı kurumlar ile yapmış olduğun ticaretten kazandığın parayı, Türkiyedeki bir banka hesabına aktarmanı sağlayan bir aracı kuruluştur.
2. Adım: Amazon FBA ile mi Yoksa FBM ile mi Amazon Arbitraj Yapacaksın?
Amazonda bir satıcı hesabı oluşturdun. Sırada ne var? Bu adımda amazon arbitraj yapmak için FBA mı, yoksa Fbm modelini mi kullanacaksın? Bu modelleri bilmediğini göz önünde bulundurarak her iksini de açıklayayım: Eğer FBA(Fulfillment by Amazon) modelini seçecek olursan, satmak istediğin ürünü Amazon depolarına kargolarsın. Böylece satış gerçekleştiği an Amazon ürününü senin için müşteriye kargolar. Ayrıca bir iade söz konusu olduğunda da süreci Amazon yönetir. Ancak bu sistemi kullanabilmen için aylık 39 dolar olan Amazon profesyonel satıcı hesabına geçmelisin. Bunun yanı sıra Amazona depolama ücreti de ödemelisin. Tüm bunlar gözünü korkutmasın. Bu model ile hızlı gönderim yapabileceksin. Böylece müşterilerden daha olumlu geri bildirim alacak ve satıcı puanını yükseltebileceksin.
Bir diğer model ise FBM(Fulfillment by Merchant) modelidir. Bu modelde amazon hiçbir şeye karışmaz. Ürünü kargolamak da ürünün iade süreçlerini yönetmek de size ait. Böylece aylık 39 dolarlık profesyonel satıcı hesabı için para ödemekten ve Amazon depolama maliyetlerinden kaçınmış olursunuz. Ancak hızlı bir gönderim yapamazsanız satıcı puanınız düşecek ve ilerideki satışlarınızı baltalayacaktır bu sistem(özellikle Türkiye'den gönderim yapacak olursanız!). Ayrıca kullanıcılar satın alımlarında Amazon profesyonel satıcılarından alış veriş etmeyi daha çok tercih ediyorlar. Zaten Amazon genellikle profesyonel satıcıları ön plana çıkartıyor.
Şu an hangi modeli kullanman gerektiğini belirleyememiş olabilirsin. Panik yapmaya gerek yok. Bu iş modelini öğrendikçe hangi modeli seçmen gerektiğini daha net anlayacaksın.
Amazon Arbitraj İçin Nasıl Ürün Bulunur?
Öncelikle Amzonda her kategoride ürün satmanız mümkün değil. Ürün araştırması yapmaya başlamadan önce hangi kategorilerde ürün satabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Kilitli kategorileri devre dışı bıraktıktan sonra, ürün bulmak biraz daha kolaylaşacaktır. Ardından yapman gereken şey ise, onaylı kategorilerde tarama yapmaktır. Peki bu taramalarda neye dikkat etmelisin? Öncelikle o ürünün başka satıcısı olup olmadığına sonrasında ise BSR değerine bakmalısın. Detayları birazdan açıklayacağım.
Amazon Arbitraj için indirimli sitelerden yararlanmak mantıklı mı?
Amazon arbitraj yapmak için indirimli ürünler satan sitelere bakıyorsun değil mi? Açıkçası bu siteleri bende önemsiyorum ancak ne kadar güvenilir oldukları tartışmalı. Bu siteleri incelediğinde (diğer makalelerde bu konuyu da işlemeyi düşünüyorum) genellikle az satılan ya da neredeyse hiç satılmayan ürünler buluyorsun. Diğer bir deyişle el de kalan ürünleri yeni ve heyecanlı satıcılara biraz kakıyorlarmış gibi bir hisse kapılıyorum. Öte taraftan Walmart gibi büyük marketlerin online sitelerinden mal alarak da gönderim yapabilirsin. Ancak bunları doğrudan amazon depolarına göndermen de söz konusu değil. Hele ki Dropshipping yapar gibi ürünleriniz satıldıkça buralardan satın alıp gönderirseniz başınız ciddi belaya girebilir. Neden mi? Çünkü bu marketler kendi ambalajları ile gönderim yapıyor. Bu da paketlerin üzerinde walmart adının geçmesi demek. Oysa burada göndericinin yani sizin adınız geçmeli. Amazon depolarına göndersek orada yeniden paketlenemez mi? Amazon depolarında barkodlama hizmeti alıyorsunuz ancak ambalajlama gibi bir hizmetleri yok. Peki çıkar yol nedir? Walmart gibi sitelerden alacaksanız harici depolara göndermek ve orada kendinize ait amazon barkodlarını yapıştırttıktan sonra tekrar amazon depolarına gönderim sağlayabilirsiniz.
Bir diğer yöntem de markalara erişmeli ve onlardan yetkili bayilerini öğrenmelisiniz. Bu yetkili bayilere eriştikten sonra da o bayilerden satış izni almaya çalışmalısınız. Bu en sağlıklı yollardan biri. Böylece Amazon sizden fatura veya yetki belgesi isteyecek olursa sorunu da çözmüş olursunuz. Belirtmeyi unuttum ancak bir dükkandan alacağınız fiş, fatura gibi Amazon'a ibraz edilemiyor. Daha doğrusu ibraz etseniz bile bazen kabul edilirken bu fişler bazen kabul edilmiyor ve hem fatura hem de yetki belgesi istenebiliyor.
Amazon Arbitraj Yapraken Gözönünde Bulundurman Gerekenler
Amazonda arbitraj yaparken bir takım ayrıntılara dikkat etmeniz gerekiyor. İstersen bunları maddeler halinde yazayım:
1- Amazon Arbitraj İçin Kullanabileceğin En İyi Yazılımlar:
Amazon, daha önce de belirttiğim gibi devasa bir platform. Binlerce ürün ve satıcı var. Peki ama bu ürünler içerisinde satmak için hangi ürünü seçeceksin? Bunu belirlemen için sana yardımcı olacak en iyi yazılımlardan biri de Helium 10' dir. Bu yazılım ile amazonun bir çok pazarında hangi ürünün ne kadar sattığını ve ortalama karlılıkları tespit edebilirsin. Ayrıca bunun benzeri (Hatta daha iyisi) olan Ne Satılır platformunu da kullanabilirsin. Üstelik bu yazılımla amazon için değil Türkiyedeki diğer bir çok pazar yeri için de ürün araştırması yapabilirsin. Ayrıca Ne satılır uygulaması ile Türkiye pazar yerindeki ürün fiyatlarını Amerika pazarı ile de karşılaştırman mümkün.
Retail arbitraj için kullanabileceğin bir diğer online araç da camelcamelcamel uygulamasıdır. Buradan ürünlerin fiyat istikrarını veya değişilerini takip edebileceğin gibi trendleri de takip etmen mümkün. Ayrıca Keepa uygulaması ile de Amazon'da ürün fiyatlarının zaman içerisindeki değişimlerini izleyebilirsin. Bu yugulamada Amazon ile integre bir biçimde çalışmaktadır.
2- BSR Değerlerine Dikkat Et:
BSR değeri, best seller rank ya da en iyi satan sıralaması anlamına gelir. Bu BSR değeri yükseldikçe ürün az satıyor, düştükçe ürün çok satıyor demektir. Bir çok kaynak bu değerin 2000'in altında kalması gerektiğini belirtir.
3- Kargo Maliyetleri:
Amazon Arbitraj yaparken daha önce de belirttiğim gibi iki yöntem mevcut. Bunlardan FBM yöntemini seçecek olursan her satın alma sonrasında müşteriye ürünleri kargolaman gerekecek. FBA yapacak isen pazarlayacağın tüm ürünleri Amazon depolarına göndereceksin. Elbette bir de Amazon profesyonel hesabı açma maliyetleri de işin içerisine girecek. Bu da kargo maliyetine ek olarak 39 dolarlık bir yük getirecektir. Tüm bu maliyetleri ürün satın alma maliyetlerinin üzerine eklemeyi unutma. İzlediğim bir çok Youtube içeriğinde doğrudan satın alma maliyetleri ile satış fiyatı kıyaslanmakta. Bunun yanı sıra Amazonun alacağı satış sonrası komisyonlar göz önüne alınmakta. Ancak Fba ya da kargolama maliyetleri hep arka plana atılıyor. "Ürünün satış fiyatı alış fiyatının %20 - %50 fazlası ise bu maliyetler zaten çıkar" gibi düşünülüyor olsa da sen tüm bu hesapları baştan yapmalısın bence!
4- Amazon Arbitraj Yapmak İçin Satacak Bir Ürün Bulmak:
Amazon Arbitraj yapmak için satacağın bir ürün araştırması yapacaksın değil mi? Bu oldukça detaylı bir konu. İyi haberse şu: "Amazon ile E Ticarete Atılmak" adlı makalemde nasıl ürün bulabileceğini anlatmaya çalıştım. Bu makaleyi tamamladıktan sonra BURAYI TIKLAYARAK o makaleyi incelemeni tavsiye ederim. Bunun yanı sıra satmak istediğin ürünün diğer satıcılarını da kontrol et. Eğer 2-3 satıcısı varsa o ürünün, satmaktan vazgeç derim. Satmayı planladığınız ürünün yanı zamanda en azından 5-7 satıcısı olmalı...
Amerikadan Amazon Arbitraj Yapmak:
Bu iş modelini araştırırken Amazon Amerika'da arbitraj yapmak için Amerika'daki toptancılara erişmeye çalıştım. Ancak burada iki problem var. Öncelikle bu toptancılar bireylere satış yapmıyorlar. Diğer bir değişle bu toptancılarla çalışmak istiyorsan şirket sahibi olman gerekiyor. Özellikle de bu şirketin Amerikada olması gerekiyor. Tamam benim bütçem var. Bir LLC şirketi kurar işime bakarım mı diyorsun. Sıkı dur ikinci engel geliyor. Eğer bu toptancılara Amazon'da satış yapacağını belirtirsen sana mal vermeyeceklerdir. Ya da biraz nazlanacaklar. Bu yüzden bunu belirtme derim. Ve sakın Amerikadaki toptancınıza "Aldığım ürünleri Amazon deposuna gönderin" demeyin. Bunun yerine Amerikadaki herhangi bir depoya aldığınız malları yönlendirin. Bu depoda da Amazonun verdiği etiketlerle ürünlerinizi etiketlettirip ardından Amazon depolarına yönlendirme yapın. Aklına şu soru takılmış olabilir. "Neden tekrar Amazon deposuna göndereyim ki? Amazon FBM yaparım ve bu depodan müşteriye tekrar kargolatırım!" Elbette bu da mümkün ancak müşteriler genellikle FBA satıcılarından satın alma eğilimindeler...
Türkiye'den Amazon Arbitraj Yapmak
Az önce de belirttiğim gibi Amerikadaki toptancılardan ürün alıp satmak için şirket kurmanız isteniyor. Peki tüm yollar kapalı mı? Türkiye'den ürün alıp gönderemez miyim? Elbette bunu yapabilirsin. Amazon Amerikada satabileceğin bir ürün bulduktan sonra aynı ürünü Türkiyede'de bulabilirsen o ürünü Türkiye'den de gönderebilirsin. Peki yoksa? Bu durumda satmak istediğin ürünün kendine ait barkodu ile yeni bir liste oluşturarak satabilirsin. Ancak bunu tavsiye etmem. Çünkü yeni bir liste oluşturmak demek yeni bir lansman demek. Benzer ürünü satan satıcılarla rekabet etmen demektir bu. Bunun için de hem PPC hem de bebava ürün dağıtarak hem puan toplamalı hem de yorum almalısın ki benzer ürünü satan kişilerle rekabet edesin ve pastalarından pay alabilesin. Bu ilk bakışta yapılabilir gözükse de, ürünü satın alma maliyetleriniz ile pazarlama maliyetleriniz gözönünde bulundurulduğunda satış fiyatınızı yüksek tutmanız anlamına gelir. Eğer bu satış fiyatı ile rakiplerinizle mücadele edebilir bir fiyata denk geliyor ise elbette yapılabilir.
Peki marka bir ürünü gittigidiyor, n11, hepsiburada gibi platformlardan satın alıp yollasam olmaz mı? Hiç tavsiye etmem. Çünkü buradaki satıcılar hem platforma bir ücret ödedikleri için hem de satış sonrası yüksek komisyonlar ödedikleri için satış fiyatları yüksek. Ayrıca sahte mal olma olasılığı da var. Tüm bunlardan kaçınmak için yetkili satıcılara erişmeli ve toptan satın alma için bir fiyat teklifi almalısınız. Ayrıca ileri de Amazon sizden yetki belgesi de isteyebilir(özellikle markalı ürünler ise). Bu durumda yetkili satıcılarla çalışırsanız yetki belgesi almanız da kolaylaşır.
Yurtiçinde Arbitraj Yapmak:
"Amerika da özellikle Amazonda satış yapmak iyi güzelde, şimdi kargo maliyetleri var, yok efendim kaybolma durumu var, niye bunlarla uğraşıyım ki... Alırım toptancıdan malı, buradaki online pazaryerlerinde satarım." diye düşünüyorsan elbette bunu yapmak da mümkün. Ancak unutma ki Türkiye'deki online pazar yerleri satış yapmanız için şirket kurma zorunluluğunu şart koşuyorlar. Eğer bir şirketiniz varsa ya da kuracaksanız elbette bu iş modelini Türkiye'de de yapabilirsiniz. Ancak karlı duruma geçmek için epey yüklü mal almanız gerekecek. 40-50 ürünle pazar yerinin masraflarını çıkartabilirseniz öpüp başınıza koyun derim...
Amazon Private Label ile FBA- Amazon Arbitraj- Amazon Dropshipping kıyaslaması:
Amazondan para kazanmak için yapabileceğiniz epey iş modeli var. Dropshipping, Private Label, Arbitraj ve Affiliate Marketing gibi... Bunlardan dropshipping en riskli iş modelidir. Riski azaltmak adına burada da aynen arbitraj yapar gibi toptancılarla çalışmalı ve onlardan yetki belgesi almalısınız. Ayrıca listelediğiniz ürünlerin, toptancıdaki stoğunu da düzenli olarak takip etmelisiniz. Bunu hiç bir toptancı hayrına yapmaz. Sistemin işleyişi genelde şöyledir: Siz toptancıya gidersiniz. Masaya paranızı bırakırsınız. Sonra her bir ürünü listelersiniz. Satış gerçekleşince toptancınıza müşteri adresini verirsiniz ve toptancınız da müşteriye kendi isminizin basılı olduğu etiketlerle etiketlenmiş olan ürünleri müşteriye kargolar. İçerideki bakiyenizden ürünün fiyatı düşülür. Bu tür anlaşmaları yapmak özellikle online olarak oldukça zordur. Karşılıklı güven ister. Hiç bir toptancı bu zahmete 300-500 dolar karşılığında da katlanmaz. Tabi küçük bir satıcı değilse...
Amazondaki bir diğer iş modeli olan Private Label(Kendinize ait marka) ürün satmaksa oldukça karlıdır. Ancak giriş maliyetleri çok yüksektir. Ürün tasarlamak, ambalaj tasarlamak ve üreticiyi denetlemek zorundasınız. Bunun yanı sıra ürünün kargolama süreçlerini de idare etmelisiniz. Bunun yanı sıra pazarlama maliyetleri de cabası... Uzun sözün kısası 300-500 dolar gibi bir sermaye ile bu altından kalkabileceğiniz bir iş modeli kesinlikle DEĞİLDİR.
Gelelim Amazon Satış ortaklığına... Youtube kanalımı takip eden arkadaşlar bu iş modeli ile ilgilendiğimi bilirler. Açıkçası bu iş modelinde ortaya konulacak sermaye 300 500 dolar olabileceği gibi hiç para harcamadan da bu iş modelini yapabilirsiniz. Özellikle sizi takip eden bir kitle varsa, bu işi yapmak oldukça kolaylaşıyor. Öte taraftan aldığınız hemen hemen hiç bir risk yok(blog siteniz veya yotube kanalınız için reklam maliyetlerini saymazsak...). Risk ne kadar azsa kazanç da o kadar düşüktür. Ayrıca bu iş modei ile gelir elde etmek, özellikle içerik üreticisi iseniz, oldukça zaman alıcı. Elbette düşük sermayeniz varsa yine de bu iş modeli de göz önünde bulundurulması gereken iş modelidir. Elbette her iş modelinin artıları ve eksileri mevcut....
Ve son sırada Amazon arbitraj var. Özellikle Amerikadaki toptancılarla bu iş modelini yürüteceksen şirket sahibi olmalısın. Bu başlı başına zorlu bir süreç. Çünkü sadece şirket kurma maliyetlerini değil aynı zamanda sizi yönlendirecek hukuki danışmanlarında maliyetlerini göz önünde bulundurmalısınız. Peki tüm bu maliyetleri arbitraj ile karşılayabilir misin? İşte orası muamma... Öte taraftan Türkiyeden bu iş modelini yürütecek isen, yetkili satıcılara erişmelisin. Çünkü hem hesaplı ürün alman gerekiyor, hem de fatura... Ayrıca gelecek de Amazon sizden o malı o markayı satabilmeniz için yetki belgenizin olup olmadığını sorabilir. Bu nokta da yetki belgesini hemen temin etmelisin. Aksi takdirde hesabın uzun süre askıda kalacak ve satış yapamayacaksın. Öte taraftan hızlı satışı olan bir ürün belirlediğinde çok hızlı bir şekilde de para kazanacaksın. Ürün satışa çıktığı an satılsa bile paranı en erken 30 gün sonra alacağını unutma...
Bir makalenin de sonuna geldik. Burada Amazon arbitraj nedir ve nasıl yapılır başlığı altında konuya yüzeysel olarak değinsem de, aklındaki sorulraı paylaşırsan yorumlarda içeriği detaylandırabilirim. Ayrıca burada genel bir bakış açısı ile olaylara yaklaşsamda bazı konuları detaylandırmayı planlıyorum. Umarım faydalı olmuştur. Diğer içeriklerimi okumak ister misin? Öyleyse BURAYI TIKLAYARAK online para kazanmak için gereken bir çok içeriğe erişebilirsin. İyi çalışmalar dilerim.
Yorumlar
Yorum Gönder