Online Eğitim Nasıl Verilir ?

Online ders vermek istiyorum.Online eğitim nasıl verilir ve online eğitim vererek nasıl para kazanabilirim sorusu bir çok girişimcinin aklına takılan sorulardan bazılarıdır. Belki de aklından şöyle bir şey geçmiştir. "BEN NE BİLİYORUM Kİ NE ÖĞRETEYİM?". Merak etme lütfen yazımın içeriğinde bu soruya da cevap bulacaksın. Ayrıca "BENİM ANLATMA KABİLİYETİM YOK Kİ" gibi bir ön yargıyla da hareket etme ve sonuna kadar oku lütfen. Yine de vakit kaybetmemeniz için nelerden bahsedeceğimi şöyle bir sıralamak istiyorum böylece sadece ilginizi çeken başlığa gidebilir ve bu içeriği okuyabilirsiniz. Öyleyse başlayalım:
  1. Online Ders Vermek İçin Gerekenler Nelerdir?
  2. Ders Anlatım Videosu Nasıl Hazırlanır?
  3. Eğitim Videosu Hazırlama Programları Nelerdir?
  4. Hazırladığım Eğitim Videolarını Hangi Platformlarda Yayımlayabilirim?
  5. Online Eğitimimi Daha Geniş Kitlelere Nasıl Ulaştırabilirim?
  6. Udemy Eğitmenleri ne kadar kazanıyor?
  7. Yeni Başlayan Udemy Eğitmenlerinin En Büyük Hatası

Dilerseniz hemen başlayalım:





1- Online Ders Vermek İçin Gerekenler:


Online ders vermek için gerekenlerin başında istek ve sabır gelse de bunlar tek başına yeterli olmayacaktır. Online bir kurs vermek için öncelikle insanlar ne öğrenmek istiyor onu belirlemelisiniz. Çoğu kişi "ben ne biliyorum ki anlatayım" sorusunu sorar ve ardından bu iş kolunu hemen geçiverir. Ancak emin ol herkesin bu hayatta paylaşacağı bir tecrübesi vardır. Öyleyse bu tecrübeyi neden online eğitime dönüştürmüyorsun?  Kabul ediyorum. İlk etapta bu soruyu bende kendime sordum ancak bir cevap bulamadım. Elbette pes etmedim. Bir affiliate marketer / satış ortağı olarak pazar yerleri bulmak benim işim. Daha önce de online eğitim satın aldığım için İnternet üzerinde, sağ olsun google ve facebook bana Udemy'nin reklamlarını sıkça gösterir. Yine Udemy'nin  reklamlarını gördüğüm bir sırada "dur ya! Bir bakalım bu Udemy'de ne tür eğitimler varmış?" diyerek Udemy'deki kursları incelemeye başladım. Açıkçası o kadar çok alanda o kadar çok kurs var ki... Daha sonra satış ortaklığı alanında ne tür kurslar var acaba diyerek kur araştırması yaptım. İngilizce bir çok kurs olmasına karşın Türkçe olarak hazırlanmış Satış Ortaklığı / Affiliate Marketing alanında hiç kurs olmadığını görünce, ben de bu alanda bir kurs hazırlamaya karar verdim. Hala hazırda bu alanda yayımladığım kurslara kayıt almaya devam ediyorum. Bu hikaye sana sıkıcı gelmiş olabilir ancak lütfen kendine bir şans tanı ve şimdi Udemy'e giderek kategorilere bir göz at derim. Belki de bu kategoriler sana kılavuzluk eder ve bir kurs yayımlamanı sağlar. Peki bir kurs oluşturmak için tüm yapacağın bu kadar mı? Elbette değil. Diyelim ki bu kategoriler içerisinde kendi bilgi ve birikimine ilişkin bir alan bulamadın o zaman ne yapabilirsin? Küsüp arkanı gidecek değilsin değil mi? Bu durumda platformda ilgilendiğin alan ile ilgili bir kurs satın alıp eksiklikleri gidererek yeniden aynı alanda kendi kursunu da oluşturabilirsin. Hadi bir örnekle açıklayalım. Diyelim ki bir internet sitesi kurmak ya da online bir uygulama geliştirmek için çeşitli programlama dillerini öğrenmek istiyorsun. Hemen Udemy'e gittin ve bununla ilgili kursları buldun. Bu kurs sana html5 öğretiyor. Ancak senin site kurman için aynı zamanda css3, javascript gibi dilleri de öğrenmen gerekiyor. İşte sana bir kurs açığı. Burada "açık" kelimesini bilerek kullanıyorum. Zira senin bir web sitesi kurman için, "javascript, CSS3 ve Html5" öğrenmen gerekirken bunların hepsini aynı anda sunan bir kurs yok ise bu bir açıktır, bu durumda almış olduğun bu kursları birleştirerek tek bir kurs oluşturabilir ve yine bu kursu aynı platformda pazarlayabilirsin.
  

   "Kardeşim bana ne internet sitesinden html'den, css3'den? Ben matematik öğretmeniyim. Gider kendi branşımda ders veririm." diye düşünüyor olabilirsin. Aslında çok da haksız sayılmazsın. Online ders vermek için kendi eğitiminizi de göz önünde bulundurmanız gerekir. Ancak yine de emin olmak için pazar yerini çok iyi araştırmalısın. Eğer branşın ile ilgili eğitim hiç verilmiyorsa bu tür platformlar da bu senin için bir fırsat olabileceği gibi bir hezimet de olabilir. Neden? Eğer alanınla ilgili kursa talep varken, hiç bir kurs yayınlanmamışsa henüz bu senin için ciddi bir gelir kaynağı olabilir. Ancak mevcutta bir iki kurs var ancak kayıtlı öğrenci sayısı az ise bu, kursa talebin olmadığını gösterir. Ki kursların hazırlık sürecini ve verilen emeği düşünecek olursak, talebi olmayan bir kurs için hazırlık yapmak pek de isteyeceğin bir şey değildir sanırım. "Tamam bu iş kafama yattı. Ama ders anlatım videosu nasıl hazırlanır bilmiyorum. Bunu nasıl halledeceğiz?" sorusu aklına takılıyorsa, okumaya devam et!!!


2-DERS ANLATIM VİDEOSU NASIL HAZIRLANIR?   


Ders anlatım videosu nasıl hazırlanır bir de bu konuya değinelim. Elbette bu konu, oluşturacağınız eğitimin içeriğine bağlı olarak ele alınmalı. Diyelim ki matematik öğretmenisiniz ve geometri konusunu işliyorsunuz. Konunun uzmanı olarak öğrencilerin en çok takıldığı yerleri bildiğiniz için o konu hakkında daha fazla örnekler oluşturabilir ve gelen sorular neticesinde belki de eğitiminize bir takım ilaveler yapabilirsiniz zamanla. Aklınıza şöyle bir soru gelebilir "kullanacağım platformlarda herhangi bir kapasite kısıtlaması yok mu?" Açıkçası böyle bir kısıtlamaya ilişkin hiçbir platformda rastlamadım. Bu yüzden bu konuyla ilgili gönlünü ferah tutabilirsin. Tabi ders anlatım videosu nasıl hazırlanmalı konusu altında şöyle bir soru da akla takılabilir. Özellikle sınavlara hazırlanmaya yönelik ders veren arkadaşlarım materyal olarak nelerin lazım olacağını düşünüyor olabilirler. Elbette bunun için küçük bir yazı tahtası ve bir cep telefonu kamerası yeterli olabilecekken bazı dersler için buna bile ihtiyaç duymayabilirsiniz. Örneğin az önceki örnekte de belirttiğim gb matematik dersi hazırlamayı düşünüyorsanız bu durumda sanırım yazı tahtası kullanma ihtiyacı olacaktır. Ancak benim gibi affiliate marketing veya dijital pazarlamaya yönelik bir kurs hazırlayacaksanız bu durumda sadece bilgisayar, video düzenleme programı ve bir mikrofon da işinizi görür. Elbette maddi durumunuz yeterli ise kendinize profesyonel bir stüdyo ortamı da kurabilirsiniz ancak fazla da abartmaya gerek yok derim bana sorarsanız. Elbette bu teknik ekipmanların yanında bir de içeriğinizi hazırlarken düzgün bir diksiyon ve akıcı bir anlatım tarzını başarabilirseniz adeta on numara beş yıldız bir iş çıkarmanız da olasıdır. Şüphesiz ki çoğu öğretmenimiz aldığı formasyon sonrası etkili bir anlatım tekniğine hakimdir, ancak sen de benim gibi amatör bir kurs yayımcısı isen özellikle teknik konuları anlatırken kritik konuları olabildiğince detaylı, yavaş ve örneklerle açıklayarak öğretmeni tavsiye ederim. Tabi diksiyon problemlerin de varsa bununla ilgili Youtube'de  oldukça teknik video da mevcut. Yine de tavsiyem yaptığımı yap ve mükemmel olmayı beklemeden kursunu oluşturmaya başla.

Sermayesiz internetten para kazanma



3- Eğitim Videosu Hazırlama Programları:

Eğitim videosu hazırlama programları olmazsa olmazımız. Aslında eğitim videosu hazırlamaya yönelik özel programlar yok elbette. Bunun yerine video kurgulama programları dersek sanırım daha doğru bir ifade kullanmış oluruz. Kullandığın işletim sistemi nedir bilemiyorum ancak ben şu anda Windows 10 kullandığım için işletim sistemim içerisinde halı hazırda basit bir video düzenleme programı mevcut. Ancak bu program ile mevcuttaki videolarınızı düzenleyebilirsiniz. "İyi de asıl amaç da bu değil mi zaten?". Eğer video kamerasından bir görüntüyü bilgisayarınıza aktarıp, bu videoyu düzenleyecekseniz elbette Windows ile gelen bu yazılım işinizi görecektir. Ancak benim gibi satış ortaklığına ilişkin bir video düzenleyecekseniz ya da bir programlama dilini anlatan içerik düzenleyecekseniz bu video düzenleme programı yetersiz kalacaktır. Çünkü Windows ile gelen bu yazılım ile ekran videosu çekme şansınız yok. Peki bu durumda kullanabileceğin bir yazılım yok mu? Elbette var. Camtasia Studio...   Bu yazılım sayesinde ekran görüntülerinizi ve ekranda yaptığınız tüm işlemleri kaydedebilir ardından bu görüntüyü kurgularınızda kullanarak harika videolar ortaya çıkarabilirsiniz. Biraz bilgisayarınızı kasabilir baştan belirteyim. Tamam ama benim bilgisayarımın performansı bu programı kullanmaya yetmezse ne olacak? Bu durumda Windows'un ekran alıntı aracını kullanarak ekran görüntüsünü alıp bunları birleştirerek bir kolaj oluşturabilirsin. Ardından ses kaydını alıp bu kolajın üzerine eklediğinde al sana yeni bir video içerik... Tamam videoları da ürettik. EEEE nerede yayımlayıp da para kazanacağız bu eğitim videolarımızı????

4- Hazırladığım Eğitim Videolarını Hangi Platformlarda Yayımlayabilirim?

Hazırladığım eğitim videolarını hangi platformlarda yayımlayabilirim sorusu da "online eğitim vermek istiyorum" diyen arkadaşlarımızın kafasını kurcalayan bir sorudur. İsterseniz öncelikle seçeneklere bir göz atalım ne dersiniz?
  1. Kendinize ait bir websitesi oluşturabilir ve bu websitesi aracılığıyla eğitimlerinizi online olarak satabilirsiniz.
  2. Teachable.com platformundan yararlanarak yine eğitimlerinizi pazarlayabilirsiniz.
  3. Udemy.com platformundan yararlanarak eğitimlerinizi pazarlayabilirsiniz.
Elbette yukarıda saydığımız yöntemlerin dışında farklı platformlara da erişebilirsiniz ancak yukarıda bahsedilen platformlar ve yöntem en yaygın ve kullanışlı olanlarıdır. Elbette saydığımız tüm bu olanakların kendi içerisinde artı ve eksileri vardır. Dilerseniz şimdi de bunları kısaca bir inceleyelim. Dilersen öncelikle kendi platformumuzu kurup bu platformda daha doğrusu websitesinde eğitimimizi kullanıcılarla buluşturduğumuzu farz edelim. Bunun bizim için en büyük artısı bu websitesi bize ait olduğu için aynı konu ile ilgili eğitim veren başka bir eğitmenle rekabet etmek zorunda değiliz. Ayrıca platformumuza gelen kullanıcılardan mail adresi alarak kayıt işlemi oluşturduğumuzu farz edersek bu ileride aynı kişilere tekrar tekrar farklı içerikler pazarlamamızı da sağlayacaktır. Ayrıca platform bize ait olduğu için her türlü düzenlemeyi yapacak imkana da sahip oluruz. Bunun yanında sitemize çeşitli eklentiler kurarak sitemizin verimini artırabilir ileri de organik aramalarda üst sıralara çıkarak kullanıcıların bize ulaşmasını sağlayabiliriz. Bu saydığım unsurlar ilk bakışta heyecan verici olsa da bu sistemin kendi içerisinde bir takım sorunları var elbette. Örneğin platformun işletme maliyeti. Bunun için bir alan adı ve hosting satın almalısınız öncelikle ki bunun maliyeti günümüzde çok da pahalı sayılmaz. Ancak sitenizi optimize etmek ve arama motorlarındaki görünülürlüğünüzü artırmak adına SEO uzmanlarının yardımına ihtiyaç duyabilirsiniz. İşte maliyetler bura da can yakmaya başlıyor. Tabi sadece bu kadar da değil. Kurs videolarınızı ve platformunuzu kurdunuz. Sırada platformunuzu tanıtmak için yayımlayacağınız reklamlar var. Eğer dijital pazarlama uzmanı değilseniz reklamlara harcadığınız paranın çöp olması elde değil. Bunun da önüne geçmek için çeşitli sosyal medya ajanslarının yardımı gerekebilir. Bitti mi? Hayır. Saydığımız tüm koşulları yerine getirdiniz. Google' da organik olarak yükseldiniz ve yayımladığınız reklamlardaki dönüş oranları da oldukça iyi. Herkez sizden kurs satın almak istiyor. Ne güzel değil mi? İyi de kullanıcıdan nasıl ödeme alacaksınız? Bu durumda sitenize bir de sanal post yerleştirmelisiniz. Tabi bunun için de ticari bir kaydınızı diğer bir değişle bir şirket sahibi olmanız gerekmekte. Diğer bir seçenek ise teachable.com'dur.  Aslında bu platformun sizin için sunduğu en büyük avantaj, sitede eğitim verenler için yapılaması gereken tüm optimizasyonlar otomatikleştirilmiş. Diğer bir değişle platforma eğitim videolarınızı yüklerken site içerisine bu videoları nasıl yerleştireceğinize ilişkin kodlar yazmanız gerekmiyor. Bu tür teknik bilgiler olmaksızın kolayca sitenizi kurabilirsiniz. Ancak yine de organik olarak arama motorlarında üst sıralara çıkmak için baya bir emek ve para harcamanız gerekmekte. Tabi reklam faaliyetlerini de yine bu platformu kullanacaksanız maliyetlere yansıtmalısınız. Bu arada aklıma gelmişken de söylemeliyim ki platformun aylık ücretleri 39 dolar ile 499 dolar arasında değişmekte. Son seçeneğimiz ise Udemy. Önceden oluşturmuş olduğunuz kurs videolarını, eğitmen hesabınızı oluşturduktan hemen sonra yükleyip, kursunuzu pazarlamaya başlayabilirsiniz. Eğitmen olarak udemy'de kayıt oluşturmak oldukça kolay. Zaten bu yüzden gün geçtikçe öğrenci sayısı arttığı gibi eğitmen sayısı da artmakta. Tabi bu da rekabet anlamına geliyor. Platformda eğitmen olmak için daha da doğrusu ödeme almak için bir payoneer hesabı açmanız yeterli. Endişelenmeyin lütfen zira hem udemy'de eğitmen olmak için hem de payoneer'de hesap açmak için hiç bir ücret ödemeniz gerekmez.   Henüz bitmedi. Udemy'nin eğitmenler için hazırladığı sözleşmede udemy'nin kampanyalarına dahil olursanız, udemy kursunuzu hem google hem de facebook gibi platformlarda sizden hiç bir ücret almaksızın pazarlayacak. Diğer bir değişle platform için para harcamadığınız gibi kursunuza müşteri çekmek için reklam maliyetlerine de katlanmak zorunda değilsiniz. Peki her şey bu kadar toz pembe mi? Elbette değil. Kursunuzu yayımladıktan sonra diğer eğitmenler ile rekabete gireceksiniz. Tabi bu da öğrencilerin eğitiminizi almaları için daha yüksek kalite ve daha detaylı bir kurs oluşturmanızı mecbur kılıyor. Bir diğer sorun ise yorumlar ve haksız puanlamalar. Bunun önüne geçmeniz neredeyse imkansız. Özellikle rekabetin çok olduğu alanlarda diğer eğitmenler kursunuzu satın alıp, karalayıp düşük puan vererek sizi oyun dışına itmeye çalışıyor. Bir diğer problem ise Udemy'nin 30 gün içerisinde iade politikası. Eğer öğrenci kurus beğenmez ise 30 gün içerisinde kursunuzu iade edebilir. Bu da suistimale açık bir husus. Ama bardağın dolu tarafından da bakmak lazım. Udemy'nin verdiği bu güven sayesinde yüzbinlerce öğrenme heveslisi bu platforma akıyor...   



5- Online Eğitimimi Daha Geniş Kitlelere Nasıl Ulaştırabilirim?

Online eğitimimi daha geniş kitlelere nasıl ulaştırabilirim sorusunun yanıtı kısa ama epey derince. Cevap basit dijital pazarlama... Elbette Udemy platformunu kullanıyorsanız bu iş oldukça kolaylaşıyor. Eğer kursunuzu yayımlamak için Udemy platformunu tercih etmişseniz, Udemy kursunuzu pazarlamak için hem satış ortakları aracılığı ile hem de sosyal medya platformlar aracılığı ile kursunuzu pazarlamak için elinden geleni yapacaktır. Ayrıca Udemy Google aracılığı ile verdiği reklamlar sayesinde de hem kursunuza hem de platformun kendisine binlerce kullanıcıyı çekmekte. Tabi bu sayede siz de bu trafikten yararlanmaktasınız. Ancak bu reklamlardan yararlanabilmeniz için Eğitmen olarak Udemy'de kayıt oluşturduğunuz sırada tüm promosyonlara katılacağınızı belirtmelisiniz. Bunun için özel bir şey yapmanız gerekmiyor. Zira Udemy sözleşmede size bu promosyon türlerini belirtiyor. Eğer bu koşulları kabul ederseniz bu sözleşmede belirtilen promosyon türlerinin yanındaki kutulara bir tik koymanız yeterli. Peki herşeyi Udemy'e teslim etmek ne kadar mantıklı? Zira bu platformda benzer konuda eğitim veren bir çok eğitmen mevcut olabilir. Şayet bunu sınamak istersen bunun basit bir yolu var. Udemy platformuna giderek şöyle bir arama yaptırabilirsin: "İnternetten para kazanma". Bu aramayı yaptırdığın zaman bir çok kursun karşında listelendiğini göreceksin. Udemy en yeni ve en çok satan kurs ile en yüksek puana sahip kursları senin için ilk başta sıralayacaktır. Diğer bir değişle bu şartlardan birini sağlıyorsan en üstte listeleneceksin. Ancak bunun için senin de yapman gereken çalışmalar var elbette. Peki nedir bunlar? Öncelikle kursunda işlediğini konuların bir kısmını youtube üzerinde yayımlayabilir ve burada kurs linkini paylaşarak kurs sayfana trafik çekebilirsin. Bir diğer uygulayacağın yöntem ise Facebook'daki profilini tıkla ve İnternet sitesi alanına  Udemy kurs linkinizi girin(Bu yöntemi Instagram için de kullanabilirsiniz). Daha sonra kurs vereceğiniz alanlarla ilgili sayfalara kayıt olarak burada sorunları olan insanlara yardımcı olacak yararlı bilgileri paylaşın. Ayrıca soru ve yorumlara dikkat edin. Böylece sorusunu cevapladığınız insanlar için bir eksper olarak değerlendirileceksiniz ve sizden düzenli olarak yardım talep edecekler. Böylece onları kurs linkinize hatta youtube kanalınıza yönlendirebilir ve kurs sayfanıza düzenli trafik çekebilirsiniz. Ancak uyarayım soru soran insanlara doğrudan kurs linkinizi vermeyin bu size amatör bir pazarlamacı izlenimi verir. Zaten profilinizi incelediklerinde o linke erişeceklerdir. İlle de bir link verecekseniz onları youtube'a yönlendirin.  Ayrıca Udemy üzerinde promosyon için kupon kodları oluşturabilir hatta dilerseniz bedava kupon kodlarıyla kursunuza bir çok  öğrenci çekebilirsiniz de(Ancak fazla abatmayın derim. Ücretsiz kayıt kuponu oluşturuyorsanız 15 - 20 adet kupon kodunu geçmeyin. Tabi bunu 6- 7 aylık bir dönem için söylüyorum.). Ancak şunu unutmayın ki kullanıcıların kursunuza organik olarak erişmeleri daha doğrusu Udemy'de arama yaptıklarında ilk sayfalarda çıkmanız oldukça kritik bir konu. Bunun için kurs başlığınızı düzenlerken oldukça hassas davranmalısınız. Diyelim ki Web sitesi yapmak ile ilgili bir arama yaptırıldığında 300 sonuç içerisinde sonuncu sayfada çıkıyorsanız kurs başlığınızı değiştirip, wordpress ile web sitesi yapmak ya da wordpress ile internet sitesi yapmak gibi değişik başlıklar kullanın. Tabi bu başlıkların her birini önce siz Udemy' de aratın. Eğer bu başlıklara karşılık gelen sonuç sayısı örneğin 50 veya 100 adet ise mevcut başlığınızı bu başlıklar ile değiştirin. Böylece 300 kurs yerine 50 - 100 kurs ile rekabete girmiş olursunuz.



6- Udemy Eğitmenleri Ne Kadar Kazanıyor?

Udemy eğitmenlerinin ne kadar kazandığını belirtmeden önce kursun için belirleyeceğin fiyat basamaklarından bahsetmeliyim. Tl olarak kurs fiyatını en düşük basamak 49.99 Tl'dir. Bu rakam maksimum 410 Tl olarak belirlenebilir. Elbette Udemy ile promosyon anlaşmasını kabul etmişsen kursunun fiyatı minimum 25 Tl'den pazarlanmakta. Az önceki başlıkta kursunu Udemy'nin de pazarlayabileceğini belirtmiştim. Elbette Udemy bu hizmeti sevabına yapmıyor. Diyelim ki kursu satın alan kişi bu kursu Udemy'nin iş ortakları aracılığıyla veya google, facebook gibi mecralarda verdiği reklamlar aracılığı ile aldı. Bu durumda sizin kazancınız kursun satış fiyatının %25'ini oluşturmakta. Diyelim ki kursunuz 25 Tl'ye satıldı. Bu durumda sizin kazancınız 6.25 Tl olacaktır. Ancak kursu satın alan kişi Udemy'de arama yaptırdı ve bu arama sonrası kursunuza erişerek kursunuzu satın aldı. Bu durum organik satışa girer ve sizin geliriniz kurs satış fiyatının %50 'dir. Diğer bir değişle 25 Tl'ye satılan kursunuza kullanıcı organik olarak erişir ve satın alırsa bu durumda 12.5 Tl kazanırsınız. Peki ben kursumun linkini sosyal medya platformlarında hatta youtube videomun altında paylaştım kurusumu kendim pazarladım o zaman ne kadar kazanıcam derseniz, kursunuzun satış fiyatının %97'si size aittir. 

7-Yeni Başlayan Udemy Eğitmenlerinin En Büyük Hatası:

Yeni başlayan Udemy eğitmenlerinin en büyük hatasını da sizinle paylaşmak istedim. Bu büyük hata kursa daha fazla öğrenci alabilmek için kurslarını bir süre ücretsiz olarak yayımlamaktır. "Abi tamam da rakipler de çok fazla ne yapalım yani bir an evvel puan ve yorum almak istiyorum". Bir an evvel yorum ve puan alma kaygısı ile böyle bir eylemde bulunursan sonuçları çok ağır olabilir. İlk başta iyi niyetle böyle bir eylemde bulunsan da sana ulaşan kişiler sadece konuyu öğrenmek isteyen öğrenciler olmayacaktır. Kursun yayınlandığı an itibariyle kullanıcı bir arama yaptırdı ve bu arama sonucunda en yeni kurs olarak senin kursunu gösterdi Udemy üstelikte bedava değil mi? Tüm konuyla ilgilenen kursiyerler eğitimini alacak ve 5 yıldız verip iyi de bir yorum yazacaklar öyle mi(bedava olduğu için)? Peki sonra ne olacak? Yorumlar güzel eh o kadar da 5 yıldız aldın. Artık ücretli kursa çevirdiğin an kursun kapış kapış gidecek!!! Keşke her şey bu kadar basit olsaydı. Şimdi sana biraz gerçekte olacaklardan bahsedeyim, zira az öncekilerin hepsi birer hayaldi... Bu bedava kursunu yayınlama olayı çok ciddi riskler barındırıyor. Diyelim ki rakibiz. Ve ben de kendi alanımla ilgili günlük arama yaptırıyorum. Bir baktım ki Udemy bir kaç günlüğüne yeni yayımladığın için kursunu ilk sırada çıkarmış. Üstelik de bedava. Bu bana müşteri kaybettireceğin anlamına gelir. İşte risk de burada başlıyor senin için. Karşındaki rakip bunun haksız rekabet olduğu düşüncesine kapılabilir kursunu önce kendisi alabilir ardından da çeşitli eşe dosta kursunu aldırabilir. Hatta farklı hesap ve farklı ıp'ler üzerinden tek seferde bir kaç kez kursuna kayıt olabilir(Özellikle vpn ile bunu yapmak çok kolay). Bir düşün kursunun bir kaç videosunu izleyip 1 yıldız verebilir hatta "kurs berbattı" diyerek çeşitli bahaneleri yorum olarak yazdığı anda artık işin oldukça zor. Özellikle rekabetin çok olduğu alanlarda bu gelecekte seni çıkmaza sokabilir. Bu yüzden kesinlikle kursunu bedava yayınlama... Bunun yerine sosyal medyaya yönel ve konunla ilgilenebileceğini düşündüğün insanlara ücretsiz kupon kodu vererek eğitimi tamamlamalarını sağla. Üstelik bu insanlar objektif değerlendirmeleri sonrasında iyi bir puan verir ve iyi bir yorum yazarlarsa Udemy kursun çok izlediği için(Kişi Bazında Uzun İzlenme Süresini Kastediyorum), seni rakiplerinin üzerine taşıyacaktır.

  Umarım bu içerik ilk online kursunu oluşturmak için sana yardımcı olur. Elbette benim de değinmediğim ancak aklına takılan konular olabilir. Bunun için yorum yazarsan sana yardımcı olmaya çalışırım. Tabi ki İnternet'ten para kazanmak için online kurs oluşturmak seçeneklerden sadece biri. Online para kazanmak için Amazon FBA, Amazon FBM, Dropshipping, Satış Oratklığı gibi diğer seçenekleri de değerlendirmek istersen ana sayfaya dönebilir ve diğer içeriklere de bir göz atabilirsin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amazon Satış Ortaklığı Nedir Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelimelerin Önemi ve Rekabetçi Anahtar Kelimeleri Bulmak

Dropshipping Nedir - Dropshipping Nasıl Yapılır ?

Satış Ortaklığı Nedir - Satış Ortaklığı İle Online Nasıl Para Kazanılır? - Satış Ortaklığı Veren Siteler ve Networkler

Amazon İle E-Ticarete Atılmak

İnternetten Para Kazanma Yöntemleri

Pinterest Nedir - Pinterest Nasıl Kullanılır - Pinterest İle Para Kazanmak

EIN Numarası Nedir, EIN Numarası Neden ve Kimler İçin Gereklidir?

Backlink Nedir Backlink Alabileceğiniz En Kaliteli Türk ve Yabancı Siteler